Jeffrey's 855 T-5R CY & V70N 2.5T

Gestart door JeffreyC, 22-02-2012 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

JeffreyC

Vandaag een rustig dagje, vanochtend nog het een en het ander gemonteerd/gemaakt en deze middag even niets meer.

Vanochtend het laatste deel inlaat gemonteerd en de motorkap sloten erin gezet.
Kabelboom een beetje in de richting gelegd, buitentemp sensor in de houder geklikt en de relais boven de radiator bevestigd.

Voorfront erin gezet, alle stekkers aangesloten. Op de bumperbalk de mistlampen geschroefd en daarna gemonteerd, de rechter stekker heb ik gerepareerd met de stekker van de CY.

Voor de rest de stadslicht/knipperlicht units even aangesloten en alle verlichting gecontroleerd. Een dimlicht kapot, de rest brand allemaal.
De ruitensproeier voor en achter aangesloten, beide pompjes doe het voor sproeit ook alleen achter nog niet.
De sproeiers voor vervangen voor de nieuwere types.

Ik heb gekeken naar de stoelverwarming schakelaars, deze zitten verkeerd om maar met kabels. Deze moeten dus nog een keer gewisseld worden.
Ik ben ook begonnen met de achterklep stijl schoon te maken, veel werk en het duurt even voordat je alles schoon hebt.

Komende week de dakstrips monteren als de goot ook weer wat schoner is, achterste ophang beugel voor de uitlaat moet nog. Er is alleen een bout afgebroken.
Bestuurders stoel monteren, cdv nakijken, nog 1 afwatering van parafaan ( de minst prettige :eusa_wall: ).
Er zullen nog wel wat dingen zijn die ik vergeet maar daar kom ik vanzelf wel weer achter en dan is het nog wachten tot dat alles van de spuiter terug is.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

The Volvoboy

Goed bezig! :D

Maar als je nu dus je je eigen stoelverwarming aan zet, zet je dus eigenlijk die van je bijrijder aan en andersom? ;D ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

JeffreyC

Update!

Bij deze weer een update van de vorderingen afgelopen week.

Deze week voornamelijk bezig geweest met roest plekken schoon te krabben/schuren, roest omvormer erop en bijwerken.
Op de dorpels zat toch vrij veel oppervlakte roest.

Ook in de wielkasten

Ik heb op de dorpels een soort van steenslag folie geplakt op de plaatsten waar de plastic kap tegen de carrosserie aankomt, om te voorkomen dat het binnen de korstte keren weer gaat roesten.

Ik had van de spuiter ook al een spatbord terug gekregen om de kleur te vergelijken. Ik vond de kleur goed, in ieder geval kon ik geen kleur verschil zien tussen de deur en het spatbord. de Motorkap was wel iets lichter.
Ook meteen maar de stoot strips en dergelijke gemonteerd waar al mogelijk was.

Aangezien ik wel weer een trekhaak wilde heb ik deze 2e hands overgenomen van Jeroen, ik heb er wel een nieuwe kabelset voor besteld. Nog een aantal deurrubber gemonteerd of vervangen.

Gisteren kon ik de overige delen bij de spuiter ophalen en thuis maar weer even in de tuin gelegd ;D

Vanmorgen begonnen met het verder opbouwen.
Spoiler gemonteerd, achterklep ontgrendel/kentekenverlichting unit geplaatst, ruitenwisser mechanisme gemonteerd. Grootste deel van de trekhaak zit er ook al onder.

Linker dorpel kap gemonteerd.

Achterbumper erop.

Trekhaak + uitlaat sierstuk gemonteerd.

Rechter dorpel kap gemonteerd, ook het rechter spatbord zit erop.

De voorbumper en overig delen liggen ook klaar maar om het plaatje compleet te maken heb ik het bovendek nieuw besteld. Deze was helaas nog niet binnen maar zou er maandag wel zijn.

Als laatste nog rechts achter de wielkuip geplaatst en de spatlap erop gezet.

Nog te doen:
3 wielkuipen
3 spatlappen
voorbumper
strips onder de koplampen
koplamp wissers

Dat wat ik morgen kan doen probeer ik nog te doen, maandag neem ik hem mee naar het werk zodat hij al gekeurd kan worden. Maandag avond hopelijk de voorbumper monteren.
Komende week laten uitlijnen en uit de schorsing halen als hij afgemeld is. Vrijdag heb ik hem weer nodig dus het zou allemaal wel moeten lukken :D
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,

StefanCJ

Goed bezig zo. Succes met keuren maandag  ;)

elianmars

MrCain

Goed bezig zo!! Echt respect dat je de Volvo een 2e leven schenkt  :eusa_clap: :eusa_clap: (beter dan dat ie naar de sloop verdwijnt o.i.d.........) Zo te zien ga je er lang en plezierig gebruik van maken/krijgen!!

Echt chapeau  :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

UserID6342

Het is een erg mooi project en heerlijk om te volgen  :eusa_clap: :eusa_clap:

petrolhead2.5

Heel goed bezig en een prachtig project  :eusa_clap: ik vindt de dorpels best wel een aandachtspunt bij onze roffels. Die skirts zijn mooi, beschermen heel lang tegen steenslag e.d. maar naar verloop van tijd schuurt de lak eraf, oppervlakte roest is het gevolg en als je lang genoeg wacht rotterij. Heb bij die van mij ook de skirts er al afgehaald, heb gewoon alles in roeststop/ zinkspray/ zwarte matte lak/ kleur gespoten/ blanke lak er overheen, en her en der een likje tektyl.

Ewout Schalkwijk

Twee vragen/opmerkingen: Zit de achterwisser wel goed? Moet die niet naar 'links' liggen? Is die remschijf achter nou zo ral, of lijkt dat alleen maar op de foto?

Verder: respect!

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Hopelijk is nu niet zijn nummerplaat door de wisser gewist :o

;D

Hoe is het gegaan vandaag?

JeffreyC

Dank jullie!

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 02-09-2013 16:11:46
Twee vragen/opmerkingen: Zit de achterwisser wel goed? Moet die niet naar 'links' liggen? Is die remschijf achter nou zo ral, of lijkt dat alleen maar op de foto?

Verder: respect!

Ewøut

De ruitenwisser hoort eigenlijk naar de andere kant te staan maar ik heb het armpje van het mechanisme ook verdraaid. Hij wist dus gewoon de achterruit en niet de klep.

De remschijf heeft al een half jaar zeker op de plank gelegen en het enige dat er nu meer geremd is zal een rit van max 2 km zijn geweest. Moet er gewoon wat kilometers mee gaan maken.

Citaat van: )()()sT op 02-09-2013 21:48:59
Hopelijk is nu niet zijn nummerplaat door de wisser gewist :o

;D

Hoe is het gegaan vandaag?

Vandaag heb ik de sleutels aan een collega gegeven met de vraag om hem te keuren. Eigenlijk niets buiten verwachting, op de BS was 1 band al melden en een ander nog net niet. Nu dus 1 afkeur en 1 melden.
Morgen wordt hij uitgelijnd en krijgt hij 2 nieuwe banden.

Een ander puntje, het rechter zij knipperlicht had wat moeite. Alles schoongemaakt, pinnen in de fitting iets bij gebogen en werkt weer goed.

Een ander puntje voor volgend jaar de koplampen, lichtbeeld begint wat minder te worden.

Valt dus allemaal wel mee en buiten het knipperlicht niet iets dat ik niet had verwacht.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

JeffreyC

;D ;D ;D
Rijdt toch niet verkeerd, ook al heeft hij meer stil gestaan afgelopen maand dan wat anders.

Ik kom er achter dat ik nog geen foto's van het geheel heb, zal ze snel proberen te maken.

To-do lijst voor komende tijd:
- Her en der moet nog een klemmetje of een schroefje
- R.V. slot werkt niet goed op cdv
- Vooraan rammelt iets
- Poetsen/polijsten
- Verdere kleine kwaaltjes of vergeten dingen opsporen
- RDW mailen of ze "AUT." van het kenteken kunnen schrappen en het gewicht verlagen
- En voornamelijk kilometers gaan maken/alles controleren/nog meer vertrouwen erin krijgen  8)
300 PK 390 NM CY T-5R MT

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

elianmars

JeffreyC

Dank u, dank u!!
;D

Vanochtend de auto naar het banden centrum gebracht voor 2 nieuwe achter banden + ventielen + balanceren en uitlijnen. Tegen de middag was hij klaar, alle puntjes even gecontroleerd en de auto afgemeld.
Ergens in de middag de schorsing opgezegd en deze avond toch nog even een 10tal km gereden ermee, je krijgt toch wel mooie gezichten te zien ;D

Hoewel het voor mijn gevoel langer heeft geduurd dan ik had verwacht is het eigenlijk toch nog wel snel gegaan. Ik zal nog wel een tijdje bezig zijn met van alles oplossen en verbeteren dus ik hoef me nog niet te vervelen :eusa_shifty:
300 PK 390 NM CY T-5R MT