Jeffrey's 855 T-5R CY & V70N 2.5T

Gestart door JeffreyC, 22-02-2012 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Vreselijk hè, al die bij elkaar geraapte rotzooi.
(Dat heeft iemand toen ook geroepen toen ik mijn V70 in 2008 kocht, en daar dus een ander blokje+bak ingelepeld was. ::))

;D

Ik wil 'm snel eens irl. zien!

JeffreyC

Citaat van: )()()sT op 20-12-2012 11:30:15
Vreselijk hè, al die bij elkaar geraapte rotzooi.
(Dat heeft iemand toen ook geroepen toen ik mijn V70 in 2008 kocht, en daar dus een ander blokje+bak ingelepeld was. ::))

;D

Ik wil 'm snel eens irl. zien!

Komt in orde!

En bij elkaar geraapte rotzooi ???
Nou ja, heb nog altijd liever een handbak dan automaat. De auto heeft onderhand toch al van verschillende auto onderdelen erin of erop zitten ;D

Gisteren nog even wat spullen besteld, witte zij-knipperlichten en een IPD set voor de interne reciculatieklep in de turbo.
Witte knipperlichten omdat de voor en achterkant ook witte units hebben en alleen de zijkant oranje ziet een beetje raar uit ::)
De IPD set omdat, uiteindelijk zou die toch een keer gekomen zijn, de turbodruk bij vol gas erg fluctueert. wastegate armpje al 2 keer gecontroleerd.
Als ik de set ga monteren nog maar eens alle slangetjes nalopen ( zijn allemaal vervangen voor siliconen ), armpje nog eens controleren,
En anders...de wastegate actuator ???
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

JeffreyC

1e kerstdag en wat beter te doen dan een beetje sleutelen ;D
Geprobeerd om deze morgen een paar dingen na te kijken/controleren/vervangen die opvielen sinds ik een paar dagen met te T-5R rondrij.

Het viel al vrij snel op dat de sigaretten aansteker niets deed ( toch wel fijn als je een tomtom nodig hebt ). Na het complete bakje eruit gehaald te hebben was al snel duidelijk waarom die het niet deed.
Lampje + stekkers waren niet aangesloten :eusa_doh: Voor alles aan te sluiten en weer terug te bouwen even spanning gemeten en geprobeerd of het lampje het nog deed. Spanning was er alleen het lampje deed het niet, nou had ik een tijdje terug een nieuw lampje voor in het dashboard kastje besteld maar nog niet gemonteerd. Het zijn de zelfde lampjes dus deze gebruikt voor de sigaretten aansteker.

Vervolgens is er in de eerste 3 versnellingen op lage snelheid is er bij gas loslaten een flinke schok te voelen door de auto. Alle motorsteunen/reactiesteunen zijn vervangen, toch viel op dat de bovenste steun op de motor verkeerd gemonteerd lijkt.

Hier om te proberen een stukje doek opgevouwen er tussen in geduwd. Uit eindelijk tijdens een proefritje viel op dat de schok al een heel stuk minder is. Hiervoor dus nog een nieuwe bestellen en monteren.

Als laatste valt op dat de maximale turbo druk onder vol gas op het metertje en ook voelbaar en hoorbaar pendelt. Daarom een IPD CBV besteld, een beetje op goed geluk en hopend dat dit het is :eusa_pray: Deze vanmorgen ook vervangen. Erg prettig klusje. Aangezien het luchtfilterhuis er toch bijna uit lag deze er helemaal uitgehaald en de schort-shifter in de 850 gemonteerd 8)

Bovenstaande foto laten zien dat het geen overbodige luxe was om het te vervangen :o

Oud vs. nieuw

Jammer genoeg pendelt de druk nog altijd, maar er is wel verschil te merken tijdens het rijden. Hij lijkt feller te reageren.
Deze week de druk waarop de waste-gate actuator opgaat controleren ( 12,5 Kpa/0,12 bar meen ik ) en kijken of deze de druk ook vast houd, ook bij het verhogen van de druk.

Alvast het koffer gevuld voor komende sleutel werkzaam heden ;D

4 x Intrax veren -40mm
4 x Koni STR.T schokdempers
2 x Verhogingsringen achter 20mm
2 x Ring/plaatje boven op schokdempers voor
2 x Aanslag rubbers en stofhoezen voor
2 x Veerzitting voor
2 x Veerpoot lager voor
2 x Schotel montage achterveren
2 x Draagarm voor
2 x As keerringen voor
2 x As hoezen buitenkant
2 x Stuurkogel binnenkant
2 x Stuurkogel buitenkant
2 x Stuurhuis hoes
2 x Witte zijknipperlichten

Nieuwe v-bak olie en daarna laten uitlijnen. Daar vraag ik of ze de velgen kunnen na kijken of ze krom zijn en onbalans, tussen 100 en 120 trilt het stuur redelijk.

Voor nu: iedereen fijne feest dagen gewenst!

Gr Jeffrey
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,

dielie850

Goed bezig Jeffrey :eusa_clap:
zo te zien nog een hoop werk te doen maar hij is het nu meer dan waard ;)

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

JeffreyC

Citaat van: maruska op 25-12-2012 14:49:02
kabam ! das een goed gevulde kofferbak !

Moet ook heel eerlijk bekennen dat ik niet weet voor hoeveel er nu achterin ligt ( wil het eigenlijk ook niet weten  :eusa_shifty: )

Citaat van: koen.s op 25-12-2012 14:18:06
Kan je weer even hobbyen.

Met hobbyen kan ik komende tijd nog wel vooruit ;D Er ligt nog een achteras die kaal moet, remmen rondom, enz, enz, enz ;D

Citaat van: dielie850 op 25-12-2012 14:21:35
Goed bezig Jeffrey :eusa_clap:
zo te zien nog een hoop werk te doen maar hij is het nu meer dan waard ;)

Dank U! ;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT

triton

Professioneel raddraaier

JeffreyC

Gisteren een flinke dag sleutelen gehad, had allemaal langer geduurd dan verwacht. Rond half 9 begonnen en rond 4/half 5 naar huis gegaan.

Citaat van: V70 2.5T op 25-12-2012 14:11:11
4 x Intrax veren -40mm
4 x Koni STR.T schokdempers
2 x Verhogingsringen achter 20mm
2 x Ring/plaatje boven op schokdempers voor
2 x Aanslag rubbers en stofhoezen voor
2 x Veerzitting voor
2 x Veerpoot lager voor
2 x Schotel montage achterveren
2 x Draagarm voor
2 x As keerringen voor
2 x As hoezen buitenkant
2 x Stuurkogel binnenkant
2 x Stuurkogel buitenkant
2 x Stuurhuis hoes
2 x Witte zijknipperlichten

Buiten bovenstaand lijstje ook nog wat andere dingen gedaan.
Als eerste begonnen met een nieuwe rubberen bus in de motor reactiesteun te persen.
Toen daar halverwege alles weg was, en er dus ruimte is, het slangetje van de waste-gate actuator losgehaald en met een vacuüm/druk handpompje geprobeerd of het armpje uitkomt en ook uit blijft ivm de fluctuerende turbo druk.
De druk opgevoerd tot 1 bar en zelf op die druk blijft het armpje mooi op 1 stand staan. Deze is dus ook uit gesloten.

Aan de hand van het verhaal van elianmars de oude TCV/3 weg klep uit het rek gepakt en deze er weer tussen gezet. Ik had in eerste instantie verwacht dat deze het niet meer zou doen omdat de turbo regeling omzeilt was :eusa_wall:
Deze week bleek dus dat het ook te maken kan hebben met het membraan in de turbo dat kapot was.

Iets anders dat opviel ( even tussendoor voordat ik het vergeet  :eusa_shifty: )( voordat ik het membraan vervangen had ) is dat na iedere keer met vol gas en dus turbo druk gereden te hebben en dan te schakelen en daarna weer vol gas te geven dat er een even blauwe walm/wolk uit de uitlaat kwam. Sinds de vervanging heb ik het niet meer gezien :eusa_pray:

In het lijstje staan ook witte zij knipperlichten. Waarom? De voor en achterkant zijn beide voorzien van witte units ( V70 achterlichten ) en die oranje staan er dan gewoon niet bij.

Daarna verder met de voorwiel ophanging.
Je begint zo met veel oud ijzer

Halverwege ziet het zo uit ;D

Stabilisator stangetjes zijn niet vervangen, hadden geen speling en kwamen nog vrij gemakkelijk los.

1 veerpoot zag een beetje raar uit, of in ieder geval de veer :eusa_think:

De veerzittingen hadden hun beste tijd wel gehad, verklaart dus ook bovenstaande foto

Beide lagers maakte al flink geluid en de veerpoten bestonden meer uit roest als iets anders. De stoot rubbers waren ook in vergaande staat van ontbinding. Draagarm rubber aan een kant waren dus ook vrij slecht, andere kant was de draagarm al eens vervangen.

Voor de rest geen foto's meer van alle oude troep maar wel van nieuw spul 8)

Toch nog oude spullen op de foto ::) de oude voor veren, ze zagen niet roestig uit en waren niet gebroken. Er word nog wel eens naar gevraagd dus heb ik ze nog even bewaard

De versnellingsbak voorzien van 2 nieuwe keerringen en de buitenste as hoezen vervangen. Wat een hele hoop ergernis veroorzaakte, de linker homokineet kreeg ik met geen mogelijkheid ervan af. Is ook zo'n ontzettend fijn systeem :eusa_doh:
Dan halen we de binnenste er maar vanaf en werken we via de andere kant. Deze ging gelukkig wel. De rechter as ging weer zonder problemen :eusa_think: Toen het geheel weer in elkaar stond de bak gevuld met nieuwe olie.

na de voorkant de achterkant nog even. Aangezien hier al gewone schokdempers en veren onder zaten had ik verwacht dat er ook al veerpoot lagers inzaten voor gewone schokdempers. Niet dus, moet ik nog een keer bestellen en vervangen.

Zo ziet er dan uiteindelijk uit 8)

Bij de achter veren zitten de 20mm verhogings-ringen die ik ook onder de V70 had zitten. Het leek als of deze achter doorhing, met de extra ringen was dit veel minder.
Nu ik de foto's bekijk lijkt de 850 er weer te hoog mee te staan, denk dat ik ze er toch weer onder uit haal :eusa_think:

Tijdens een kort ritje naar huis toch al gemerkt dat het allemaal strakker stuurt en beter schakelt :eusa_dance: geen extreme schok voelbaar tijdens gas los  :eusa_dance:en tijdens vol gas geen fluctuerende turbo druk ???
Komende tijd dat laatste samen met de blauwe rook even in de gaten houden en hopen dat het opgelost is :eusa_pray: Natuurlijk ook nog even op lekkages controleren.
En snel wat betere  foto's maken.

Nu verder aan het volgende project: de achteras.
Blank aluminium?
En ben nog bezig om Espace remklauwen onder een sloper vandaan te halen. Wel de klauwen met dubbele zuigers ;D

Gr Jeffrey
300 PK 390 NM CY T-5R MT

JeffreyC

Citaat van: triton op 26-12-2012 09:43:34
Die is straks weer als nieuw

Als nieuw zal die niet worden, het is en blijft een gebruiksvoorwerp. Maar dat betekend niet dat hij bij mij eruit zal zien als een botsauto of een zwijnenstal.
Hij mag er best netjes uit zien van binnen en van buiten. Delen die echt slecht zijn worden dan vervangen of gespoten.

Technisch ben ik wel kritisch en moet is simpelweg gewoon goed zijn ;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT

arjen850

Mooi werk Jeffrey, kofferbak vol, beurs leeg ;D

UserID6342

Hebben ze die ene (oude) veer nu op de kop erin gezet ??

JeffreyC

Citaat van: Dirk342 op 30-12-2012 15:06:18

Veren zaten er goed om in, volgens mij waren de zittingen zo slecht dat de veer ze scheef duwde en daardoor zelf ook in een bocht ging staan.
Gezien de staat ervan denk ik/verwacht ik dat het spul er al vanaf 1995 onder zat en al 288000km mee is gegaan.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

thuur

Citaat van: V70 2.5T op 30-12-2012 15:13:47

Veren zaten er goed om in, volgens mij waren de zittingen zo slecht dat de veer ze scheef duwde en daardoor zelf ook in een bocht ging staan.
Gezien de staat ervan denk ik/verwacht ik dat het spul er al vanaf 1995 onder zat en al 288000km mee is gegaan.

Ik heb het wel vaker gezien, ook met nieuwe zittingen. Soms staat de veer zo krom dat ie de carrosserie raakt in uitgeveerde toestand. Meestal is er niets aan de hand met de pootjes op de grond. Ik vermoed dat die veren betrokken zijn geweest bij een accidentje.

Gr ;)

)()()sT

Mooi werk weer Jeff!! Maarre, die ringen mogen er wat mij betreft wel weer onderuit idd.

JeffreyC

Citaat van: thuur op 30-12-2012 15:41:20
Citaat van: V70 2.5T op 30-12-2012 15:13:47

Ik heb het wel vaker gezien, ook met nieuwe zittingen. Soms staat de veer zo krom dat ie de carrosserie raakt in uitgeveerde toestand. Meestal is er niets aan de hand met de pootjes op de grond. Ik vermoed dat die veren betrokken zijn geweest bij een accidentje.

Gr ;)

De auto blijkbaar ook :eusa_shifty: Wibo zag het aan de onderkant van de auto. Maar blijkbaar wel goed recht getrokken.

Toch hadden de oude veren van de V70 het niet en de nieuwe toen en nu staan ook helemaal recht. Ik gok dat het bij deze toch de ouderdom van alles is geweest.

Citaat van: )()()sT op 30-12-2012 17:01:57
Mooi werk weer Jeff!! Maarre, die ringen mogen er wat mij betreft wel weer onderuit idd.

Dank u! Gaan ze ook, heb de auto vandaag een paar keer van afstand bekeken. De achterkant staat toch nog iets te hoog, dus de ringen gaan er onderuit.

Raar eigenlijk dat het bij de V beter stond en bij de 850 weer niet :eusa_think:
300 PK 390 NM CY T-5R MT