Daanium [760-TIC ~ S70-KLPD ~ S60-Polestar ~ XC60-3.0]

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Laatst had iemand hier op het forum ook een complete RTI set te koop staan voor 'onze' roffels.
Hij vroeg (in mijn ogen) best nog een bedrag, dus toen heb ik eerst eens geïnformeerd bij de dealer wat de mogelijkheden zijn, voor wat betreft de kaarten/updates.
Ze lieten me toen weten dat de updates niet meer zijn bijgewerkt voor dit systeem vanaf 2005.
Dus wat de kaarten betreft is het eigenlijk waardeloos spul.
Maar de 'coolheidsfactor' gaat weer een trapje omhoog ;) (in mijn hoofd dan, haha)
Er is op internet best veel te vinden over mensen die een tomtom in het RTI scherm gemaakt hebben, met de nieuwste kaarten. Misschien kan ik het scherm op een of andere manier nog koppelen aan mijn CAR-PC, dat zou ook wel leuk zijn.
Vanaf vanmiddag heb ik in ieder geval een RTI set, wat ik er precies mee ga doen.. dat weet ik nog niet :)

Een dezer dagen moet ik ook gaan kijken voor een nieuwe luchtfilter, nu vraag ik me af of een onderstaande 'kit' / slang nog voordelen geeft voor de Coupe

Zou ik deze slang bijvoorbeeld naar de luchtfilter kunnen leiden, om zo meer/frissere lucht bij de filter te krijgen?
Het zal wel overbodig zijn, aangezien ik niet richting de 400+ pk's wil, maar het leek me wel leuk om zoiets te maken.
Wat zou nog een goede/mooie aanrader zijn voor de luchtfilter?
K&N heeft iedereen al, dus liever iets anders ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Citaat van: koen.s op 30-12-2012 11:08:45
Dat set met slangen heeft mn pa op de V70 N R.

Heeft iemand dat setje gemonteerd in een 'classic'?
en ging dat goed? Vooral de montage van de 'mond'.

Daarnaast ben ik nog steeds opzoek naar een nieuwe luchtfilter, liefst carbon voor de looks ;)
Nu heb ik de 8 pagina's tellende 'sticky' over BMC airfilter Carbon gelezen, maar eerlijk gezegd snap ik niet waarom het een sticky is, want er staat naar mijn mening niet in of het nu een goede filter is of niet?! :eusa_doh:

daanium

Afgelopen week even bij de Porsche dealer binnen gelopen.
Helaas niet voor een vervanger van de Coupe, maar wel om een setje anti-piep-plaatjes te halen :)
In een eerdere post werden part nummers gegevens, waarvoor dank!
Één van nummers zijn kleine plaatjes, de andere zijn grotere.
Zowel de magazijnmedewerker als ik wisten het verschil niet ???
Ik stelde voor dat ik van beide maten een zakje zou meenemen.
In elk zakje zitten vier plaatjes, per remklauw heb je er vier nodig (wist de dealer mij te vertellen).
Dus toen ik weer bij de Coupe kwam, meteen even de klauw los gehaald, wat blijkt nou, heb je ze allebei nodig!
Omdat foto's meer zeggen dan woorden;

Gisteren heb ik 'm sinds lange tijd weer eens naar buiten gereden, ik vind het écht een woeste bak :eusa_dance:

Nu weer netjes poetsen, verzekeren, schorsing opheffen en dan de BBK testen!

martijn.

Zo!!!!  Die staat er netjes bij. Echt mooi geworden. Nu een paar originele 18 inch pegAsus velgen eronder en dan kom je hem maar brengen. Haha :eusa_drool:

t_w

Nice, Ziet er goed uit zo!

Ben je nog verder gekomen met die achterbankverwarming?

daanium

Citaat van: martijn. op 05-01-2013 11:06:06
Zo!!!!  Die staat er netjes bij. Echt mooi geworden. Nu een paar originele 18 inch pegAsus velgen eronder en dan kom je hem maar brengen. Haha :eusa_drool:
Die 18" had jij in de aanbieding he :eusa_angel:

martijn.

Citaat van: daanium op 05-01-2013 13:38:27

Bel maar. Komen we wel uit ;D

daanium

Citaat van: t_w op 05-01-2013 11:18:38
Nice, Ziet er goed uit zo!

Ben je nog verder gekomen met die achterbankverwarming?
De achterbankverwarming heb ik helaas geen tjid voor gehad.
ik moet eerst nog even zo'n verwarming-dinges zien te scoren wat op de achterbank komt.

Citaat van: koen.s op 05-01-2013 14:14:33

Die heb ik niet meer.
Citaat van: martijn. op 05-01-2013 18:31:47

Bel maar. Komen we wel uit ;D
Wat betreft de velgen, daarbij heb ik m'n zinnen gezet op originele pegs!
Omdat ik ze origineel wil, worden ze dus ook 18".
Als ik me niet vergis, zijn ze origineel niet in 19" gemaakt, correct me if i'm wrong!

The Volvoboy

Denk dat originele antraciete 18'' Pegasus erg dik zullen staan :eusa_drool:

Die LED DRL zijn echt supervet trouwens! :D (ik wil ook ;D )
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

daanium

Citaat van: The Volvoboy op 05-01-2013 20:53:37
Denk dat originele antraciete 18'' Pegasus erg dik zullen staan :eusa_drool:

Die LED DRL zijn echt supervet trouwens! :D (ik wil ook ;D )
Daar ben ik het helemaal mee eens!
een simpele, maar erg mooie upgrade, natuurlijk helemaal in combinatie met xenon verlichting.
(die heb ik ook, alleen heb ik die nog niet aangesloten in de nieuwe koplampen)

Komende week moet ik nog wat kleine dingen vast zetten, zoals de mid-console en wat platen bij de voet-ruimte.
Ik ben ook nog aan het twijfelen waar ik de turbo-druk-meter zal plaatsen.
In het midden van het dashbord vind ik het erg mooi uit zien, maar ik weet niet goed hoe ik het plaatje moet maken (het plaatje waar de meter in vast komt te zitten)

Op die kleine dingen na, is de Coupe weer rij-klaar!
Een klein nadeel van het verhaal is, dat de Coupe nu niet meer binnen staat :(

De komende tijd zal het wel iets rustiger gaan worden met 'investeringen' in de Coupe, want morgen komen ze de hele bovenverdieping voorzien van nieuwe kozijnen (we zitten nu nog met enkel glas :eusa_doh:)
Dat is dus ook weer een rib uit m'n lijf, maar ik ben er zeker van dat dát de moeite waard gaat worden :)

Terwijl ik dit aan het typen ben, denk ik bij mezelf 'nouja, op de investering van nieuwe velgen na' :P
...en eigenlijk ook de achterbank verwarming, maar dat mag geen 'investering' heten ;)

daanium

Gisteren eindelijk tijd gemaakt om naar het postkantoor te gaan en de verzekering te bellen :eusa_dance:
De Coupe is weer uit de schorsing!
Gisteren meteen even een test ritje gemaakt, man! wat knalt dat ding vooruit!!!
De ervaring zal vooral zo heftig zijn, omdat ik de afgelopen 8 maanden in een 1.3 diesel busje heb gereden.
Maar ondanks dat, ik ben blij met het resultaat :eusa_clap:
Ik moet alleen nog een keer de remmen goed ontluchten en de turbodrukmeter aansluiten.
Gisteren ging trouwens alles goed met de nieuwe kozijnen, dat is ook weer een zorg minder :)

daanium

Zoals de meeste van jullie (denk ik), trof ik vanmorgen de Volvo aan onder een sneeuwlaag.. meteen effe foto's gemaakt ;)

Sinds gisteren gebruik ik de Coupe weer voor dagelijks vervoer :eusa_dance:

Omdat ik eerder een paar andere onderdelen geplaatst heb, zoals tcv van ipd en andere ecu, heb ik gisteren alleen in de ECO stand gereden, zodat alles rustig kon 'inrijden'
Vanmorgen op weg naar het werk, eens de SPORT knop ingedrukt en rustig richting de autoweg gereden.
Eenmaal op de autoweg, de snelheid netjes opgebouwd naar 120 km/h.
Toen ik achter een konvooi van vrachtwagens kwam, trapte ik het gaspedaal eens wat dieper in, om de boel in te halen.
Zoals een automaat hoort te doen, schakelde hij terug om de toeren op te bouwen, helaas hoorde ik een toen een 'phoof' geluid en viel alle trekkracht weg :eusa_wall:
Meteen maar even op de vluchtstrook gestopt en onder de kap kijken wat ik niet goed had vastgedraaid :P
De luchtaanzuigbuis naar de turbo wat los geschoten :eusa_doh:
Gelukkig had ik nog m'n gereedschap achter in de Coupe liggen, dus kon ik 'm weer goed vast zetten :)
Daarna liep hij weer als een trein!

Morgen gaat iemand een testritje maken met mijn 'oude' ECU, die ook gechipped is, maar dan door een minder bekende dan ET
Als hij 'm wil overnemen, trakteer ik de Coupe op Audi Q7 klauwen icm de 330mm achterschijven die ik al eerder had gehaald.
Gaat de koop niet door, dan blijft de remmerij nog even zoals die nu is :)

The Volvoboy

Nog een kleine opmerking (je moet immers altijd wat te zeuren hebben ;D ). Ik zou je kentekenplaathouder nog even met 2 schroeven onderin vastschroeven. Zag dat je nu alleen 2 schroeven bovenin had gedaan. Vind het persoonlijk mooier staan als de plaathouder strak tegen de bumper aan zit. Als ik het nu zo zie op de foto is dat nu niet zo. En daarbij zit het gewoon wat vaster, zo wil hij misschien een beetje gaan klapperen lijkt mij?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

daanium

Citaat van: The Volvoboy op 15-01-2013 11:48:22
Nog een kleine opmerking (je moet immers altijd wat te zeuren hebben ;D ). Ik zou je kentekenplaathouder nog even met 2 schroeven onderin vastschroeven. Zag dat je nu alleen 2 schroeven bovenin had gedaan. Vind het persoonlijk mooier staan als de plaathouder strak tegen de bumper aan zit. Als ik het nu zo zie op de foto is dat nu niet zo. En daarbij zit het gewoon wat vaster, zo wil hij misschien een beetje gaan klapperen lijkt mij?
Tips zijn altijd welkom!
Ik zal er komend weekend eens naar kijken, vooralsnog zit het eigenlijk wel goed vast.
maar heb ook nog niet harder dan 130 km/h gereden met deze setup :)

daanium

Wat me vanmorgen op de pech-strook nog op viel, de auto stinkt !
Van binnen merk ik er niets van, maar toen ik vanmorgen de auto aan de kant zette, rook een ik vieze geur.
Ik kan die het beste beschrijven als 'oude lucht', alsof je de verwarming thuis aan het ontluchten bent.
Toen ik vanmiddag naar huis ging, starte ik de auto alvast en daarna ging ik de ramen sneeuw vrij maken.
Toen rook ik ook weer die vieze geur.
Op zich loopt de auto heel erg netjes, alleen heb ik geen idee waar die 'oude lucht'-lucht vandaan komt ???