Van Feritta terug naar Volvo!

Gestart door Boom, 23-07-2004 21:56:31

Vorige topic - Volgende topic

Boom

Na een jaar met een dubbele Feritta uitlaat gereden te hebben, valt het geluid me dermate tegen dat ik toch weer terug wil naar een standaard Volvo dubbele uitlaat. Wel een leuk sportief geluid, maar op constante snelheid te nadrukkelijk aanwezig.
Daarom twee vragen: Wat moet ik voor een nieuwe dubbele Volvo(dubbele)uitlaat betalen? En wat kan ik voor zo'n feritta uitlaat nog vragen? 25.000 km en nieuwprijs was iets meer dan 600 euro.

bedankt!
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Entuscan

Vorig jaar in NL:
nr 9470703 : dubbele uitlaat =  354,-- ex

Voor de feritta zou ik toch proberen nog een 400 euro te krijgen. Kost momenteel nog 549 euro nieuw bij een bekende europese tuner ;)  Weet alleen niet of er eindstukken opzitten, dacht dat die uit 1 stuk waren op de dempers maar kan verkeerd zijn.

Zet hem op de clubsite te koop ... zal wel interesse voor zijn.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Rudi

Entu,klopt.

Ik rij er ook mee maar ervaar het totaal niet als storend.Ook niet bij constante snelheid...
Dr.Go-Fast...

edwint

Citaat van: Boom op 23-07-2004 21:56:31
Na een jaar met een dubbele Feritta uitlaat gereden te hebben, valt het geluid me dermate tegen dat ik toch weer terug wil naar een standaard Volvo dubbele uitlaat. Wel een leuk sportief geluid, maar op constante snelheid te nadrukkelijk aanwezig.
Daarom twee vragen: Wat moet ik voor een nieuwe dubbele Volvo(dubbele)uitlaat betalen? En wat kan ik voor zo'n feritta uitlaat nog vragen? 25.000 km en nieuwprijs was iets meer dan 600 euro.

bedankt!
past deze feritta ook onder een 850 estate?

M a r c

Citaat van: edwint5r op 28-07-2004 20:51:44
Citaat van: Boom op 23-07-2004 21:56:31

bedankt!
past deze feritta ook onder een 850 estate?

NEE
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

CiteerWel een leuk sportief geluid, maar op constante snelheid te nadrukkelijk aanwezig.

Kan je geen dempingsmatten steken onder de vloerbekleding in de koffer?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

M a r c

Citaat van: BenC70ES op 01-08-2004 22:55:37
CiteerWel een leuk sportief geluid, maar op constante snelheid te nadrukkelijk aanwezig.

Kan je geen dempingsmatten steken onder de vloerbekleding in de koffer?

Jij legt meteen de vinger op de zere plek; bij een estate komt er gewoon veel meer uitlaatgeluid en resonanties naar binnen dan bij een sedan. Maar de meeste mensen vinden dat nét mooi! Je koopt per slot van rekening een sportuitlaat. Ik ken zelfs klanten (met een sedan...) die klagen dat de sportuitlaat toch nog wel erg op de achtergrond is..... daar halen we gewoon de achterste demper weg  ;D

info@europeantuning.nl

Rudi

Je krijgt er in verhouding niks meer voor en dat is jammer.Ik zou ook wel weer naar standaard willen maar zeker niet om het geluid.

Die bewering van Ferrita dat het pas gemaakt is tsja ach laat ook maar.

Blij dat eindelijk mijn uitlaat vast zit na 10 keer vast zetten[hele beugel volgelast,langere bouten en dubbele borgmoeren] en nu m'n DP weer na de 2e of 3e keer dat weet ik niet meer...

Toch lullig dat je je auto amper kunt gebruiken in je vakantie.Wegens gebrek aan hulp ben ik van ellende zelf maar begonnen met 32 graden hitte.1 moer vastgedraaid en die ander aan de bovenkant lijkt wel of hij doordraait maar zit toch ook iets vast.Onder kan ik niet bij omdat ik geen brug of zo heb.Wel even bij de dealer geweest[die altijd bereid is om te helpen] maar toen kon ik niks beginnen omdat de temp onder de auto iets van 1 miljard graden was.

ga volgende week wel naar een RVS bedrijf hier in de buurt kijken wat die er van zeggen.

En dat met de gedachte dat het je < 2000€ gekost heeft,en de auto is er geen klap sneller van geworden >:(

dat ik er pas later achter gekomen ben dat een DP alleen zin heeft bij vermogens boven de 350pk ach daar heb ik vrede mee maar als je voor < 2000€ nog niet eens deugdelijke bevestigings materialen krijgt van de Zweedse firma Ferrita dan slaan bij mij de stoppen door na zoveel geld gestoken te hebben in iets wat het meest waardevol is in mijn leven :(

Ik hou op want het begint op een preek te lijken ;D
Dr.Go-Fast...

M a r c

Citaat van: Rudi op 06-08-2004 21:07:12

Doe maar, want het hele 'betoog' raakt kant nog wal.....

info@europeantuning.nl

Johann

Je krijgt er in verhouding niks meer voor en dat is jammer.Ik zou ook wel weer naar standaard willen maar zeker niet om het geluid.

Blij dat eindelijk mijn uitlaat vast zit na 10 keer vast zetten[hele beugel volgelast,langere bouten en dubbele borgmoeren] en nu m'n DP weer na de 2e of 3e keer dat weet ik niet meer...

Toch lullig dat je je auto amper kunt gebruiken in je vakantie.Wegens gebrek aan hulp ben ik van ellende zelf maar begonnen met 32 graden hitte.1 moer vastgedraaid en die ander aan de bovenkant lijkt wel of hij doordraait maar zit toch ook iets vast.Onder kan ik niet bij omdat ik geen brug of zo heb.Wel even bij de dealer geweest[die altijd bereid is om te helpen] maar toen kon ik niks beginnen omdat de temp onder de auto iets van 1 miljard graden was.

ga volgende week wel naar een RVS bedrijf hier in de buurt kijken wat die er van zeggen.

En dat met de gedachte dat het je < 2000€ gekost heeft,en de auto is er geen klap sneller van geworden >:(

dat ik er pas later achter gekomen ben dat een DP alleen zin heeft bij vermogens boven de 350pk ach daar heb ik vrede mee maar als je voor < 2000€ nog niet eens deugdelijke bevestigings materialen krijgt van de Zweedse firma Ferrita dan slaan bij mij de stoppen door na zoveel geld gestoken te hebben in iets wat het meest waardevol is in mijn leven :(

Ik heb op de S60 een Simons uitlaat gehad en deze had er ook een handje van om om de zoveel tijd los te gaan zitten. Later alles er onder uit en er weer opnieuw onder met een ander type klem er op en nooit geen gezeik meer gehad. De downpipe liet ook twee of drie keer los. Elke keer op dezelfde hoek. Ik heb er toen maar eens een nieuw officieel Volvo tapeindje plus moer op gezet en voor de zekerheid nog een Gamma moer er achter. nooit meergezeik gehad.
De reden dat dit voorkomt is meestal spanning in de gehele opzet. Met dat gelas heb je kans dat het alleen maar erger is geworden en de pijp straks ergens bij een demper af knapt.. ::)

Vergis je er niet in dat zo'n pijp wel tot 3-4 centimeter langer kan worden als ie heet is.
Hij staat dus continue te werken onder de auto wat op den duur ergens te zien is, in jouw geval de bewuste klem.

Over die 350 PK, In principe heeft een DP helemaal geen zin als je tegen de ECU ingestelde druk aan loopt. Doet ie dit bij een standaard pijp over het juiste toeren bereik dan zal de Ferrita DP niets meer brengen. Daar jij nogal graag langdurig mag trappen in de pruis heeft die pijp je al minstens een turbo minder gekost, met standaard pijp en die RICA chip was de turbo tijden geleden al volledig uitgebrand geweest.

Hey, met half verstopte bloedvaten loop je ook wel door maar als je drie meter moet rennen kun je het verschil wel merken. (De meeste "gechipte" mensen lopen trouwens maar twee meter hard en gaan dan weer wandelen  ;) )

Rudi

Citaat van: Ludo op 07-08-2004 00:29:22
dat ik er pas later achter gekomen ben dat een DP alleen zin heeft bij vermogens boven de 350pk ach daar heb ik vrede mee ...

hoe kom je nu weer aan deze onzin ?.

Het internet is groter dan alleen Volvo forums Ludo maar als je wilt zal ik je de link wel toesturen...

Jij hebt me irl ontmoet en weet dat ik niet zo maar wat roep.Je weet ook dat ik een echte liefhebber ben en zult dus de teleurstelling begrijpen....

Als die troep had vastgezeten had je mij niet gehoord want ik vind het nog steeds mooi dat dat hele stuk RVS er onder zit.waar ik niet tegen kan is dat je het zelf maar moet uitzoeken als het niet normaal vast kan blijven zitten en dat terwijl ze er wel doodleuk 1800€ voor durven te vragen.

En ik ken m'n eigen auto toch wel?Hij is niks sneller hooguit tussen de 200-260...

Dr.Go-Fast...

Johann

Citaat van: Ludo op 07-08-2004 11:15:54
Citaat van: Johann op 07-08-2004 10:56:08
Over die 350 PK, In principe heeft een DP helemaal geen zin als je tegen de ECU ingestelde druk aan loopt. Doet ie dit bij een standaard pijp over het juiste toeren bereik dan zal de Ferrita DP niets meer brengen.

toch maar vreemd dat de meningen nu de andere kant opgaan.
herrinner je je deze discussie nog van op het oude forum?.

Ja, jij? (Of kon je toen ook al niet lezen?  :o ;D )

Roy_C70

Hey, met half verstopte bloedvaten loop je ook wel door maar als je drie meter moet rennen kun je het verschil wel merken.

He, dacht dat ik hier verstand van had en jij van turbos ;D

Rudi

CiteerIk heb op de S60 een Simons uitlaat gehad en deze had er ook een handje van om om de zoveel tijd los te gaan zitten. Later alles er onder uit en er weer opnieuw onder met een ander type klem er op en nooit geen gezeik meer gehad. De downpipe liet ook twee of drie keer los. Elke keer op dezelfde hoek. Ik heb er toen maar eens een nieuw officieel Volvo tapeindje plus moer op gezet en voor de zekerheid nog een Gamma moer er achter. nooit meergezeik gehad.
De reden dat dit voorkomt is meestal spanning in de gehele opzet. Met dat gelas heb je kans dat het alleen maar erger is geworden en de pijp straks ergens bij een demper af knapt.. ::)
Over dat lassen,we hebben alleen in de beugel waar die 2 stukken uitlaat samenkomen een las gelegt.Nu met langere bouten en dubbele moeren en die zit nu nog steeds vast.daar knapt een demper toch niet van?Dat tussenstuk is nog steeds origineel[autochrome] dus daar neemt de hitte wel weer af.

CiteerVergis je er niet in dat zo'n pijp wel tot 3-4 centimeter langer kan worden als ie heet is.

Snap nu ook waarom ferrita dat tussenstuk niet maakt in RVS maar dat terzijde ;)

CiteerHij staat dus continue te werken onder de auto wat op den duur ergens te zien is, in jouw geval de bewuste klem.

Oke daar kan ik inkomen,toen is al gezegd alles los te halen en weer vast te draaien,heb ik ook gedaan.Maar daarna nog 3 keer is niet normaal vind ik.En dan de DP,laatst door Volvo vastgezet met andere bouten en nu weer.Dat is toch iets waar ze voor moeten waarschuwen vind ik,vooral voor dat geld.Ze claimen dat alles past dus mag je als klant verwachten dat het goed zit...maandag draai ik er zelf wel weer 3 volvo bouten in en dan maar weer afwachten...

CiteerOver die 350 PK, In principe heeft een DP helemaal geen zin als je tegen de ECU ingestelde druk aan loopt. Doet ie dit bij een standaard pijp over het juiste toeren bereik dan zal de Ferrita DP niets meer brengen. Daar jij nogal graag langdurig mag trappen in de pruis heeft die pijp je al minstens een turbo minder gekost, met standaard pijp en die RICA chip was de turbo tijden geleden al volledig uitgebrand geweest.

Het zal beter zijn voor de turbo mee eens,maar door constant gedonder met vastzetten en nauwelijks merkbare pk winst zal je begrijpen dat ik ietwat teleurgesteld ben in dit hele verhaal.

CiteerHey, met half verstopte bloedvaten loop je ook wel door maar als je drie meter moet rennen kun je het verschil wel merken. (De meeste "gechipte" mensen lopen trouwens maar twee meter hard en gaan dan weer wandelen  ;) )

Vooral die laatste zin zegt genoeg ;)  

Hoe zit het eigenlijk met het feit dat de DP wel muurvast zit?Volvo was bang dat de krachten richting turbo gingen in elk geval dat je de andere kant op schade zou kunnen krijgen of valt dat mee?

Dr.Go-Fast...

M a r c

Citaat van: Rudi op 07-08-2004 11:01:07
Citaat van: Ludo op 07-08-2004 00:29:22
En ik ken m'n eigen auto toch wel?Hij is niks sneller hooguit tussen de 200-260...

Dus het werkt wel. Het verschil tussen de originele downpipe of een 3" dp is wel degelijk zeer goed merkbaar. Niet zozeer in het maximale vermogen, maar wel dat er al meer vermogen over een breder toerengebied ter beschikking staat. Daarnaast wordt de turbo en motor veel minder heet. Ruik maar eens aan de uitlaat van een gechipte R met een originele dp na een stevig partijtje blazen. Je ruikt dan een metaalachtige brandlucht, da's dus je turbo die aan het affikken is. Met een 3" dp heb je daar geen last van.

info@europeantuning.nl