-- OPGELOST-- Stotteren en het lijkt of hij op 4 1/2 cilinder draait.........

Gestart door MrCain, 20-03-2012 20:12:36

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Citaat van: Ludo op 20-03-2012 21:51:41
LPE7 heeft inderdaad alles geintegreerd in de LPE.

Moet de motor nu vaker ronddraaien voordat ie aanslaat, tegenover voor je dit probleem had?.

Nee niet echt, de motor start als die altijd starte : ff poosje rond gaan en aanslaan, is toch normaal voor een turbo dat deze wat vaker rond moet gaan?
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

MrCain

Moet er wel bij zeggen dat ik vorige week (toen het zo ontzettend lekker weer was) met open raam reed en een "rotte ei" lucht rook toen ik vol gas reed. Heb vanaf dan eigenlijk niets vreemds gemerkt aan de motor loop. Tot gisteren.....

ulkeman

loopt hij ook beroerd met alle benzine injector stekkers er af?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Ludo

Moeilijker starten dan voorheen, kon een indicatie zijn van te lage compressie.
Daar lijkt dus geen sprake van...  :D

Als het probleem zich weer voordoet, laat de motor gewoon draaien op lpg, en neem dan eens de stekkers 1 voor 1 (even) los van de LPi injectors.
Indien er 1 bij zit, waar je geen verandering in motorloop merkt, weet je voldoende waar het probleem zit.

MrCain

Citaat van: ulkeman op 20-03-2012 22:06:26
loopt hij ook beroerd met alle benzine injector stekkers er af?

Nog niet gedaan maar wel het proberen waard! Gaan we morgen s proberen!

MrCain

Citaat van: Ludo op 20-03-2012 22:06:32
Moeilijker starten dan voorheen, kon een indicatie zijn van te lage compressie.
Daar lijkt dus geen sprake van...  :D

Als het probleem zich weer voordoet, laat de motor gewoon draaien op lpg, en neem dan eens de stekkers 1 voor 1 (even) los van de LPi injectors.
Indien er 1 bij zit, waar je geen verandering in motorloop merkt, weet je voldoende waar het probleem zit.

Ook wel een strak plan => kan je tenminste goed bij : beter dan de bougies!
Krijg het druk morgen!  ;D

En was eigenlijk ook erug blij dat alle cilinders gelijk waren en de zelfde waarde als vorig jaar hadden  :eusa_dance:
Was al bang voor de kleppen of de zuigers.....

BTW: probleem doet zich gelijk bij stationair voor dus dat moet geen probleem zijn.
Zal s kieken of ik morgen tiet heb om een paar nieuwe bougies te halen => deze zijn maar 4 maanden oud maar je weet maar nooit.....

beeper

ik had exact dezelfde klachten, rotte eierenlucht, ineens pruttelen, leek alsof hij liep op 4 cylinders. Na wat vragen op het forum hier het onderbrekingsrelais van de lpi installatie vervangen twee weken geleden, tot nu toe gaat het goed ;)

MrCain

Citaat van: beeper op 21-03-2012 11:12:47
ik had exact dezelfde klachten, rotte eierenlucht, ineens pruttelen, leek alsof hij liep op 4 cylinders. Na wat vragen op het forum hier het onderbrekingsrelais van de lpi installatie vervangen twee weken geleden, tot nu toe gaat het goed ;)

Dat relais zit er bij mij niet in => heb een LPE7 installatie.
Maar was dit probleem bij jou ook op LPG EN benzine?

MrCain

Hhmmmm....dan zou dat ,als het "onderbreek relais" probleem is, in de LPE computer moeten zitten  :eusa_think:

@ Ludo : heb jij dit al eens meegemaakt? Of iemand anders met een LPE7 installatie??

MrCain

Zooo moest vroeger stoppen op het werk want moet morgen erug vroeg gaan beginnen......

Een update : stekker van de benzine injectoren afgehaald en maakte (jammer genoeg) niets uit.

Stekkers een voor een van de LPi injectoren afgetrokken en motor reageerde bij elke cilinder het zelfde.....

Toch spookte die nokkenas sensor nog in mn hoofd (al een beetje van af het begin) dus deze eens losgetrokken.....motor loop veranderde niet??? Zou het toch zo zijn.....mn scoop is op t moment ff in panne dus kan dat signaal nu niet controleren, jammer genoeg...

Heb een nieuwe sensor besteld en gelijk de LMM ook maar dr bij : had daar al eens een probleempje mee gehad en na de LMM gereinigd te hebben was dat over.

Word vervolgd!

Ludo

Bij LPE7 is het geen aparte relais meer, maar is geintegreerd in de LPE.
Liep de motor op 4 cilinders, toen je de stekkers los hebt gehad?.

Nokkenassensor lijkt me sterk, dan zou de motor afslaan en foutmelding 314 geven.
:eusa_think:

volvo-lover

Hallo, ik heb hetzelfde probleem met een 850 glt uit '92.\

Loopt rot na een keertje 160 รก 170 rijden.

LMM bleek slecht te zijn, brak al bij alleen maar kijken.

Heb hierna, stond al in de planning, carterontluchting en vacuum laten doen bij de broers in Alphen a/d Rijn.

Tevens op de bakflushdag geweest, en had op beterschap gehoopt.

Doch auto loopt nog steeds niet goed, en klinkt soms als 8 cylinder amerikaan.

Uitlaat rammel ook wat in, klinkt als lek, maar is dicht.

Net weer storingscodes uitgelezen, helemaal niets, alles goed.

Vraag: Kan het zijn dat de LMM vet geslagen is door verstopte carterontluchting, en is deze te reinigen, is nl. nieuw.
           Kom over reiniging nog geen eensluidend antwoord tegen.

Kan het zijn dat er door een te rijk mengsel de katalysator naar de kl*ten is, raar geluid uitlaat, en lambda stuk is, zonder melding in obd1     
            te geven??

Zit door failliete opdrachtgever ff werkeloos thuis, leve de open transportgrenzen, zoek dus met beperkt budget naar oplossing.

Alvast bedankt voor meedenken,

Ruud
Always back to Volvo

MrCain

Citaat van: Ludo op 21-03-2012 18:02:39
Bij LPE7 is het geen aparte relais meer, maar is geintegreerd in de LPE.
Liep de motor op 4 cilinders, toen je de stekkers los hebt gehad?.

Nokkenassensor lijkt me sterk, dan zou de motor afslaan en foutmelding 314 geven.
:eusa_think:

Bij alle stekkers die ik apart heb los gehalen liep deze inderdaad op 4 cilinders => alle cilinders de zelfde motor loop.
Na dat ik de stekker van de nokkenas sensor heb gehalen ging dus het diagnose lampje niet branden.... strange.... :eusa_think:
En de motor loop veranderde dus ook niet..... misschien als ik tiet heb morgen weten we meer!

Heb het erug druk nu op t werk => vanochtend stonden er 2 flares te branden van de 3 met een vlam van ieder 60 meter....
Kan dan overwerken : heb dan de onderdelen weer terug verdiend  :eusa_dance:

Elk nadeel heeft zo zn voordeel  ;)

Afijn, houd jullie op de hoogte!

MrCain

@ Volvo lover : is je uitlaat spruitstuk/pakking niet lek? lambda sensor meet dan een "arm" mengsel doordat er valse lucht mee komt met de uitlaatgassen.

Uitlaat/katalysator kan ook verstopt raken, heb dat bij verschillende auto's al eens meegemaakt. Maar dit merk je pas bij flink door gassen.