Jeffrey's 855 T-5R CY & V70N 2.5T

Gestart door JeffreyC, 22-02-2012 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

JeffreyC

Deze ochtend even bij Arthur langs voor een second opinion.
En wel voor de rookwolk die de auto maar al te graag achter zich laat :eusa_sick:
Bij Arthur genoten van een kop koffie en een aantal nieuwe en al bekende ontmoet.
Uiteindelijk werd het nog redelijk druk!

Arthur bevestigde mijn vermoeden, klep steel rubber zijn het niet dus de turbo is de enige logische reden die overblijft. Dus daar moet een andere voor gaan komen, ben er al mee bezig ;D

Daarna op het werk gestopt om nog iets de gaan knutselen.
Als eerste de auto op de brug en nogmaals gecontroleerd of het stuurhuis en alles in de buurt weer nat was. Jammer genoeg wel en het reservoir was weer een stukje leger.
Ook voor deze ben ik al bezig bij een bekend adres ;D ;D

Als laatste was het de bedoeling om de voorbeeld steun voor de remmen af te maken en op z'n minst alles te passen.
Na veel boren, slijpen, zagen, passen, vijlen, slijpen, passen, slijpen, zagen, vijlen, passen enz enz ( niet perse in die volgorde )... ben ik dan toch zover dat ik weet hoe en wat.

Aan de binnenkant van de schijf raakt de remblok een stukje niet, is gewoon het verschil tussen een Volvo schijf en een Renault blok :eusa_whistle:

Totaal beeld zonder velg.

Totaal beeld met velg.

Even een oudere foto er onder geplaatst om het verschil te laten zien 8)

Op dit moment komen de plakloodjes en de klauw net niet tegen elkaar maar het scheelt geen halve mm. Ik denk dat ik van de klauw tijdens het schoonmaken/schuren nog ietsjes af slijp om iets meer ruimte te maken.

De originele rem slang lijkt lang genoeg dus daar hoef ik niets op te verzinnen. Beide klauwen hebben de zelfde aansluitingen dus daar zit ( als het goed is :eusa_shifty: ) ook geen probleem.
Nu bij een ijzerboer een paar fatsoenlijke stukken ijzer halen en de steun in een goede stevige en dikte uitvoeren! Waarna meer en verduidelijkende foto's volgen.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

Sbv

Heb je nu fusee aangepast om die Renault klauw passend te krijgen ?

Zou je eventueel kunnen aangeven welke onderdelen je gebruikt hebt

JeffreyC

Citaat van: Sbv op 02-02-2013 20:20:57

De fusee is iets aangepast, net naast de abs sensor heb ik een "opstaand" stuk weg geslepen. De achterplaat heb ik een stukje uitgeknipt en voor de rest bepaalde stukken blank gemaakt om de overgebleven ruimte te kunnen bepalen.

Als alles werkt en op de auto zit zal ik van alles duidelijke foto's maken: van alles wat ik heb aangepast t.o.v. origineel, fusee, remklauw, bracket en achterplaat. Ook hoe de steun eruit ziet en ik zal een lijst maken met de gebruikte onderdelen inclusief onderdeel nummers en merk die ik heb of terug kan vinden.

Waarom dan pas? Omdat ik eerst wil weten of het werkt en hoe het remt en/want als ik er binnenkort achter kom dat iets toch niet werkt/past moet ik onderdelen lijst weer aanpassen.

Ik kan je wel zeggen dat het gaat om Volvo S80 T6/V70N T5 remschijven, diameter 320mm, Renault Espace remklauwen met remblokken, het desbetreffende model is een 2002 2.2 DCI. Volgens mij zitten de zelfde remmen ook op de V6 24V :eusa think:
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,

arjen850

Citaat van: V70 2.5T op 02-02-2013 18:29:19
En wel voor de rookwolk die de auto maar al te graag achter zich laat :eusa_sick:
Bij Arthur genoten van een kop koffie en een aantal nieuwe en al bekende ontmoet.

Arthur bevestigde mijn vermoeden, klep steel rubber zijn het niet dus de turbo is de enige logische reden die overblijft. Dus daar moet een andere voor gaan komen, ben er al mee bezig ;D

Als eerste de auto op de brug en nogmaals gecontroleerd of het stuurhuis en alles in de buurt weer nat was. Jammer genoeg wel en het reservoir was weer een stukje leger.

Als laatste was het de bedoeling om de voorbeeld steun voor de remmen af te maken en op z'n minst alles te passen.
Na veel boren, slijpen, zagen, passen, vijlen, slijpen, passen, slijpen, zagen, vijlen, passen enz enz ( niet perse in die volgorde )... ben ik dan toch zover dat ik weet hoe en wat.

http://i50.tinypic.com/2dre0ig.jpg
Aan de binnenkant van de schijf raakt de remblok een stukje niet, is gewoon het verschil tussen een Volvo schijf en een Renault blok :eusa_whistle:

http://i50.tinypic.com/29xy9ar.jpg

Totaal beeld met velg.
http://i48.tinypic.com/2upfmyp.jpg
http://i45.tinypic.com/2e4lsoo.jpg

http://i49.tinypic.com/2wpql2g.jpg
http://i49.tinypic.com/15oi16t.jpg
Op dit moment komen de plakloodjes en de klauw net niet tegen elkaar maar het scheelt geen halve mm. Ik denk dat ik van de klauw tijdens het schoonmaken/schuren nog ietsjes af slijp om iets meer ruimte te maken.

De originele rem slang lijkt lang genoeg dus daar hoef ik niets op te verzinnen. Beide klauwen hebben de zelfde aansluitingen dus daar zit ( als het goed is :eusa_shifty: ) ook geen probleem.
Nu bij een ijzerboer een paar fatsoenlijke stukken ijzer halen en de steun in een goede stevige en dikte uitvoeren! Waarna meer en verduidelijkende foto's volgen.

Super dat je delen hebt kunnen vinden man :eusa_clap: ;D

JeffreyC

Citaat van: arjen850 op 02-02-2013 21:25:45
Citaat van: V70 2.5T op 02-02-2013 18:29:19

http://i50.tinypic.com/2dre0ig.jpg

http://i50.tinypic.com/29xy9ar.jpg

Totaal beeld met velg.
http://i48.tinypic.com/2upfmyp.jpg
http://i45.tinypic.com/2e4lsoo.jpg

http://i49.tinypic.com/2wpql2g.jpg
http://i49.tinypic.com/15oi16t.jpg

Super dat je delen hebt kunnen vinden man :eusa_clap: ;D

Ja he ;D

Ik kom graag weer eens langs om alles op te halen ;D
Ik kijk komende week even in de planning/agenda en dan laat ik je iets weten.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

Sbv

Citaat van: V70 2.5T op 02-02-2013 21:19:11
Citaat van: Sbv op 02-02-2013 20:20:57

De fusee is iets aangepast, net naast de abs sensor heb ik een "opstaand" stuk weg geslepen. De achterplaat heb ik een stukje uitgeknipt en voor de rest bepaalde stukken blank gemaakt om de overgebleven ruimte te kunnen bepalen.

Als alles werkt en op de auto zit zal ik van alles duidelijke foto's maken: van alles wat ik heb aangepast t.o.v. origineel, fusee, remklauw, bracket en achterplaat. Ook hoe de steun eruit ziet en ik zal een lijst maken met de gebruikte onderdelen inclusief onderdeel nummers en merk die ik heb of terug kan vinden.

Waarom dan pas? Omdat ik eerst wil weten of het werkt en hoe het remt en/want als ik er binnenkort achter kom dat iets toch niet werkt/past moet ik onderdelen lijst weer aanpassen.

Ik kan je wel zeggen dat het gaat om Volvo S80 T6/V70N T5 remschijven, diameter 320mm, Renault Espace remklauwen met remblokken, het desbetreffende model is een 2002 2.2 DCI. Volgens mij zitten de zelfde remmen ook op de V6 24V :eusa think:
De Renault delen kan ik zo achterhalen welke er gelijk zijn.
De V70n T5 remmen zijn overigens 316 mm en komen van een XC90 af. De 320 mm zat bij mijn weten nergens standaard op, maar was een optie

JeffreyC

Citaat van: Sbv op 02-02-2013 22:25:01
De Renault delen kan ik zo achterhalen welke er gelijk zijn.
De V70n T5 remmen zijn overigens 316 mm en komen van een XC90 af. De 320 mm zat bij mijn weten nergens standaard op, maar was een optie

Of het standaard erop zit of niet weet ik niet, zover heb ik eigenlijk niet gezocht.
Ik heb het via het bestel programma op het werk uitgezocht en de daarbij gevonden onderdeel nummers van de schijven kwam ik tegen bij de S80 en de V70N.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

Matthieu123

Ga je nu gelijk voor een grotere turbo?

JeffreyC

Citaat van: Matthieu123 op 02-02-2013 23:20:56
Ga je nu gelijk voor een grotere turbo?

Dat staat uiteindelijk wel op de planning maar dat ga ik nu niet doen.
Aangezien het dan niet alleen bij een turbo blijft, er moet dan ook een andere downpipe onder, andere injectoren en de software moet dan aangepast worden.

Aangezien de technische staat van de auto nog niet is zoals ik hem wil hebben en er dus waarschijnlijk ook nog een carrosserie wissel gaat plaats vinden worden de motorische upgrades uitgesteld.

Omdat ik toch met regelmaat een auto nodig heb gaat er een 2e hands 13G op, er komt dan ook een S60R spruitstuk op die al heb liggen, zodat de auto het wel goed blijft doen.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

JeffreyC

Heeft iemand het al eens meegemaakt/gezien/gehoord dat de subframe bussen versleten/uitgesleten zijn van een 850 :eusa_think:

Waarom de vraag? Nou, omdat ik onder het rijden weer een schok voel op het moment dat in een lage versnelling gas los wordt gelaten. Een tijdje terug had ik dat ook en heb ik de bovenste bus vervangen van de reactie steun. Sinds een week of 2 begint het weer :eusa_doh:
Ik heb gisteren de auto op de brug gezet en het viel me ( alweer ) op dat het lijkt alsof het subframe te ver naar voren toe staat, je ziet ook de "oude" afdruk op de carrosserie.
Alweer ??? jah alweer. Tijdens de eerste inspectie viel het me ook al op maar verder geen aandacht aan geschonken en weer vergeten :eusa_shifty:

Als deze bussen nou teveel speling hebben, het is lastig controleren, kan dit voor bovenstaande de oorzaak zijn maar ook voor het onstabiele rij gedrag van de auto ( zoeken, naar een kant trekken ). Ik verweet dit eerst eigenlijk aan de achteras maar hierop kan ik geen speling ontdekken, hoewel alle bussen en dergelijke toch nieuw gaan komen.

Ik heb het subframe iets verder naar achteren proberen te verplaatsen, maar heb nog niet met de auto gereden om te controleren of het een verbetering is.
Ja ik weet het de uitlijning klopt nu niet meer maar als je een keer met de auto zou rijden zou je dat sowieso zeggen, dus slechter kan het er niet op worden ::)

Voor de rest wat plaatje 8)

300 PK 390 NM CY T-5R MT

UserID6342

Ben je niet bang dat het gewoon afbreekt zo met de krachten die er op de remmen / op die bracket komen nu je dat zo ingeslepen hebt ?  Blijft maar weinig 'vlees' over zo te zien...

JeffreyC

Citaat van: Dirk342 op 12-02-2013 17:44:52
Ben je niet bang dat het gewoon afbreekt zo met de krachten die er op de remmen / op die bracket komen nu je dat zo ingeslepen hebt ?  Blijft maar weinig 'vlees' over zo te zien...

Daarvoor zit er ook die extra steun tussen, bevestiging en teven versteviging. Die is misschien iets dunner maar daar heb ik veel meer moeite voor moeten doen om te bewerken dan de Renault bracket, dat is echt zacht spul.
Maar het blijft een gok, dat geeft ik wel toe. Het wordt binnenkort monteren en regelmatig controleren.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

Martijn_B

Ik snap er geen bal van, ik lees eerst een half A4-tje een verhaal over een subframe, en zie vervolgens foto's van een ingezaagde bracket. Waarom heb je die eigenlijk geplaatst - wat is de verbetering?  :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

JeffreyC

Citaat van: Martijn_B op 12-02-2013 17:59:02
Ik snap er geen bal van, ik lees eerst een half A4-tje een verhaal over een subframe, en zie vervolgens foto's van een ingezaagde bracket. Waarom heb je die eigenlijk geplaatst - wat is de verbetering?  :)

Dat eerste deel gaat inderdaad over het subframe ;D, met name het gene wat me opviel. Ik had de auto toch op de brug staan dus heb ik het en en het ander gecontroleerd en over de gevonden dingen een vraag gesteld en gedachtes geplaatst.

De auto stond op de brug om andere remmen passend te maken.
Een paar pagina's terug heb ik voor het eerst foto's laten zien van een Renault remklauw, mat 2 zuigers per kant. Het is de bedoeling dat deze over 320mm remschijven heen komen.
Wat de verbetering is weet ik nog niet, alles is nu passend maar nog niet gemonteerd. Heb alles vandaag een keer een laagje hamerite gegeven en moet nog een goede passende rem slang erbij zoeken.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

dielie850

Ik heb precies hetzelfde probleem met die schok en dat is gekomen sinds ik de blokwissel heb gedaan.
Ik denk zelf dat het een van de motersteunen is :eusa_think: