Boemeltjes V70 TDI '97

Gestart door Boemeltje, 16-02-2012 23:58:46

Vorige topic - Volgende topic

Boemeltje

Deed ik ook, voor het stoplicht en op een drempel. Maar doordat hij niet direct 'aangrijpt' liep hij iets naar achter. Naar voren grijpt hij op de een of andere manier wel direct aan :P

UserID6342

Is ook geheel normaal, je hebt een oplopende en aflopende remschoen.  Daardoor remt tie vaak naar voren toe het best en naar achteren toe beduidend minder.

fpede

idd, wanneer de mijne op de helling geparkeerd staat thuis, en ik trek de parkeerrem op, en haal mijn voet van de rem, zakt ie ook een centimeter ofzo naar achter,... naar mijn weten hoort dit zo ;)

Boemeltje

Goed te weten! Dan moet dus nu alleen links nog gesteld/gecontroleerd worden. Ben ik toch nog zelf tot de helft gekomen ;D

Hans Duiven

Citaat van: Boemeltje op 13-04-2012 01:03:42
Citaat van: elianmars op 12-04-2012 20:29:42
Is de bout, waarmee de handremhendel is af te stellen, wel helemaal ingedraaid?

Jep, die heb ik eerst helemaal ingedraaid nadat ik hem gevet had, daarna met stellen weer uitgedraaid tot de schijf 'vast' zat. Hierna weer 6 tikjes terug, zoals in VIDA staat :)

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-04-2012 22:00:31
Citaat van: Boemeltje op 12-04-2012 17:10:46
Liep daarnet één van de wielen nog aan op de handrem, dus de boel weer los gehad en gesteld, en wat denk je: als hij niet aanloopt zonder de hendel aan te trekken, remt hij ook niet als ik de hendel wél aantrek. Kan het wiel dan zo vrij ronddraaien. Ben er behoorlijk zuur van, zeker omdat de handrem nog gesteld zou zijn in de week voor ik hem kocht. Stellen is kennelijk niet hetzelfde als controleren op werking, of ik moet in de eerste rit naar huis de kabel al gebroken hebben ofzo.

Had ik ook met mijn V70, heb het meerdere malen geprobeerd, maar goed afstellen was niet mogelijk. Twee nieuwe handremkabels hebben het probleem volledig opgelost.

Ik weet niet op welke voorwaarden je die V70 hebt gekocht, maar het is wel een 'oude' auto die op elk moment wat kan mankeren. Regelmatig proef ik sneren richting de vorige eigenaar. Is dat wel helemaal fair? Nogmaals: het gaat mij niet aan, maar...

Evengoed: succes ermee, het hoort er allemaal bij.

Ewøut

Ik snap wel wat je bedoelt met de oude auto, maar de handrem is volgens de verkoper gesteld in de week voor ik hem kwam halen (de remschoenen waren vervangen maar de rem was nog niet gesteld). In zo'n geval ga ik er dan van uit dat alles naar behoren werkt, omdat stellen in mijn geval ook zou betekenen dat ik de werking daarna controleer.

Nou snap ik best dat je zoiets kunt vergeten, maar vanmiddag was ik er even goed klaar mee. Samen met de door mij veronderstelde werkende airco (die op moment van aankoop niet te controleren was vanwege -20 :P ) is het weer zo'n puntje waar ik van baal. Ook dat is simpelweg iets wat 'oude auto's' kan overkomen. De draagarmen was hetgeen ik bij aankoop zelfs nog overlegd heb; het was niet bekend in de historie, dus ik wist dat ze er aan kwamen. Is samen met de stuurkogel en het balanceren stomweg normaal onderhoud, en daar doe ik dan ook niet moeilijk over.

De airco is zeker zonder schuld van de verkoper, maar is desalniettemin behoorlijk zuur. Als er een factuur is van november voor het afpersen/afvullen/lektesten/repareren ga je er van uit dat het gewoon werkt. Zoiets knulligs als een handrem is dan wel iets waar ik over kan vallen, en het gaat dan meer om de 'heat of the moment'. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar er niets van geweten omdat de werking niet gechecked is na het stellen (net als ik de eerste keer niet gedaan heb), maar het voelt gewoon even kudt :)

Ik wil toch even inhaken op het gedoe met de handrem.
Mijn collega Seine heeft ze weer keurig gecontroleerd op werking en afgesteld.
Toen was het goed en dat is gechecked.
Hij is ambulancechauffeur maar ook gediplomeerd automonteur.
Wellicht is mogelijkerwijs de kabel niet helemaal fris.

En voordat je begint met boe-roepen op dit forum, heb ik liever dat je eerst eens even
persoonlijk contact opneemt met mij.

Ik ben je van alle kanten ter wille geweest, maar als het op deze manier gaat, haak ik af.

Ter aanvulling: Ik heb hier niet de reputatie van rommelaar, maar daar begin jij flink aan te zagen
en dat bevalt mij geenszins.

Hans

Jack v

Citaat van: Hans Duiven op 13-04-2012 16:48:14

Jep, die heb ik eerst helemaal ingedraaid nadat ik hem gevet had, daarna met stellen weer uitgedraaid tot de schijf 'vast' zat. Hierna weer 6 tikjes terug, zoals in VIDA staat :)

Liep daarnet één van de wielen nog aan op de handrem, dus de boel weer los gehad en gesteld, en wat denk je: als hij niet aanloopt zonder de hendel aan te trekken, remt hij ook niet als ik de hendel wél aantrek. Kan het wiel dan zo vrij ronddraaien. Ben er behoorlijk zuur van, zeker omdat de handrem nog gesteld zou zijn in de week voor ik hem kocht. Stellen is kennelijk niet hetzelfde als controleren op werking, of ik moet in de eerste rit naar huis de kabel al gebroken hebben ofzo.

Had ik ook met mijn V70, heb het meerdere malen geprobeerd, maar goed afstellen was niet mogelijk. Twee nieuwe handremkabels hebben het probleem volledig opgelost.

Ik weet niet op welke voorwaarden je die V70 hebt gekocht, maar het is wel een 'oude' auto die op elk moment wat kan mankeren. Regelmatig proef ik sneren richting de vorige eigenaar. Is dat wel helemaal fair? Nogmaals: het gaat mij niet aan, maar...

Ewøut

Ik snap wel wat je bedoelt met de oude auto, maar de handrem is volgens de verkoper gesteld in de week voor ik hem kwam halen (de remschoenen waren vervangen maar de rem was nog niet gesteld). In zo'n geval ga ik er dan van uit dat alles naar behoren werkt, omdat stellen in mijn geval ook zou betekenen dat ik de werking daarna controleer.

Nou snap ik best dat je zoiets kunt vergeten, maar vanmiddag was ik er even goed klaar mee. Samen met de door mij veronderstelde werkende airco (die op moment van aankoop niet te controleren was vanwege -20 :P ) is het weer zo'n puntje waar ik van baal. Ook dat is simpelweg iets wat 'oude auto's' kan overkomen. De draagarmen was hetgeen ik bij aankoop zelfs nog overlegd heb; het was niet bekend in de historie, dus ik wist dat ze er aan kwamen. Is samen met de stuurkogel en het balanceren stomweg normaal onderhoud, en daar doe ik dan ook niet moeilijk over.

De airco is zeker zonder schuld van de verkoper, maar is desalniettemin behoorlijk zuur. Als er een factuur is van november voor het afpersen/afvullen/lektesten/repareren ga je er van uit dat het gewoon werkt. Zoiets knulligs als een handrem is dan wel iets waar ik over kan vallen, en het gaat dan meer om de 'heat of the moment'. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar er niets van geweten omdat de werking niet gechecked is na het stellen (net als ik de eerste keer niet gedaan heb), maar het voelt gewoon even kudt :)

En voordat je begint met boe-roepen op dit forum, heb ik liever dat je eerst eens even

Ik ben je van alle kanten ter wille geweest, maar als het op deze manier gaat, haak ik af.

Ter aanvulling: Ik heb hier niet de reputatie van rommelaar, maar daar begin jij flink aan te zagen

Hans

Ik wil hier toch even op inhaken;

steeds  meer valt het mij op dat Boemeltje Hans een beetje aanvalt over de staat van onderhoud van de tdi. Ik weet en daar steek ik mijn hand lettterlijk voor in het vuur dat de auto goed onderhouden is. Zowel door Hans door Seine als door mij.
Vergeet idd niet dat je een auto van 15 jaar oud hebt, waar waarschijnlijk nog niet alles aan vervangen is maar dat er dingen zijn die nu komen ( en die Hans anders had gehad). Dit moet je accepteren en anders had je een nieuwe moeten kopen.
Voor dat je hem kocht is je ook al door menigeen medegedeelt dat de tdi in een zeer goede staat van onderhoud is.
Maar om dan steeds op de vorige eigenaar terug te vallen kun je niet maken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ulkeman

ag jack.

zo gaat het toch steeds vaker hier?
ik kijk er al niet eens meer van op.
straks word volvo nog aangesproken omdat ze blijkbaar een niet degelijke auto kunnen bouwen ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Jack v

is wel zo Stephan maar om nou steeds te zeggen; " volgens de vorige eigenaar... huppelde pup"  das niet eerlijk. Dan had boemeltje een nieuwe volvo moeten kopen dan weet ie zeker dat er niks aan mankeert.

De tdi is een goede auto die kwa onderhoud echt niet gespaard is.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ulkeman

Citaat van: Jack v op 13-04-2012 18:07:17
is wel zo Stephan maar om nou steeds te zeggen; " volgens de vorige eigenaar... huppelde pup"  das niet eerlijk. Dan had boemeltje een nieuwe volvo moeten kopen dan weet ie zeker dat er niks aan mankeert.

De tdi is een goede auto die kwa onderhoud echt niet gespaard is.

en daar heb je helemaal gelijk aan ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Boemeltje

Ewøut

Hans

Laat ik even voorop stellen dat het niet mijn bedoeling is je als 'rommelaar' af te tekenen. Ik heb hierboven meermalen aangegeven dat ik geen problemen heb met het onderhoud dat er gedaan moet worden. Het kan tegen vallen, maar soit. Mijn eerste post na het handrem avontuur was even vanuit een kwade bui, ik had net een tweetal uur zitten mieren met het spul, en dan werkt het nog niet zoals je wilt. Ik neem aan dat je je voor kunt stellen dat je dan niet happy bent.
Daarna heb ik het, na de opmerking van Ewout volgens mij behoorlijk genuanceerd: alleen de handrem zit mij dwars, want die werkte simpelweg niet toen ik in Nijmegen voor het stoplicht het ding wilde gebruiken. KanZal inderdaad puur toeval zijn, maar ik ben benieuwd hoe je er zelf over zou denken als het je zou gebeuren ;)

Los daarvan heb ik hier in het topic(of in andere topics) ook meermalen je behulpzaamheid (het nog even dezelfde dag opsturen van de trekhaaksleutels bijvoorbeeld, of het geven van een beurt ter aflevering, etc.) geprezen.

Verder heb ik de indruk dat je zit met het verhaal van de airco, maar daarvan heb ik volgens mij letterlijk gezegd dat het niet jouw fout is, zo'n mechanisme is gewoon 15 jaar oud, en hij zal vast ergens lek geraakt zijn. Autotemp bellen, of er langs rijden heeft voor mij dan ook niet erg veel nut, want dan moet het probleem al zitten in hun reparatie, wat waarschijnlijk niet zo is. Vervelend, maar soit.

Het punt waar ik mee zit is dat ik kennelijk niet mag aangeven dat ik er van baal dat bepaalde zaken kapot zijn, waar je bij aankoop er van uitgaat dat het werkt. Zeker als het een systeem is waar je zelf niet het volledig werk aan kunt doen, vind ik dat kudt. Nogmaals: ik ben benieuwd hoe jullie het opgevat hadden als het je zelf zou overkomen. Als je dan simpelweg je schouders op kunt halen is dat zeker bewonderenswaardig, ik vind het gewoon klote.

Citaat van: Jack v op 13-04-2012 17:53:27

steeds  meer valt het mij op dat Boemeltje Hans een beetje aanvalt over de staat van onderhoud van de tdi. Ik weet en daar steek ik mijn hand lettterlijk voor in het vuur dat de auto goed onderhouden is. Zowel door Hans door Seine als door mij.
Vergeet idd niet dat je een auto van 15 jaar oud hebt, waar waarschijnlijk nog niet alles aan vervangen is maar dat er dingen zijn die nu komen ( en die Hans anders had gehad). Dit moet je accepteren en anders had je een nieuwe moeten kopen.
Voor dat je hem kocht is je ook al door menigeen medegedeelt dat de tdi in een zeer goede staat van onderhoud is.
Maar om dan steeds op de vorige eigenaar terug te vallen kun je niet maken.

Waar lees je dat ik iets niet accepteer? Waar geef ik aan dat ik de algehele onderhoudsstaat van de auto beneden de maat vind? Ik lees het nergens, maar dat kan zijn doordat ik de posts anders bedoelt heb dan ze over komen. Volgens mij geef ik aan dat ik het vervelend vind dat er een aantal tegenslagen zijn, maar dat de meeste simpelweg gewoon onderhoud zijn. Als ik dan iets er uit pik wat letterlijk afgesproken was waar ik me aan stoor, dan is dat wat anders, ook al zit ik daar waarschijnlijk fout in.

Boemeltje

Ik vond het persoonlijk niet nuttig om persoonlijk contact op te nemen over een niet werkende handrem. Je koopt een auto met garantie tot de deur, in feite, en ik durf er om te wedden dat als ik om de hoek had gewoond dat je graag even meegekeken had. Ik woon echter op zo'n 120-150 kilometer afstand, dus dan schiet zoiets simpelweg niet op. Dan komt echter wel even de baal factor om de hoek, en misschien moet ik volgende keer gewoon eerst even wat anders gaan doen voor ik mijn ervaringen op het forum knal. Scheelt vast een stuk aan schrijfwijze/'intonatie' :)

steeds  meer valt het mij op dat Boemeltje Hans een beetje aanvalt over de staat van onderhoud van de tdi.

Ik vind persoonlijk wel dat er wat erg hard gereageerd wordt op hetgeen ik schrijf. Als er eerder de indruk bestaat dat ik iemand zwart zit te maken, kun je dat toch ook aangeven op het moment dat je het opmerkt? Zou je aan kunnen geven welke posts je die indruk gegeven hebben? Het is namelijk niet de bedoeling zoiets te doen, en je opmerking lijkt aan te geven dat het al een poosje het geval is :)

Broabander

Ik vind ook dat er hier wel wat stevige beweringen worden gemaakt, Boemeltje baalt volgens mij alleen dat z'n handrem blijkbaar niet werkt, terwijl hem is verteld dat hij prima werkte en zelfs net gesteld was. Dat kan gebeuren, het zit even tegen, dan moet je weer aan de slag met iets waar je niet op had gerekend. En zeker als het even tegenzit baal je daar dan even van. Komt uiteindelijk wel weer goed, maar het kost je weer een paar uur. Handremmen zijn nou eenmaal frustrerende ondingen ;D En die post is denk ik ook absoluut niet persoonlijk naar Hans bedoeld zoals ik het lees, en ook niet op de manier waarop het onderhoud is uitgevoerd, maar het is wel frappant dat men er gelijk over valt, van alles wat irrelevant is erbij gaat halen (terwijl Boemeltje helemaal niet zulke beweringen maakte) en als ik het even mag zeggen, ontzéttend in de verdediging schiet....??
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

OK dan, dan ook maar een postje van mij ter verhoging van de vreugde.  Ik ken beide heren persoonlijk IRL en dat is misschien al een heel groot voordeel.... en is ook makkelijker praten lijkt mij en ook een stuk eerlijker.  Ik kan ook met deze stellingen beide heren goed begrijpen, het mag misschien overkomen als een aanval op Hans, maar is het echt absoluut niet.  Wat Eamonn zelf ook al zegt is het misschien wijzer om eerst even iets ander te gaan doen voordat je zoiets post.

Hans er word echt niet aan je getwijfeld hoe de auto was / afgeleverd is. Dat is al een heel belangrijk iets. Ook Eamonn kan ik begrijpen, als men zegt dat de handrem juist is nagekeken / afgesteld / whatever en je gebruikt 'm en het kreng doet niets, ben je gewoon zachtjes gezegd niet blij. Heel simpel, en dat is ook precies het punt wat Eamonn hier neerzet.  

Dat hij gewoon baalt dat die handrem het niet goed doet, terwijl die net afgesteld is. Camile haalt dat al heel juist aan !!

Klaar, niets meer en niets minder.  Problem solved gentlemen.

Hans Duiven

Citaat van: Boemeltje op 13-04-2012 19:26:15

Ik vond het persoonlijk niet nuttig om persoonlijk contact op te nemen over een niet werkende handrem. Je koopt een auto met garantie tot de deur, in feite, en ik durf er om te wedden dat als ik om de hoek had gewoond dat je graag even meegekeken had. Ik woon echter op zo'n 120-150 kilometer afstand, dus dan schiet zoiets simpelweg niet op. Dan komt echter wel even de baal factor om de hoek, en misschien moet ik volgende keer gewoon eerst even wat anders gaan doen voor ik mijn ervaringen op het forum knal. Scheelt vast een stuk aan schrijfwijze/'intonatie' :)

steeds  meer valt het mij op dat Boemeltje Hans een beetje aanvalt over de staat van onderhoud van de tdi.

Ik vind persoonlijk wel dat er wat erg hard gereageerd wordt op hetgeen ik schrijf. Als er eerder de indruk bestaat dat ik iemand zwart zit te maken, kun je dat toch ook aangeven op het moment dat je het opmerkt? Zou je aan kunnen geven welke posts je die indruk gegeven hebben? Het is namelijk niet de bedoeling zoiets te doen, en je opmerking lijkt aan te geven dat het al een poosje het geval is :)

Ik zou het juist waarderen (en misschien ben je dat niet gewend bij vorige aankopen) dat je mij zou benaderen
als het niet goed is, maar je zet het hier op het forum zonder mij even te contacten.

Juist de handrem, die door Seine gemaakt is en toen weer deed, bleek later alsnog problemen te geven.

Een simpel mailtje of een belletje had dit forumgeneuzel kunnen voorkomen, want ik had hem zo bij Brouwer
op de brug laten zetten om dat te laten repareren.
Maar ik vindt hier problemen terug waar ik net zogoed van baal.

Om nog even op de airco terug te komen:
Je familie woont hier om de hoek en als je iets geduld hebt dan
zou je een afspraak kunnen maken bij Autotemp om de airco na te laten kijken.
Ik ken de eigenaar persoonlijk en het is ook een goed STEK gecertificeerd bedrijf.
Je hebt de gespecificeerde rekening nog van november.

Hans

Boemeltje

Citaat van: Hans Duiven op 13-04-2012 20:05:01
Citaat van: Boemeltje op 13-04-2012 19:26:15

steeds  meer valt het mij op dat Boemeltje Hans een beetje aanvalt over de staat van onderhoud van de tdi.

Ik zou het juist waarderen (en misschien ben je dat niet gewend bij vorige aankopen) dat je mij zou benaderen
als het niet goed is.

Juist de handrem, die door Seine gemaakt is en toen weer deed, bleek later alsnog problemen te geven.

Een simpel mailtje of een belletje had dit forumgeneuzel kunnen voorkomen, want ik had hem zo bij Brouwer
op de brug laten zetten om dat te laten repareren.
Maar ik vindt hier problemen terug waar ik net zogoed van baal.

Hans

Ik verwacht dat inderdaad niet bij een particuliere koop, dat klopt :) Ik waardeer het aanbod, en ik zal de volgende keer dat ik ergens van baal als ik bezig ben geweest even tot tien tellen voor ik iets post ;) ;D

Zo, en nu weer over naar de inhoud van het blog:

Daarstraks toen ik van werk terug reed leek de auto wat te stotteren als ik het gas vol in trapte, dat had ik in een van de eerste dagen ook al eens. Heb even onder de kap de stekkers van de LHM en (volgens mij) de andere meetgegevens die onderaan het blok zitten weer goed aangedrukt, aangezien er wel wat aan de kabels gerommeld is de laatste paar dagen. Met zo'n actie is het vorige keer verholpen, en anders moet ik misschien eens zien of de LHM misschien schoongemaakt moet/kan worden. Las al wel dat dat erg voorzichtig moet gebeuren, dus als het niet nodig is ga ik daar niet aan beginnen :P