Wel of niet verstuivers vervangen?

Gestart door Gert, 18-02-2012 14:29:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Gisteren heeft mijn diesel een apk gehad; de roetnorm werd wel gehaald, maar 1 of 2 verstuivers worden wat minder. Hij rookt af en toe wel wat.

Kilometerstand 462.000, zo'n 12.000 km geleden is de pomp door Pul op tijd gezet en sindsdien loopt de motor mooier en zuiniger dan ooit. Geen startproblemen, trekt als een tierelier.

Vervangen van nozzles of verstuivers nodig en wat gaat dat kosten?
Rust roet...

fpede

je kan ook altijd eens proberen er een busje injector cleaner in te gooien,... kan er alleen maar op verbeteren

reneetje

Is het niet de intercooler die lek is onderaan , je kunt dat zo zien als ie onderaan zwart en vettig is.

Slechte verstuivers zorgen in de regel voor slecht starten, maar niet voor roken in vollast..... :-\

Garage heeft een retour test gedaan van de verstuivers neem ik aan , om aan deze diagnose te komen  ::)

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

MVeldhuis

Als hij goed start en rijd zou ik er lekker niets aan doen, verstuivers is geen goedkoop grapje.
Lekker in door blijven rijden en volgens jaar weer lekker duimen draaien bij de apk.

elianmars

Waar tank je? Ik merkte met mijn wagen goed verschil of ik bij een witte pomp tankte of bij de Shell (V-power diesel). Met de Shell diesel weinig tot geen roken, met de witte diesel kon-ie af en toe flinke wolken uitblazen.

hathü

Als ik bij mijn zwager tankte(lekker goedkoop tanken uit zijn tank voor zijn transportbedrijf)wilde ie best wel eens roken zelfs met afgedopte EGR, overgestapt op Shell en geen rookwolken meer.
Voor de APK gooi ik  altijd een flesje cleaner in de tank en ga effe racen bij de oosterburen.

UserID6342

Citaat van: reneetje op 18-02-2012 14:45:51
...Slechte verstuivers zorgen in de regel voor slecht starten, maar niet voor roken in vollast..... :-\

Euh sorry ??  Waar baseer jij deze waarheid op ?  En ze zullen idd niet meer als een retourtest hebben gedaan, want ik neem niet aan dat ze de verstuivers een voor een afzonderlijk eruit hebben geschroefd en hebben getest.

Henk855

Bij mijn camper was er een duidelijk probleem met de verstuivers en dit was ook geconstateerd door de garage waar hij in onderhoud is. Het was bij één van de verstuivers meer druppelen dan verstuiven. Op aanraden van een vriend van mij die een onderhoudsbedrijf heeft in landbouw en scheepsdiesels een halve liter Justice Brothers aan 40 liter diesel toegevoegd en daarna 100 kilometer gereden waarbij de motor steeds soepeler ging draaien, de tank bijna leeg gereden en daarna op een volle tank, 80 liter nog een keer een kwart liter toegevoegd en het lijkt nu wel of er een nieuwe motor in ligt. Inmiddels al 45000 kilometer probleemloos gereden met de camper.

Justice Brothers DIESEL FUEL TREATMENT for cars & light trucks

Part No. DFT/77CP
Helps control exhaust smoke

Cleans injectors and helps keep them clean
Helps keep fuel tanks, lines and filters free from gums, resins and tars
Protects against rust and corrosion


855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

darius

#8
Kijk aan eenrevisie uit een fles  ;D

Je nozzles vernieuwen en verstuivers opdoen en afpersen kost al 500...dus daar komt nog de en montage bij etc
No show, only go.

OVE

Citaat van: sjors855 op 19-02-2012 09:41:03
Bij mijn camper was er een duidelijk probleem met de verstuivers en dit was ook geconstateerd door de garage waar hij in onderhoud is. Het was bij één van de verstuivers meer druppelen dan verstuiven. Op aanraden van een vriend van mij die een onderhoudsbedrijf heeft in landbouw en scheepsdiesels een halve liter Justice Brothers aan 40 liter diesel toegevoegd en daarna 100 kilometer gereden waarbij de motor steeds soepeler ging draaien, de tank bijna leeg gereden en daarna op een volle tank, 80 liter nog een keer een kwart liter toegevoegd en het lijkt nu wel of er een nieuwe motor in ligt. Inmiddels al 45000 kilometer probleemloos gereden met de camper.

Justice Brothers DIESEL FUEL TREATMENT for cars & light trucks

Part No. DFT/77CP
Helps control exhaust smoke

Cleans injectors and helps keep them clean
Helps keep fuel tanks, lines and filters free from gums, resins and tars
Protects against rust and corrosion


http://justicebrothers.com/images/thumbs/Diesel-Fuel-Treatment.jpg
@Sjors: Ik zou wel willen weten waar je dat spul kan kopen

fpede


ik-rol


grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

ik-rol

Ik heb er al heel wat van binnen gezien, oa. Brezan, maar dit nog niet.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder