Toch wel weer heel erg lekkerrr....

Gestart door Johann, 25-07-2004 10:48:51

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Hallo luitjes.

Ik ben net terug van een fijne vakantie in Italiƫ met de V70R welke het verder uitstekend gedaan heeft.

Na gisteren de laatste 800 km van Zwitserland naar huis te hebben gereden en de oprit van mijn huis op reed kreeg ik even een emotioneel moment.. :'(

Daar stond hij.. In volle glorie! Mijn geliefde 850 welke 2 weken lang op het huis heeft mogen passen.  ;D

Vlak voor de vakantie had ik een hele berg onderdelen besteld voor de V70R, de 850 en voor Zippo. Gedurende mijn vakantie zijn alle onderdelen binnen gekomen dus gisteren avond kon ik niet wachten en ben even naar de zaak gegaan om alle delen op te halen, Zippo has zijn boost controller vorige week al opgehaald.

Voor de V70R had ik een wastegate actuator met twee verschillende druk instelling veren besteld bij Forge Motorsport in Engeland. Ook heb ik hier nog een kleine intercooler bij besteld die ik misschien als vervanger van de kleine tweede intercooler van de R kan gebruiken. Zo niet dan gaat ie op de Nissan.  ;)

Voor de 850 had ik een breedband benzine lucht mengsel meter besteld in de US welke ook nog 5 andere waarden kan loggen. In dit apparaat zit een groot geheugen om gedurende langere tijd de waarden te kunnen opnemen. Verder kan dit ding nog aan de computer gehangen worden om alles uit te lezen en in leuke grafiekjes te zetten.

Eenmaal thuis kon het natuurlijk niet wachten en heb ik e.a alvast in de 850 gehangen.
Tegen de avond begon het vreselijk te jeuken en ben toen, samen met mijn oudste zoon, even naar Zippo gereden die net in de tuin met de familie zat bij te komen van een zware BBQ.
Wat was dat weer lekker! Die 850 dan  ;D

Nar 800 km in de R is de 850 toch wel weer pure recreatie! Alhoewel de R inmiddels niet meer gek veel langzamer is dan de 850 is het pure gevoel in de 850 toch ongeevenaard.
Lekker aan het werk, de krachten op 't stuur, de pure wegligging zonder electronische ingrepen, het verschrikkelijk lekkere geluid, het gekraak, het gerammel en dat constante geluid van het inlaat luchtfilter welke bij elke gaspedaal verandering duidelijk te horen is.

Eenmaal bij Zippo in de straat 1 keer gas gegeven en de auto op de parkeerplaats gezet. Toen ik uit de auto kwam stond Zippo al met een grote grijns in de voordeuropening  ::) ;D

Na een colaatje en een paar sterke verhalen van mijn zoon weer richting huis. Even over de snelweg een paar dieseltjes pesten en nog even langs de favoriete route met leuke bochtjes en de dag was weer compleet. Zoonlief was inmiddels bij het fijne geluid van de 850 in slaap gevallen  :D

elianmars

Dat vraagt om foto's van de 850 en V70, Johann! :D

classicT5

Waar is de polestar gebleven? Toch liever een  V70?

volvobug

Citaat van: elianmars op 29-05-2016 19:02:52

Citaat van: Johann op 25-07-2004 10:48:51
...

Studie archeologie begonnen elianmars?  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

)()()sT

Hij heeft de hele zaterdag in een tuin staan graven, dus had zeker last van afkickverschijnselen.

;D

elianmars

Citaat van: volvobug op 29-05-2016 21:10:50
Citaat van: elianmars op 29-05-2016 19:02:52

Citaat van: Johann op 25-07-2004 10:48:51
...

Studie archeologie begonnen elianmars?  ;D

Hehe  ;D

Ik was een beetje aan het snuffelen in oude topics en kwam deze tegen.

elianmars

Citaat van: )()()sT op 29-05-2016 21:30:19
Hij heeft de hele zaterdag in een tuin staan graven, dus had zeker last van afkickverschijnselen.

;D

Twee uurtjes, Joost  :P

Spin!

Had zomaar weer eens actueel kunnen zijn aangezien Zippo weer een T-5R heeft.  ;D

Archieffoto's zijn ook foto's  :angel:

www.vm-parts.nl