Jeffrey's 855 T-5R CY & V70N 2.5T

Gestart door JeffreyC, 22-02-2012 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

JeffreyC

Citaat van: )()()sT op 17-02-2015 08:02:03
Zo zeg, dat ziet er weer netjes uit allemaal!
Dat verbindingsstuk tussen aanvoer en olieretour heb ik nog niet gezien onder mijn auto's  :eusa_think:

Dank je!
Ook bij de V70 zat die klem tussen de 2 leidingen in.
Voor de retour zal het niet zoveel uitmaken maar de aanvoer is redelijk lang, ik ga ervan uit dat die klem er zit als extra bevestiging om trillingen tegen te gaan.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

V70geRwin

Lekker bezig, mooi spul die remmen  :eusa_clap:

portlock

Strak hoor die nieuwe kap
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Vulk

Netjes hoor, alleen die lampen en dat interieur zij niet mijn smaak.
Wat is er met het origineel stuur gebeurd? ;-)

JeffreyC

Citaat van: V70geRwin op 17-02-2015 09:40:47
Lekker bezig, mooi spul die remmen  :eusa_clap:

Citaat van: portlock op 17-02-2015 09:44:09
Strak hoor die nieuwe kap

Citaat van: maruska op 17-02-2015 09:49:12
mooi werk Jeffrey !

Dank jullie! Die remmen ben ik erg blij mee, toch wel een van de beste investeringen.
De kap was hoognodig aan vervanging toe, de hele kop is onderhand helemaal gespoten.

Citaat van: Vulk op 18-02-2015 08:10:35
Netjes hoor, alleen die lampen en dat interieur zij niet mijn smaak.
Wat is er met het origineel stuur gebeurd? ;-)

Dank je! Ieder zijn smaak, de lampen vind ik ook niet de mooiste, als de led lampjes er niet in zaten denk ik dat het al veel beter stond. De originele hadden een erg slecht lichtbeeld en deze kon ik toen goedkoop overnemen. De lichtopbrengst is stukken beter en dat vind ik toch wat belangrijker.
Het interieur vind ik persoonlijk veel beter zitten dan de originele stoelen, iets zachter en veel meer steun aan de zijkanten.

Het stuur ligt bij de rest van de originele onderdelen die er niet meer inzitten, zodat ik het altijd een keer terug kan zetten ;)
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,

maruska

soort van verzamelplank dus ergens... klinkt bekend ;D
al heet dat bij mij een rommelhok, en ligt er zowat een hele auto in ^^
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjen850

Je bent er weer mooi druk mee :D

JeffreyC

Citaat van: arjen850 op 18-02-2015 21:51:04
Je bent er weer mooi druk mee :D

Klopt, volgende update staat ook alweer in de startpositie.
Blijven we tenminste bezig ;D

Wat betreft bezig blijven: buiten de Volvo heb ik nog een Honda staan, gekocht met een kapot blok, 1 drijfstang los gekomen/gebroken door heel erg veel olie te kort. Toeval wil dat ik nog een blok had staan van een ouder type. Her en der wat verschillen maar het past wel, enige uitdaging is de kabelbomen samen voegen tot 1 geheel.
Emissie eisen zouden op deze auto nog niet van belang zijn ( heeft even geduurd om alles uit te zoeken, steekproef controleur nog gevraagd ), dus met een motor en ECU die 7 jaar ouder zijn moet hij toch legaal de weg gaan kunnen.
300 PK 390 NM CY T-5R MT

)()()sT

Citaat van: JeffreyC op 26-02-2015 13:31:07
Klopt, volgende update staat ook alweer in de startpositie.

8)

JeffreyC

Het volgend project voor de CY zoals aangeven.

Ik heb begin deze week een 6 bak op gehaald. Een M66 uit een C30.

Waarom een 6 bak? Toen de software aangepast is geworden werd aangegeven het weer oppakken van de motor na schakelen mooier zou uitkomen als de overbrengingen wat korter zouden zijn.
Door de 2 liter met een 19T en de software aan de veilige kant onderin toeren valt hij soms iets teveel terug waardoor vermogen en koppel net niet aanwezig zijn.
Om dan een 5 bak te monteren met een andere eindoverbrenging zag ik niet zo zitten en ben ik me gaan verdiepen in de 6 bakken.
Een andere reden om een 6 bak in te bouwen: gewoon omdat het kan ;D
En omdat er nu een langskwam heb ik de kans genomen.

Ook nog even bij de Trapgeit-5 van Joost geweest voor het compleet schakelmechanisme.

Door een los schakelmech. is het gemakkelijker om vooraf al alle aanpassingen eraan te doen zodat de ombouw zo snel mogelijk kan verlopen.
Op deze manier kan ik ook de schakeltoren wisselen en een andere pook knop monteren zonder dat originele T-5R pook sneuvelt en deze dus behouden blijft ( en bij de rest van de verzameling kan ::) ).

Heb al een lijstje gemaakt met onderdelen of aanpassing die nog nodig zijn:

- Hydraulisch druklager
- Bijbehorend leiding werk
- Andere koppelingsplaat
- Vliegwiel ( + laten vlakken )
- Nieuwe vliegwiel bouten
- steekas keerringen
- Steun achterkant
- Schakelmechanisme aanpassen
- Bak olie

Een ander vliegwiel en laten vlakken wil ik omdat ik aan de vlakheid van de huidige twijfel en niet voor verrassingen wil komen te staan tijdens de ombouw.
Tussen alles wat ik heb kunnen vinden passen de assen van de 850 en is een drukgroep van een 850R wel gewenst. Tijdens de ombouw de BS naar CY had ik al een R koppeling set gemonteerd en hoef ik alleen nog een andere plaat te zoeken.

Wordt vervolgd...
300 PK 390 NM CY T-5R MT

nicojrr32

ziet er allemaal netjes uit hoe zit het met het kleurverschil van de voorkant met spuiten valt dit mee.

ik kan je mij in een pb sturen wat je kwijt was voor het spuiten wil mijn front van de estate ook laten spuiten.

blastaway

Goed bezig!!! Ben benieuwd naar het resultaat
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

dielie850

elianmars

Leuk dat er een M66 onder gaat. De mijne bevalt prima ;D