Een gegeven paard....

Gestart door grijzev70tdi, 19-03-2012 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Past inderdaad niet, andere bevestigingspunten.
Zoek eens een foto van een normale demper, dan zie je het verschil.

grijzev70tdi

Ik zie het verschil nu ook ja. Dan gaan we verder kijken   :D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Vandaag weer ff bezig  geweest. Benzine lekkage is weg na het vervangen van het ringentje. Dus dat is wel weer fijn.

Toen even naar Elferink gereden om een luchtslang op te halen en Big Ben gaf me de tip dat er een bijna de zelfde stond met mooi plaatwerk. Dus even een slang besteld, hadden alleen de plastic versie, nouja beter als niks. En even op het terrein gekeken naar het plaatwerk. Linkerachterdeur dat diepe kras in, dus dat was niet wat. Motorkap was redelijk, wel wat steenslag natuurlijk. Bumper was ook netjes, alleen geen mistlampen erin  :-\ Nog niet echt een prijs opgevraagt omdat de verkoper aan de telefoon was.

Thuis de slang gemonteerd, ik vond het slecht passen. Met de CV kwam ik helemaal niet uit, net als met de stationair regelaar. Na veel gepruts was het toch gelukt om het hem redelijk passend te krijgen. Dus starten, gelijk 900 toeren. even warm laten draaien, maar hoe warmer de motor werd, hoe hoger werd het stationar toerental. Toen hij op tempratuur was, liep hij bijna 1200 toeren. Dus ik alle vacuumslangen nagekeken. Die van de CV was eraf. Die er weer opgeduwd, probleem niet anders geworden. Oude slang beetje dichtgemaakt met ducktape en die er weer gemonteerd. Nog niet anders...

Als ik LMM loshaal veranderd het toerental, slaat bijna af. Dus lijkt mij goed. Als ik stationarreglaar stekker lostrek, gaat hij hoger in toeren lopen. Lijkt mij ook goed. Iemand nog iedeen?

En ik vond de koelwaterslangen wel knetterhard worden. Maar niet anders dan hij eerder deed.

MVeldhuis

Als het probleem is ontstaan nadat je met je luchtinlaat bezig bent geweest zou ik het daar zoeken.

grijzev70tdi

Citaat van: MVeldhuis op 12-07-2012 21:01:58
Als het probleem is ontstaan nadat je met je luchtinlaat bezig bent geweest zou ik het daar zoeken.

Lijkt mij ook. Maar vandaag ook nog vergeleken met een andere 850 (ook 20V) maar vacuumslangen lopen net zoals bij mij.

Ook een goede andere slang erop gezet, gestart (motor was koud) en sloeg goed aan. Halve slag en hij liep. Ging gelijk naar 850 toeren. Dus leek goed. Een keer gasgeven (2500 rpm) en gas los, bleef weer op 1000 toeren... Vacuumslangen lijkt mij goed. Waren allemaal heel en goed aangesloten.

Gasklep heb ik schoongemaakt (niet eraf gehaald) al een tijd je terug. Stationair regelaar vanmiddag gedaan. Kwam geen vuil uit. Lamdba lampje brand wel, maar dat komt omdat ik laatst de computer eruit heb gehad met stuurbekrachingpomp heb vervangen.

MVeldhuis

Jou sleutelhistorie kennende zocht ik het toch echt in de delen die ik had aangeraakt en niets anders.

grijzev70tdi

Enige wat ik me zo voor kan stellen is LMM. Waarom? Heb hem vorige week in een andere 850 (20V uit 1996) geprobeerd en daar liep hij helemaal niet op/of heel slecht.

grijzev70tdi

Even weer update. LMM gewisseld, geen verschil. Wat ik nog niet gedaan had was foutcode's uit lezen.

op A2:

1-2-3  Coolant temp sensor signal. (kan ook, stekker zat tegen de massa aan)
1-2-1 Mass airflow sensor. (klopt ook, heeft zonder gelopen)
2-2-3  Idle valve signal. (hiervan weet ik niet wat het is)

Op A6

1-3-3 Fuel injectors. (kan kloppen, heeft even op 4 gelopen)

Alles gereset. Lambda lampje blijft uit, op A2 en A6 1-1-1

Heb hem toen in de garage aan het CO apparaat gehad, gaf hoge waardes. Lambda was 0,8 dus dat te laag. Dus te weinig brandstof toch? Of te veel lucht

Co percentage lag op 4.

Toen met remmenreinger aan het spuiten geweest om evt lekkage op te sporen. Merkte wel wat, bij stationair regelaar waren 2 slangen kapot. Die vervangen, gaf geen ander beeld. Weer aan het spuiten, en toerental veranderd wel met spuiten op bepaalde plekken. Dus wat ik nu ga doen is alle vacuumslangen vervangen, al zien ze er nog goed uit.

Kan ik deze bij de dealer bestellen of ergens anders?

The Volvoboy

Bij de dealer kun je alles bestellen ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

haha ja oke. Als je maar goede zak geld mee neemt wel ;D

Heeft ET ook voor de turboloze 850 de slangen?

grijzev70tdi

MVeldhuis

Laag lambda is toch te rijk?

JeffreyC

Citaat van: grijzev70tdi op 18-07-2012 19:21:50
Volgens mij moet ik deze hebben

http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1718&product_id=18819

En deze voor de rembekrachtiger

http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1718&product_id=4993

Kan iemand dat bevestigen?

Volgens mij heb je dan wel de goede.
Ik heb een tijdje terug ook verschillende maten slangen besteld ( wel voor een turbo maar nog niet gemonteerd ). 3, 4 en 6 mm dacht ik. 3 en 4 voor alle slangen behalve de rembekrachtiger, daar had ik zelf ook de 6 mm voor in gedachte.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

grijzev70tdi

Citaat van: MVeldhuis op 18-07-2012 22:37:49
Laag lambda is toch te rijk?
Ja volgens mij heb je wel gelijk, anders zou ik ook laag CO hebben volgens mij. Dat heb ik ook niet.

Citaat van: V70 2.5T op 18-07-2012 22:51:46
Citaat van: grijzev70tdi op 18-07-2012 19:21:50
Volgens mij moet ik deze hebben

http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1718&product_id=18819

En deze voor de rembekrachtiger

http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1718&product_id=4993

Kan iemand dat bevestigen?

Volgens mij heb je dan wel de goede.
Ik heb een tijdje terug ook verschillende maten slangen besteld ( wel voor een turbo maar nog niet gemonteerd ). 3, 4 en 6 mm dacht ik. 3 en 4 voor alle slangen behalve de rembekrachtiger, daar had ik zelf ook de 6 mm voor in gedachte.

okee, en hoeveel meter heb je ongeveer besteld?

JeffreyC

2 meter van 3mm, 5 of 6 meter van 4mm en 2 meter van 6mm dacht ik.
Ik wil wel alle slangetjes die ik vind vervangen ;D
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress