Daanium [760-TIC ~ S70-KLPD ~ S60-Polestar ~ XC60-3.0]

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

Jalle

Citaat van: daanium op 08-04-2013 13:42:36
Haha, ja moet ik alleen nog even van die hoofdsteunen met scherm erin moeten scoren :P

Ik heb nog twee schermen liggen....

daanium

gheghe, áls ik dan achterin ga zitten, ga ik écht niet naar die schermen kijken
..maar het heeft wel weer een 'cool' factor he
Jalle, wat wil je voor die hoofdsturenen liggen? of heb je alleen de schermen?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Jalle

Heb alleen de schermen liggen dus zonder hoofdsteunen. Inbouwen is een stukje cake ;D

Gijs87

Ik zie een extra projectje aankomen!! ;D
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

daanium

Citaat van: Gijs87 op 08-04-2013 16:18:54
Ik zie een extra projectje aankomen!! ;D
Haha, verleidelijk, maar om eerlijk te zijn zijn die schermen in een C70 nog onzinniger dan achterbankverwarming :P
...maar je hebt me wel aan het denken gezet ;)

Gijs87

Hahaha, ik heb er serieus over nagedacht om die set hoofdsteuenen uit die V70 over te nemen.. Gelukkig voor mij waren ze al verkocht voor ik ja wilde zeggen! ;D

Heb jij zelf je ruiten geblindeerd?
C70 2.3 T5, Saffron Pearl, 1998

Jalle

De schermen liggen voorloopig hier op de plank mocht je van gedachten veranderen ;)

daanium

Citaat van: Gijs87 op 08-04-2013 18:08:37
Hahaha, ik heb er serieus over nagedacht om die set hoofdsteuenen uit die V70 over te nemen.. Gelukkig voor mij waren ze al verkocht voor ik ja wilde zeggen! ;D

Heb jij zelf je ruiten geblindeerd?
Ramen heb ik laten blinderen.
Ik heb zelf bij een reklamebureau gewerkt, en weet hoe moeilijk het kan zijn om dat mooi strak te krijgen.
Vooral het achterraam is nogal bol/hol, wat het moeilijk maakt.
Dus fijn door iemand anders laten doen (mijn vroegere baas :))

daanium

Vandaag contact gehad met m'n monteur, voor de APK was alles okidoki! :eusa_clap:

Hij wist alleen niet zeker of de LED lampen er door kwamen omdat er kleur verschil in koplamp bij stadslicht/dimlicht is.
Dan komt waarschijnlijk omdat ik nog één LEDje er in had zitten op de plaats van het originele stadslicht.
Anders zou hij er even een setje 'originele' in zetten en moest ik zelf maar effe kijken wat ik nu met dat LED gedoe wilde.
Ik maak me er geen zorgen om, want dankzij )()()sT weet ik nu hoe ik m'n Pilot xenon setje in de originele heldere koplampen kan plaatsen.
Als die er in zit, heb ik geen kleurverschil, alles in xenon blauw :eusa_dance:
Nu valt me trouwens ook nog in dat ik de mistlampen van de R-Bumper moet aansluiten.
Daar heb ik een tijdje geleden ook speciale lampen voor gekocht bij ET.
Vandaag door het mooie weer heb ik NOG meer zin om aan de Coupe te klussen, hopelijk heb ik 'm snel weer terug!!

daanium

Ik ben afgelopen dinsdag bij ulkeman de schakelbak spullen gaan ophalen.
Nu wil ik netjes alles reviseren/smeren zodat ik voorlopig geen omkijken meer heb aan dát deel van de auto.
Een kennis van me gaf al wat nuttige tips, en met jullie hulp komt dat vast goed ;)

Waar ik alleen nog over twijfel, is het vliegwiel...
Is het leuk om die af te laten draaien?
De afgelopen dagen heb ik het een en ander gelezen over de voor- en tegens van het afdraaien.
Voordeel is, als ik het goed heb, dat de auto sneller in toeren omhoog en omlaag kan gaan.
Nadeel kan zijn dat de auto bij stationair draaien en optrekken vanuit stilstand sneller zou kunnen afslaan.
Dat laatste is volgens mij alleen als je er behoorlijk wat af haalt.

Als ik me niet vergis zitten de vliegwielen van onze roffels net over de 10kg, bij een bedrijf hier redelijk in de buurt kunnen ze het vliegwiel afdraaien en balanceren voor 150 euro.
Is dat een normaal bedrag? En hoeveel is veilig om er af te halen? ik las ergens hier op het forum dat 3kg er af draaien een 'veilige' marge is.
Even voor de duidelijkheid, ik ben geen super tunert en het komt allemaal niet zo precies voor me, maar nudat ik alles uit elkaar heb liggen, leek het me handig om dat dan nu direct mee te nemen in de bakwissel.
Wat is jullie mening, ervaring en/of advies?

FrankvdAa

Volgens mij is afdraaien niet echt nodig. Is bij mijn vliegwiel ook niet gedaan. Als je geen super tunert bent, kun je er ook voor kiezen om hem enkel te laten vlakken; dus enkel het hoognodige eraf om hem goed vlak te krijgen.

Heb zelf een single mass vliegwiel i.c.m. 850 R-koppeling, dat scheelt blijkbaar al aanzienlijk i.t.t. een dual mass.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

daanium

en wat is eigenlijk het verschil tussen single mass vliegwiel en een dual mass?

FrankvdAa

Citaat van: daanium op 20-04-2013 15:22:29
en wat is eigenlijk het verschil tussen single mass vliegwiel en een dual mass?

Zie dit topic ;)
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

)()()sT

Ik heb even de factuur erbij gepakt met de spulletjes voor de handbak-conversie.

check:
- koppelingscilinders;
- koppelingsslang naar remvloeistofreservoir;
- R-koppeling + druklager

:)

elianmars

Citaat van: )()()sT op 25-04-2013 09:35:10
Ik heb even de factuur erbij gepakt met de spulletjes voor de handbak-conversie.

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2013/diverse/null_zpsbf479149.jpg

check:
- koppelingscilinders;
- koppelingsslang naar remvloeistofreservoir;
- R-koppeling + druklager

:)

Expres het bedrag van de motor erbij laten staan, opschepper! ::)

;D