Daanium [760-TIC ~ S70-KLPD ~ S60-Polestar ~ XC60-3.0]

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Dubbele mistlampen zijn ronduit irritant. Geven achterliggers het idee dat er geremd wordt.

BenC70ES

Citaat van: elianmars op 02-03-2013 13:56:51
Dubbele mistlampen zijn ronduit irritant. Geven achterliggers het idee dat er geremd wordt.

En dat is gevaarlijk???   Liever dat, dan dat ze je niet zien.  Lijkt me overigens wel snel duidelijk dat een wagen niet aan het remmen is.

Ik heb ze ook dubbel, zoals veel wagens standaard (ook oudere Volvo's).  Gewoon doorverbinden.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

rovelra

Citaat van: thuur op 02-03-2013 10:48:53
Meestal is dat een kwestie van een kleine doorverbinding maken (zie linker fittingpaneel), maar is inderdaad marktafhankelijk. Ik heb zelf ook dubbele mistlichten. Very handig bij bumperklevers.

Gr 8)

Lol , goede tip!!

elianmars

Citaat van: BenC70ES op 02-03-2013 14:38:40

En dat is gevaarlijk???   Liever dat, dan dat ze je niet zien.  Lijkt me overigens wel snel duidelijk dat een wagen niet aan het remmen is.

Ik heb ze ook dubbel, zoals veel wagens standaard (ook oudere Volvo's).  Gewoon doorverbinden.

Ja, in Belgie zal je er wel aan gewend zijn. Daar rijdt iedereen altijd met de mistlampen aan ;D

Ik ben niet de enige: http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=10&ved=0CGYQFjAJ&url=http%3A%2F%2Fwww.tuning-gids.nl%2Fmistachterlicht_auto.htm&ei=aA0yUa_GJ6io0AXK0YGwBQ&usg=AFQjCNFvhBskBOH_gIAcda9mw8VKRA5n5g

fpede

Citaat van: elianmars op 02-03-2013 15:31:33
Citaat van: BenC70ES op 02-03-2013 14:38:40

En dat is gevaarlijk???   Liever dat, dan dat ze je niet zien.  Lijkt me overigens wel snel duidelijk dat een wagen niet aan het remmen is.

Ik heb ze ook dubbel, zoals veel wagens standaard (ook oudere Volvo's).  Gewoon doorverbinden.

Ja, in Belgie zal je er wel aan gewend zijn. Daar rijdt iedereen altijd met de mistlampen aan ;D
:eusa_naughty:  :eusa_snooty:

;D

daanium

effe nog wat foto's ;)

Hier de binnenverlichting, links LED, rechts 'gewoon licht'

Helaas heb ik niet de verschillen tussen LED en gewoon licht aan de achterkant, hopelijk is het resultaat wél te zien op de foto's (altijd moeilijk, verlichting fotograferen...)

Morgen eens wat gaan spelen met het mistlicht, ik vind het zowiezo mooier uitzien als links en rechts hetzelfde is :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

henry classic v70

Is inderdaad wel fel, persoonlijk vind ik het te "hard/koud"...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

daanium

Citaat van: henry classic v70 op 02-03-2013 17:59:06
Is inderdaad wel fel, persoonlijk vind ik het te "hard/koud"...
Ik snap wat je bedoeld, vooral de achteruit rij-lampen zijn inderdaad érg fel.
Maar die staan natuurlijk bijna nooit aan, en als ze aan staan is het maar voor even :)
Ik vind het persoonlijk super strak uitzien als je knippers direct uit gaan als ze uit gaan, in plaats van dat het licht nog iets na gloeit.
Nieuwe modellen hebben vaak ook hun knippers (en de rest) in LED, daar viel het me op hoe 'direct' het licht weg is.
Ik zal kijken of ik morgen een filmpje kan maken met de LED's en daarnaast een filmpje met de gloeilampen.

henry classic v70

Ik bedoelde eigenlijk meer de binnenverlichting
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

daanium

Citaat van: henry classic v70 op 02-03-2013 20:35:17
Ik bedoelde eigenlijk meer de binnenverlichting
Ah oke, dat ben ik ook met je eens!
Als je naar het licht van een gloeilamp kijkt, vind ik het licht meer verspreid 'neer komen' zeg maar.
Bij LED licht lijkt het licht echt 'recht' te gaan, wat er voor zorgt dat je lang niet overal veel (of zelfs genoeg) licht hebt, maar ik vind het wél modern uitzien ;)

daanium

Gisteren lekker 'n uurtje of twee bezig gehouden met het wassen van de Coupe.
Hij staat er weer mooi op ;D

Daarna een filmpje gemaakt van het verschil tussen de LED en gloeilamp;
<-- klik

Daar is goed te zien dat de LED lamp (links) direct uit gaat, terwijl de gloeilamp na-gloeit.
En het direct uitgaan van de LED lamp is juist ik zo mooi vind, dus LED-mod geslaagd ;)
Ik had trouwens de achteruitrijlampen aan gezet, omdat ik ook daar links LED heb geplaatst, rechts zit nog de originele.
Helaas is dat verschil niet goed te zien in het filmpje.

Daarom heb ik wat foto's gemaakt, maar ook dat resultaat is niet wat ik hoopte.

Links = LED, Midden = Gloeilamp, Rechts = LED
In het 'echt' is het verschil wel erg goed te zien :)

Ewout Schalkwijk

Ik mag je filmpje niet zien.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

daanium

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-03-2013 15:22:18
Ik mag je filmpje niet zien.

Ewøut
Ow, wat vreemd.. hij staat toch als 'openbaar'.
Zojuist even getest op een andere pc, en daar deed die het ook gewoon.. ?

grijzev70tdi

Hier doet hij het ook gewoon hoor
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Ewout Schalkwijk

Hij doet het. Had het bericht niet goed gelezen. Plugin was geblokkeerd ivm verouderd. Niet het filmpje wat geblokkeerd was.

Ik moet eerlijk zeggen dat is dat knipperen nou juist mooier vind van een gloeilamp. Het komt mij 'sjieker' over.

Het is net zo als ik m'n binnenverlichting aan of uit doet, dan gaat dat ook vertraagd. Bij remlichten maakt dat nou juist weer niet uit. Hoe sneller hoe beter.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein