oude liefde roest niet

Gestart door stap, 14-03-2012 19:28:57

Vorige topic - Volgende topic

stap

Even een korte inleiding: na een hele rits auto's die niet allemaal uit Zweden kwamen ontdekte ik gisteren dat mijn oude V70 te koop stond. De fijnste auto die ik ooit heb gereden, in vijf jaar tijd zo'n drie ton erbij opgezet en met 550 k op de teller van de hand gedaan.(twee jaar geleden)
Vanochtend naar Den Bosch gedieseld met de Peugeot waar ik mij tegenwoordig in verplaats, en even flink geslikt.. Het onderhoud de laatste twee jaar is nihil geweest, terwijl ik er toch aardig zuinig op was.. en ook mijn mooie velgjes waren verdwenen..
En toch... de basis is goed ondanks de 595158 kilometertjes op de teller. Een purist zal zijn neus er voor ophalen, maar voor mij heeft de auto waarde. Ter plekke de Peugeot achter gelaten, en met de Volvo terug naar Almere. Er is in gerookt, ik hoor een flinke kraak in het veerpootlager en al rijdende wordt het 'to do' lijstje langer.

Maar: ik ben zo trots als een hond met zeven l*llen, en ga er lekker mee aan de slag. Lees maar even mee wat er in de planning staat:

- koppeling (de orginele mag er wel eens uit na 6 ton) - done
- reguliere onderhoudsbeurt (rotor/verdeler/bougies/sappen/filters) - done
- gasveren achterklep- done
- ruitenwisser achter gangbaar maken/vervangen -  done
- bovenste motorsteun- done
- kachelventilator gangbaar maken (loopt zwaar) of vervangen- done
- cleanen- done
- muziek er in -done
- lichtmetaal met goede banden- done
- lak bijwerken (achterklep/spatbord ra), danwel laten spuiten- done (bijwerken_
- rammel rechtsvoor (veerpootlager?)- done (lager, rubber, stangetjes
- ruitenwisserbladen -done
- schakelaar ramen vervangen- done
- accu -done
- distributie compleet - done
- airco beurt - done
- draagarmen - done

Jullie denken misschien: waar begin je aan met zo'n kilometerstand??  Maar, ik zie het zitten en mocht het blok onverhoopt een keer kapotlopen dan hang ik er gewoon een ander in!

Ik sleutel in Almere, gewoon voor de deur of bij grotere klussen in een doe-het-zelf garage. Ongetwijfeld zal ik hier op het forum af en toe zoeken naar oplossingen, of vragen om advies. Wie in de buurt woont is altijd welkom voor een bakkie en ik sta altijd klaar om een ander te helpen! Fotootje volgt (eigenlijk is het nu nog niet om aan te zien)

YESSS!!!  superhappy volvofreak hier!

Vulk

Mooi dat je het aandurft!
We zien hier zeer graag foto's!

grijzev70tdi

Ik ben zeer benieuwd wat je er van gaat maken! Had hem gister stiekem op MP al gezien
Grolsch, het klinkt al lekkerder

hendrik32

Erg leuk! En vooral veel lef!!

rogerV701998

Hans Duiven

Aha, u is weer terug bij je voormalige Volvo  :eusa_clap:

Hieruit blijkt toch wel dat autorijden voor het overgrote deel emotie is  ;D

Veel succes met je V70!

Hans

stap

stap

grijzev70tdi

Hans Duiven

Citaat van: grijzev70tdi op 14-03-2012 20:11:49
Je moet tanken  :eusa_whistle:

Anders gaat je benzinepomp naar z'n grootje  :D

elianmars

Hij rijdt op gas, mannen  ;D

grijzev70tdi

Benzine pomp blijft draaien ;) Ook als hij op gas loopt

elianmars

Tank is toch nog niet helemaal leeg?

stap

ik kreeg het wel even benauwd onderweg, in alle enthousiasme de snelweg opgedraaid. Zowel benzine als gas zo goed als leeg. Het eerstvolgende tankstation met een bezoekje vereerd, dat is simpel opgelost toch?

Ondanks het achterstallige onderhoud, rijd het ding heerlijk. Wat heb ik dat gemist in mijn peugeot, bmw, citroen, mx-5, saab en 940

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 14-03-2012 20:20:46
Tank is toch nog niet helemaal leeg?

Advies is toch ongeveer 30 liter erin te houden als je op gas rijd? Tenminste dat lees ik hier wel eens