oude liefde roest niet

Gestart door stap, 14-03-2012 19:28:57

Vorige topic - Volgende topic

stap

vandaag een leuke mijlpaal bereikt, de 600.000 km :eusa_dance:

niet zonder slag en stoot allemaal, maar dit weekend een ritje frankfurt gedaan zonder een centje pijn!! Als eerbetoon, een stickertje geplakt  :)

arjenT5R

sodemieters! Dat zijn mooie standen! Hoe zit het met olie verbruik en vermogen etc?

PS: mocht je hem ooit willen verkopen ik wil hem  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

evdborn

He buurman, kon je het toch niet laten ??
Kopje van de Peugot niet meer gelukt.

Eric
V70 XC AWD, 2.4 T, 2000.
* V70 TDI, 1998
* 850 2.5 10v, 1996.
* 940 2.3 GLE 1992.
* 480 Turbo 1991.
* 480 ES 1990.
* ( weg foetsie kwijt)

stap

olieverbruik nihil ( niks bij hoeven vullen de laatste 4500 km), het vermogen houdt niet over maar dat is geen slijtage maar gewoon typisch 2,5 10V karakter. Hij loopt netjes, afgelopen week de airco laten servicen. Er zat nog ongeveer de helft koudemiddel in, en dat terwijl de laatste vulling 6 jaar terug was.

Ik verkoop hem nooit meer, I'm sorry.

Citaat van: arjenT5R op 15-04-2012 20:33:54
sodemieters! Dat zijn mooie standen! Hoe zit het met olie verbruik en vermogen etc?

PS: mocht je hem ooit willen verkopen ik wil hem  :D

stap

Even een update. Inmiddels staat de stand op 607000 km. Meer dan 10k erbij gezet sinds mijn hernieuwde aankoop, en nog steeds superhappy! 0,75 l olieverbruik op deze afstand, lijkt mij een prima waarde. LPG verbruik ligt ongeveer op 1 /9,5

Vandaag de distributie met rollers en waterpomp gedaan, gekozen voor origineel spul. Na wat onderhandelen bij de dealer een leuke korting mee kunnen pakken. En de olie maar weer eens (laten) vervangen.
De techniek is bijna zoals ik het graag hebben wil, en ik er vertrouwen in heb om er weer flink km's mee te maken. Via ebay een paar meyle draagarmen besteld, dat scheelt me net even teveel met origineel.

Hans Duiven

Citaat van: stap op 21-06-2012 19:22:44
Even een update. Inmiddels staat de stand op 607000 km. Meer dan 10k erbij gezet sinds mijn hernieuwde aankoop, en nog steeds superhappy! 0,75 l olieverbruik op deze afstand, lijkt mij een prima waarde. LPG verbruik ligt ongeveer op 1 /9,5

Vandaag de distributie met rollers en waterpomp gedaan, gekozen voor origineel spul. Na wat onderhandelen bij de dealer een leuke korting mee kunnen pakken. En de olie maar weer eens (laten) vervangen.
De techniek is bijna zoals ik het graag hebben wil, en ik er vertrouwen in heb om er weer flink km's mee te maken. Via ebay een paar meyle draagarmen besteld, dat scheelt me net even teveel met origineel.
http://i48.tinypic.com/34goo4j.jpg
http://i47.tinypic.com/vfk2x.jpg

Nou niet verkopen die auto en kijken hoeveel km's er bij kunnen met deze respectabele km-stand   :eusa_clap:

)()()sT

Eensch!
Geweldig, het is echt een sport om zoveel mogelijk kilometer met deze auto te rijden 8)

stap

Al weer een tijdje niks van mij laten horen hier, maar ik lees regelmatig mee.. Weinig nieuws met de v70, of het moet zijn dat ik nog steeds superhappy ben! Inmiddels staat de stand op 618.000, en op wat kleine dingetjes na geen bijzonderheden. Wat door zuid europa getoerd de zomer en daar een brocante souvenir gescoord  ;)

Ik ga deze week op zoek naar een v70 diesel voor een goede vriend die in Spanje woont, ik zal in het te koop gevraagd topic een advertentie aanmaken. Tips zijn welkom. Prijsindicatie 1500-2000 euro, goed werkende airco en een niet uitgewoond hok zijn een vereiste

elianmars

618.000 km..... Gaaf!  8) :eusa_clap:

stap

Eigenlijk weinig te melden over mijn oude liefde :angel:

Sinds de hernieuwde aanschaf zo'n 35k bij de teller opgezet, inmiddels 630.000 km!! Dat vind ik toch wel geweldig. Weinig aandacht aan de V70 besteed sinds de grote inhaalslag bij aanschaf. Per 10k gaat er een liter olie in, en verder niks! Verbruik ongeveer 1 op 9 en laatst bij de oosterburen nog even lekker de 200 km/u aangetikt :laugh:

Wel vanochtend een vermoeidheidskwaaltje de kop opgestoken. De koplampen weigerden dienst. Stadslicht deed t wel (de kleine lampjes), maar normaal rijlicht niet. Na een paar keer de schakelaar bedienen deden ze het weer. Vandaag de hele dag no problem. Ik vermoed een ral relais. Is er iemand die dat herkent of kan bevestigen? En zo ja, welk relais zou de boosdoener kunnen zijn?

Ik lees het graag,

groeten Mark!

)()()sT

Verbruik 1:9, voor een diesel? :o

Hoe kom ik daar nou weer bij  :eusa_doh: Krijg je als je maar half leest na een drukke week.  :-[ ;D

fpede

Kijk eens naar de toerenteller op de foto's een paar posts hierboven,...  :eusa_whistle:

;)

Douwe

Citaat van: )()()sT op 11-01-2013 19:09:03
Verbruik 1:9, voor een diesel? :o

Een omgebouwde benzine natuurlijk!!
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

elmarconi

Citaat van: stap op 11-01-2013 18:39:17
Wel vanochtend een vermoeidheidskwaaltje de kop opgestoken. De koplampen weigerden dienst. Stadslicht deed t wel (de kleine lampjes), maar normaal rijlicht niet. Na een paar keer de schakelaar bedienen deden ze het weer. Vandaag de hele dag no problem. Ik vermoed een ral relais. Is er iemand die dat herkent of kan bevestigen? En zo ja, welk relais zou de boosdoener kunnen zijn?

Schakelaar vrees ik.

Je km stand bracht een brede grijns op mijn gezicht. Elk jaar rond de APK denk ik voorzichtig aan een ander.
Maar ik heb nog 200.000 km te gaan zie ik!
--
Autogas Inside . . .

The Volvoboy

Mooi verhaal! Goed bezig! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km