Een gegeven paard....

Gestart door grijzev70tdi, 19-03-2012 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Trek eerst ff die kop eraf joh, onderblok scheurt echt niet zomaar, kvs kan ie prima langs een lekke koppakking verbruiken.
Je hebt ja geen knaken dus wellicht is het met enkel een pakkinkje van 4 tientjes opgelost.

The Volvoboy

Moest t weer stuk Jasper?  ::)

;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

The Demon

Er ligt toch LPG in?
Is de verdamper niet lek toevallig?

Groet,
The Demon.

MVeldhuis

Citaat van: The Demon op 04-06-2013 20:37:12
Er ligt toch LPG in?
Is de verdamper niet lek toevallig?

Groet,
The Demon.

Goeie!

grijzev70tdi

Dan zou die toch ook niet goed op LPG lopen? Dat doet ie prima.

Hij bouwt geen hoge druk op in het koelsysteem
Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Citaat van: grijzev70tdi op 04-06-2013 19:56:12
;D Klinkt fout ja ;D

even contact gehad met de verkoper. Ik mag de 850 weer terug nemen, maar dat ga ik niet doen. Er komt gewoon een ander blok in. Het is niet anders :)

Nou, ik wist het wel ;D

arjenT5R

verdamper kan je toch zo controleren of ie lek is...

en daarbij waarom trek je niet eerst eens die kop er af....

T lijkt wel een trend ofzo om ieder dingetje wordt een ander blok ingelepeld.

Btw het is nog leuk ook om een kop te trekken en te zoeken naar wat er loos is, bij zo'n ding heb je de boel in een uur helemaal ontmanteld! 
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MVeldhuis

Citaat van: grijzev70tdi op 04-06-2013 20:53:58

Dat hij geen druk op bouwt wat zegt jou dat?

grijzev70tdi

Citaat van: arjenT5R op 04-06-2013 22:31:21
verdamper kan je toch zo controleren of ie lek is... 

Vertel. Ik weet het niet.

Citaat van: MVeldhuis op 04-06-2013 22:58:04
Citaat van: grijzev70tdi op 04-06-2013 20:53:58

Dat hij geen druk op bouwt wat zegt jou dat?

Dat er ergens een lek zit...

Sbv

waterpomp naar de andere wereld ?

UserID6342

Citaat van: grijzev70tdi op 04-06-2013 18:00:12
Gezocht: een 2,3 blok met 115 of 131 pk... Koppaking is lek van de mijne, waarschijnlijk onderblok ook gescheurd... Hij verbruikt meer water op LPG ongeveer. Geen lekkages te zien.

Het zat niet in de planning, maar als toch zowiezo de koppakking lek is, ga ik gelijk voor een 2,3. Zoveel meer werk is het niet, en qua kosten valt het ook mee.
Doe nu eens niet zo eigenwijs kerel en trek die kop eraf, zeker bij een Redblock is dat een eitje.  Onderblokken van zo'n ding scheuren niet en kunnen absurd veel hebben.  Koppakkingen van die dingen dus beduidend weer minder en moeten gewoon vrij regelmatig vervangen worden.  Bovendien, *weet niet wat het ding gelopen heeft* is bij 3 a 4 ton toch gedaan met die kopjes en al helemaal op gas.

NinaPaul

Diagnose stellen is tegenwoordig toch gokken!?

Ik heb geen idee hoe die motoren in elkaar zitten, heb ze niet in mijn handen gehad, maar ik heb weleens een voorverwarming van de carburateur zijn lekken inwendig.
Dit resulteerde ook in dikke rookpluimen. (Al kan de jouwe zomaar een injectie zijn, echt geen idee).

Maar als de lpg er toch uit moet in verband met de MRB, dan zou ook ik zoeken naar een "betere" motor en bak (+pk en 5 versnellingen). Gewoon, omdat het beter rijdt (minder herrie) en zuiniger is. Mits die blokken/bakken natuurlijk voor een normale prijs voorhanden zijn. Ik kan dus heel goed begrijpen waarom iemand niet verder naar de oorzaak zou zoeken.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

grijzev70tdi

Precies. 5 bak word even een ander verhaal want dat word goed zoeken naar een 5 bak met telleraandrijving in de bak (latere kwam die bij de achteras weg)

UserID6342

Waarom niet kijken dan voor een 4-bak + OD, wat zeer veel gemonteerd zat in de 200 serie en wat in feite gewoon een 5 bak is ? Die bakjes zijn voor de spreekwoordelijke appel en ei te koop, je moet alleen een paar kabeltjes trekken voor de electrisch geschakelde OD.

Taranis

Citaat van: )()()sT op 04-06-2013 22:20:22
Citaat van: grijzev70tdi op 04-06-2013 19:56:12
;D Klinkt fout ja ;D

even contact gehad met de verkoper. Ik mag de 850 weer terug nemen, maar dat ga ik niet doen. Er komt gewoon een ander blok in. Het is niet anders :)

Nou, ik wist het wel ;D

Ik ook. Ouwe troep hoort in het museum of in de shredder.

Jammer dat je meteen pech hebt met je nieuwe hok, maar ik zou lekker terug wisselen ;D (dan er maar iets minder bij horen bij m'n klasgenootjes)