koelvloeistof

Gestart door volvomarcel, 31-03-2003 13:45:28

Vorige topic - Volgende topic

volvomarcel

Na een lek in het koelsysteem heeft de ANWB het systeem opnieuw gevuld met koelvloeistof. Nu meen ik mij te herinneren dat de 850 met water en speciale volvo antivries gevuld dient te worden.

Is dit een verkooptruc van volvo? wie weet of normale antivries kwaad kan in de 850?

Raf

ik heb daar nog nooit rekening mee gehouden.
gewoon het goedkoopste spul erin.

Raf
De gustibus non disputandum est!

Harm_T5

Het is dus wel een verkooptruc. Bij ons in de werkplaats gaat er gewoon van die groene rotzooi in, en geen water met speciaal volvo anti vries. Ik werk bij een Volvo merkdealer dus daar zullen ze echt wel het goede spul gebruiken  ;)

Harm
Keep on roffeling :D

Mellow_yellow

In het motorblok van een 850 mag absoluut geen antivries maar altijd koelvloeistof! Antivries is te agressief en vreet in op het aluminium blok.

Harm_T5

Lekkere verkopers hebben ze dan op die zaak  >:(
Keep on roffeling :D

denkweb

haal je de ruitensproeiervloeistof en de koelvloeistof niet door elkaar??

Raf

nee, ik toch niet. ik weet best wel het verschil tussen die twee maar ik gebruik geen speciaal "volvo"spul.

Raf
De gustibus non disputandum est!

denkweb

Voorheen op mijn werk servicelijn voor wat MB dealers behartigd... die rijden met een CLK compressor en knipperen gerust ruitensproeiervloeistof (ook voor de scrabble) in de motor... schuim tot in de uitlaat!!

En dan niet snappen wat er stuk is...

Reitse

:D :D niet slim die MB-rijders...

Joris_Scholte

Anders reden ze ook geen Benz...

denkweb

"waar heeft u het bijgevuld?" "Die grote zwarte dop toch meneer??"

Reitse

CiteerAnders reden ze ook geen Benz...
Je hebt een voorliefde voor open deuren? ;)

Joris_Scholte

Mag er idd graag eentje intrappen  ;D

Danny

Ik gebruik de orginele vloeistof van volvo, schijnt ook smerend te werken voor de pomp?!

Ramon

"Orginele" Volvo-koelvloeistof bestaat niet..... en kan dus ook niet beter zijn ook.

Normale koelvloeistof voor lichtmetalen motoren is goed, er zijn wel wat verschillen qua beschermingstemperatuur.... (en hele grote prijsverschillen)

Ramon ;D    
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !