Daanium [760-TIC ~ S70-KLPD ~ S60-Polestar ~ XC60-3.0]

Gestart door daanium, 16-02-2012 12:13:21

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Citaat van: mitchelli op 03-07-2013 07:50:37
Volgens mij zijn de naven verschillend. Maar weet dit niet zeker. Airbag aansluiting is iig wel anders.

Succes met de k24,en veel plezier met de pk`s die daarmee gepaard gaan!
Hmm, als ik de airbag dan niet meer kan gebruiken, denk ik toch dat ik eieren voor mn geld kies.
Ik hoop 'm nooit nodig te hebben, maar ALS het nodig is, denk ik dat ik blij ben als ie 't ook doet :)
Hier op 't forum is ook nog veel te vinden over een V70N stuur in een classic, dan ga ik me daar maar eens op richten :)

Thnx voor het wensen van plezier met m'n nieuwe speeltje, ik twijfel er niet aan dat dát helemaal goed gaat komen ;D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Laguna-S60R

Zou idd voor een S60/V70R stuur gaan of voor een stuur van een drivers edition!
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Laguna-S60R

staat wel eens 1tje te koop... of Ebay
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

daanium

hoe herken ik eigenlijk een R stuur tegenover een 'gewoon' lederen stuur?
alleen aan de R op het airbag deel? of zijn er nog meer verschillen?

Johann

daanium

Inderdaad slecht te zien, maar wel een leuk detail.
Koen, is dat een V70N, of NN? (-R)

daanium

Oehh sweet, dat is toch wel erg mooi!

daanium

Stuur is toch nog wel prijzig, ook als ie gebruikt is...
Terwijl ik op marktplaats op zoek was naar 'n R stuur, liep ik ook nog tegen S60R stoelen aan :eusa_drool:
Weet iemand of dat gewoon past?
Waar ik ook nog mee zit, is dat een S60R 4 deuren heeft, en de C70 slechts twee.
Dus de stoelen zouden eigenlijk naar voor moeten kunnen klappen.
Is dat een APK afkeurpunt als de voorstoelen niet naar voor kunnen klappen?

Die kunnen waarschijnlijk niet (legaal) in de Coupe, omdat de stoelen niet kunnen klappen

Martijn_B

Niet als je je achterbank verwijderd. Staat het aantal zitplaatsen geregistreerd? Dan herkeuren.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

daanium

via de site van het RDW kom ik er achter dan m'n coupe 0 zitplaatsen heeft (op papier).
Maar als ik het goed begrijp, moet dan dus de achterbank er uit?
Ik heb me enige tijd geleden moe gemaakt aan m'n achterbank verwarming :eusa_whistle: dus die bank gaat er niet uit.
Helaas géén S60R stoelen dus :eusa_snooty:

daanium

Het hele S60R/V70R gedoe maar weer even op 'n laag pitje gezet.
Tenzij iemand mij gaat vertellen dat een S60R ook in 2 deurs is gemaakt, want dan kan ik de stoelen wél gebruiken :eusa_shifty:

Anyway, vanmorgen de xenon eindelijk geplaatst.
In een eerdere post was te lezen dat het verbuigen van een klemmetje, al mijn xenon problemen oploste.
(ik had eigenlijk geen problemen, ik wist alleen niet 100% hoe ik die lamp vast moest zetten)
's Middags even bij de lokale autogarage binnen gelopen om te vragen of ze de koplampen wilde controleren en/of afstellen, want er is niets zo irritant als iemand met slecht afgestelde xenon verlichting :eusa_hand:
Gelukkig viel het mee, de koplampen stonden iets te laag afgesteld. Na een beetje draaien aan het koplamp-afstel-thingy, stonden ze weer netjes op het lijntje :)
Toen ik tóch daar was, vroeg ik meteen of die vriendelijke man mij even wilde helpen met de multiriem wissel, gelukkig (voor mij) had hij het redelijk rustig vandaag en kon hij me een handje helpen. Kan ik dat ook weer doorstrepen op m'n vakantie-check-list :)

Vanmorgen ook een zwart boven dek op het dashboard geplaatst.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar dat kan veranderen als m'n (nu zilver gekleurde) inlay mat-zwart is.
Volgens mij staat dat wel netjes! Maar eerst alles weer in elkaar zetten, dan ziet het ook al weer anders uit :eusa_whistle:

daanium

Met het mooie weer heb ik me voorgenomen om de V70R bumper lip eens vast te gaan zetten
Het lijkt me 't mooist als de lip met de bumper gelijk loopt, aan de achterkant gelijk dus, bij de wielen (zie foto 3)

Wat me alleen op viel, of eigenlijk 'tegen viel', is dat de lip in het midden van de bumper vrijwel gelijk loopt met de bumper zelf.
Bij het kenteken dus.. ik denk dat ik niet meer klaag als ik 'n drempel over moet :eusa_shhh:

Het zal wel zo horen, maar ik dacht eerlijk gezegd dat de lip ook in het midden wat verder naar voor zou komen.
Nu kan ik de hele lip wel naar voor schuiven, maar dan is het niet meer netjes gelijk aan de achterkant (bij de wielen).

Anyway, ik ga eens wat polymeer en popnagels verbruiken om de boel lekker vast zetten ;D

hertogjan6

:eusa_clap:  :eusa_clap: staat schitterend!!  :eusa_drool:  :eusa_drool:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Martijn_B

Bruut! Nu nog blokjesgril en hij is af ;-)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

hertogjan6

Citaat van: Martijn_B op 07-07-2013 14:15:49
Bruut! Nu nog blokjesgril en hij is af ;-)
:eusa_naughty: dit staat gruwlijk!! (als het nou de originele graat is van de R bumper roosters zou het nog mooier zijn)  :D tenminste denk ik...
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart