Boemeltjes V70 TDI '97

Gestart door Boemeltje, 16-02-2012 23:58:46

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Citaat van: Boemeltje op 03-04-2012 17:01:15
Ja, lijkt mij ook vreemd maar er zat in ieder geval speling op, voor zover ik dat kon zien/de monteur daar kon constateren (waar ik naast stond). Maar: na het eten rij ik naar Dirk dus dan zullen we er wel uit komen ;D

Heb je de stuurkogels ook vervangen?

Hans

Boemeltje

Overigens wel ernstig genoeg dat ze in dat geval de auto niet gecontroleerd hebben vóór ze gingen uitlijnen. Zal daarom wel zijn dat hij zei dat ik na het herstellen maar gewoon langs moest komen zodat ze het alsnog doen :P

Stuurkogels zijn niet gedaan nee.

Boemeltje

Zou wel toevallig zijn als die het nu opeens zijn waar ik daar vantevoren geen last van had  :eusa_eh:

Boemeltje

Ze hebben overigens wel gekeken of er nog druk op het aircosysteem staat, en er staat nog wel iets druk op, maar het is niet veel. Ze gaven aan dat zij geen reparaties konden doen, en dat ze verder dus niet konden controleren.

UserID6342

Citaat van: Hans Duiven op 03-04-2012 17:02:05
Citaat van: Boemeltje op 03-04-2012 17:01:15
Ja, lijkt mij ook vreemd maar er zat in ieder geval speling op, voor zover ik dat kon zien/de monteur daar kon constateren (waar ik naast stond). Maar: na het eten rij ik naar Dirk dus dan zullen we er wel uit komen ;D

Heb je de stuurkogels ook vervangen?

Hans
Nee Hans, die zijn niet vervangen, zitten gewoon de oude nog onder.  Ik zal het dadelijk wel zien wat er met dat ding aan de hand is, maar het verbaast me wel.

bowbow

En voor het uitlijnen reed ie rechtuit en stond het stuur recht. Toch raar....? Zouden ze bij de KF iets verziekt hebben?

Boemeltje

Net voor controle even bij Dirk geweest:

Er zit iets speling op de linker binnenste stuurkogel. Rechts is er eigenlijk geen speling. De fuseekogels zitten gewoon goed vast en vertonen ook geen speling. We hebben even 170 gedaan op de snelweg na dit te checken, en hij loopt eigenlijk best netjes rechtdoor. Hij wijkt iets af naar rechts, maar dat is verwaarloosbaar. Trillen doet hij nog wel behoorlijk, maar dat is volgens Dirk simpelweg een kwestie van balanceren wat ik dus maar eens ga laten doen.

Op aanraden van Dirk laat ik die stuurkogel lekker zitten tot hij meer speling gaat vertonen: met rijden 'zoekt' hij namelijk verder niet. Op het moment dat dat wel gaat gebeuren vervangen we de boel wel weer :)

Moraal van het verhaal: hij trilt waarschijnlijk sterker door met onbalans omdat de fuseekogel én draagarmrubbers nu wel weer nieuw+stug zijn, waardoor ik waarschijnlijk die trilling heb aangezien voor iets ergers. Toch knaagt er nou de hele tijd het gevoel 'was ik daarstraks nou gewoon gek of wat is het' :P

Boemeltje

En net nog even bij Dirk gecheckt of hij via Remote Desktop bij mijn VM op de server kan komen die VIDA in het Nederlands draait, omdat hij daar geen beschikking over had. Dat werk nu ook netjes, dus heb ik hem ook ergens blij mee kunnen maken ;D

Hans Duiven

Citaat van: Boemeltje op 03-04-2012 21:36:12
Net voor controle even bij Dirk geweest:

Er zit iets speling op de linker binnenste stuurkogel. Rechts is er eigenlijk geen speling. De fuseekogels zitten gewoon goed vast en vertonen ook geen speling. We hebben even 170 gedaan op de snelweg na dit te checken, en hij loopt eigenlijk best netjes rechtdoor. Hij wijkt iets af naar rechts, maar dat is verwaarloosbaar. Trillen doet hij nog wel behoorlijk, maar dat is volgens Dirk simpelweg een kwestie van balanceren wat ik dus maar eens ga laten doen.

Op aanraden van Dirk laat ik die stuurkogel lekker zitten tot hij meer speling gaat vertonen: met rijden 'zoekt' hij namelijk verder niet. Op het moment dat dat wel gaat gebeuren vervangen we de boel wel weer :)

Moraal van het verhaal: hij trilt waarschijnlijk sterker door met onbalans omdat de fuseekogel én draagarmrubbers nu wel weer nieuw+stug zijn, waardoor ik waarschijnlijk die trilling heb aangezien voor iets ergers. Toch knaagt er nou de hele tijd het gevoel 'was ik daarstraks nou gewoon gek of wat is het' :P

Je kan in ieder geval de veerpootlagers en veerpootrubbers uitsluiten omdat deze net nieuw gemonteerd zijn

Boemeltje

Daarom, ik zal wel de trilling verkeerd geïnterpreteerd hebben. Daarnaast vertrouw ik Dirk op zijn oordeel over de onbalans, en dat is tenslotte uiteindelijk het makkelijkste uit te sluiten :)

Hans Duiven

Ik heb de V70 N 2.5 D vierkant laten uitlijnen, maar ook deze trekt nog iets naar rechts.
Bandenspanning op 2.8 op alle vier de wielen..  :eusa_think:

Boemeltje

Mja, Dirk gaf aan dat het een Volvo kwaaltje was :P Had het op de S40 toevallig ook, waar ik met de neus op stond toen hij uitgelijnd werd :P

UserID6342

Citaat van: Boemeltje op 03-04-2012 21:37:33
En net nog even bij Dirk gecheckt of hij via Remote Desktop bij mijn VM op de server kan komen die VIDA in het Nederlands draait, omdat hij daar geen beschikking over had. Dat werk nu ook netjes, dus heb ik hem ook ergens blij mee kunnen maken ;D
En werkt erg leuk !  Zl er even een snelkoppeling van maken van de week, is net even iets makkelijker ;D

Boemeltje

Als het goed is heeft hij in Remote Desktop in ieder geval het IP en poortnummer onthouden, je kunt ook nog de gebruikersnaam opslaan. Dan hoef je volgende keer alleen het wachtwoord in te typen ;)

UserID6342

Wat betreft het uitlijnen van onze Volvo's, als je ze precies binnen de toleranties zet zullen ze iets naar rechts toe trekken.  Hoe en waarom weet ik ook niet precies, maar het is gewoon een feit.  Als ik zelf Volvo's uitlijnde gaf ik altijd rechts iets toespoor en liep de auto gewoon perfect recht over de weg heen.  De extra bandenslijtage (quad non) is gewoon te verwaarlozen en merk je niet.

Let wel, je praat hier over een fractie en geen millimeters natuurlijk.