Fatsoen en adios

Gestart door Piet, 09-03-2012 10:30:58

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Helaas weten sommigen op dit forum niet goed wat fatsoen inhoudt.
Als  je al niet meer iets simpels  ter discussie kan stellen of het juist is om ook andere merken te gaan behandelen op het volvo850forum zonder direct voor zeikerd, fetisht die "voor het leven geband zou moeten worden van het forum" uitgemaakt te worden is er naar mijn idee iets grondigs mis hier.

Je kan toch niet beweren dat een zinnetje als "Ik dacht dat het hier een volvo850forum was", beledigend of aanstootgevend is.
Toch leverde dit alleen al mij bovenstaande verwensingen op.
Bizar.

Van mij hoeft echt niet iedereen het met me eens te zijn, maar kom dan gewoon op een fatsoenlijke manier met tegenargumenten zodat er een normale discussie ontstaat. Ik ben helemaal niet zo star dat ik altijd tot het uiterste mijn mening blijf aanhouden. Bij goede tegenargumenten ben ik best bereid mijn mening te herzien of anders mij neer te leggen bij de mening van een meerderheid.

De actie van daytonawim om direct zijn account op te zeggen, om vervolgens na "allerlei warme reacties" zijn kant op weer terug te keren vind ik gewoonweg ronduit kinderachtig . Het zou wat zijn als iedereen, zodra er wat kritiek is direct zou vertrekken.

Ik ben niet zo vaak en intensief op het forum als daytonawim dus men zal mijn vertrek uit het forum zeer waarschijnlijk niet zo'n ingrijpende gebeurtenis vinden als het vertrek van daytonawim. Maar ik doe het dan ook niet om een statement te maken, maar gewoonweg omdat ik me niet meer thuis voel op een forum waar zo bot en dom gereageerd kan worden.
Ik realiseer me dat dit soort gedrag vrijwel altijd door een kleinere subgroep in een groep vertoond wordt. Mijn excuses daarom aan al diegenen die zich wel normaal gedragen, die moeten zich dan ook vooral niet aangesproken voelen.

Adios
Piet

)()()sT

Jammer Piet. Het verbaast me ook enorm, die reacties van sommigen hier, die ik irl. helemaal niet bij de persoon in kwestie vind passen.
Ik heb me dus ook geërgerd aan de aanvallen richting jou in dit geval en vind het spijtig dat je vertrekt. Jouw posts hadden toch meestal echte 850-diepgang, en dat is toch de basis geweest voor dit forum. Van mij mag je blijven ;)

Geert-Jan

Niet weer hè.

Heel erg spijtig dat het allemaal zo moet gaan.

De gang van zaken hier op het forum hebben mij ook doen beslissen mezelf er minder mee bezig te houden.

Ik loop niet weg maar kom gewoon minder op het forum en probeer mezelf niet alles aan te trekken wat hier geschreven wordt.

Ook ik maak mezelf wel eens schuldig aan opmerkingen die ik beter niet had kunnen doen maar soms reageerd een mens weleens iets te spontaan.

Ik hoop niet dat het forum op deze manier leegloopt of kapot gaat er is zoveel goede info en leuks te vinden.

Sterkte.

Volvo850Club lidnr.0504409

Douwe

Leven en laten leven.

Iedereen heeft zijn eigen inbreng op dit forum, voor de één soms waardevol en voor de ander nutteloos.

Dus: Kusje geven, Handje geven Slotje erop.

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

)()()sT

Leven en laten leven, inderdaad. Maar als de TS in dit geval gewoon een discussie aanzwengelt (of je het nou eens bent of niet) en dan bijna afgeschoten wordt, dan vraag ik me ook af wat voor mentaliteit dat vertegenwoordigt.

Snellebaksteen

Het fatsoen is inderdaad soms ver te zoeken. Ik heb mij erg verbaasd over de heftige en overtrokken reactie van een aantal personen.
Jammer Piet, op deze manier houden we weinig terzake doende posters over.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Sem

Tja.. jammer weer. :-\  Ik begrijp het alleen wel Piet. Ik had in jouw geval waarschijnlijk hetzelfde gedaan...

Ik ben helemaal met je eens dat er iets belachelijks is ontstaan door een simpele en normale zin. Jammer.

Misschien moet Jeff gewoon weer terug komen, want dan kunnen we ons daar weer me bezig houden.. ;D ;)  Geintje..

Nee, jammer.. dat vind ik het. Het is niet anders.. Succes verder.

Sem

Spin!

Het is ook niet meer zoals vroeger... :-\

Hier kom je voor de gezelligheid. Als je iets op je ziel mee droeg dan zette je dat hier neer (offtopic uiteraard). Dat is voor mij al lang niet meer zo.

Hier kom je als je 850 weer iets geks deed, om te vragen wat er aan de hand was. Dan kreeg je een fatsoenlijk antwoord en geen afbeelding van de zoekfunctie-knop.

Hier kom je...omdat dit ingesteld stond als startpagina.

Het kan misschien aan mij liggen, maar meetings worden slechter bezocht dan voorheen. Vroeger kocht men een 850 (of x70) omdat het een mooie goede auto was, je bent liefhebber. Nu zijn ze betaalbaar, goedkoop en er rijden veel wrakken tussen waardoor men veel terugkomt op de kennis die hier geschreven staat. Het TROS gevoel van vroeger...dat loopt er een beetje uit op deze manier.

Niettemin breng ik elke dag nog wel een bezoekje hier, maar het blijft vaak bij een kleine reactie of gewoon ter notificatie iets lezen.

Verder vind ik jullie allemaal nog wel lief hoor :)

Piet, jammer jongen, maar ik snap het wel.

www.vm-parts.nl

maruska

Het lijkt hier op het forum af en toe wel een creche..Al dat heen en weer geblabla. Je maakt zelf de keuze voor het lezen en reageren. Iedereen zijn eigen ding en mening, wel jammer om mensen te zien vertrekken.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

mehn

Citaat van: Spin! op 09-03-2012 10:54:24
Het TROS gevoel van vroeger...dat loopt er een beetje uit op deze manier.

Dit is precies wat ik er ook van vind.
Ik denk er vaak het mijne van, haal mijn schouders op en reageer maar helemaal niet. Ik heb hier een duidelijke mening over maar die post ik hier niet, die spreek ik alleen uit.

Jammer Piet, ik hoop dat je je bedenkt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daytonawim

Jammer Piet,

Zoals ik jou ook heb geschreven, als er problemen zijn met de content van een topic of draadje, dan kan je dat gewoon
aankaarten bij de moderators.
Of een algemeen topic openen over wat men wel of niet vind (kunnen of mogen) van niet postings die niet gaan over de 850 of X70
want daar zijn er meer van hier namelijk, dat is wel vaker aan de orde geweest.
Inplaats van het (aanvallen) van 1 iemand die iets post.

Verder heb jij hebt hier ook gewoon een inhoudelijk goede technische inbreng op het forum, dat is gewoon super !

Dus blijf gewoon lekker rondhangen.

thuur

Ik zeg altijd: als ik het scherm uitzet bestaat het hele internet niet meer :D

Gr ;)

Piet

Bedankt voor jullie reacties !!!!
Een goed tegenwicht voor wat ik gisteren over me heen kreeg.

Maar mijn besluit staat vast.
Zo kom ik niet meer voor mijn plezier op het forum.

Het is me inmiddels  ter ore gekomen dat er zeer waarschijnlijk ook een beter (voor mij althans) alternatief voor het forum bestaat.
Mijn dank aan al degenen die zich wel op een norame manier zich op het forum gedroegen en waar ik veel van geleerd heb.

Rijns_t5r

heel heel heel erg jammer weer,ik heb een aantal ven je projekten gevolgd,met hele mooie plaatjes en technische uitleg,wat zeer intressant is als je er voor open staat en wat op dit forum hoort en het voor is dusssss
wederom dus weer een zeer technisch persoon die het forum verlaat,zonde piet,ga je goed.

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

thuur

Het Libelleforum? ;D

Zonder gein, neem een paar weken afstand en neem dan nog eens een kijkje. Niets is zo veranderlijk als de mens.

Gr ;)