ultrasoon reinigen van injectoren?!

Gestart door Gompiev70xc, 21-03-2012 16:41:52

Vorige topic - Volgende topic

Gompiev70xc

Nu het weer beter wordt, plannen gemaakt om binnenkort weer een stukje van de "midlife update" te doen: carterontluchting vervangen, meteen bougies en filtertjes meenemen, nieuwe TCV erin, gasklep schoonmaken en de kabelmanteltjes onder de afdekplaat van de bobines vervangen.

Omdat de boel dan toch uit elkaar ligt, leek het mij wel aardig de injectoren meteen te reinigen. Lees hier en daar dat mensen dat met zo'n ultrasoon badje doen.

Heeft iemand daar ervaring mee? kan dat dan ook met zo'n ALDI-ding? En gebruik je dan gewoon water met wat Dasty erdoor of kun je beter een ander medium nemen?

Graag helder advies / instructie hoe ik dit zonder schade aan de injectors kan doen!

Oja, het gaat om een V70XC, MY2000.

MrCain

Doe dit al jaren met zo'n cheep charlie badje van de aldi  ;D
Ik zelf gebruik water met een beetje afwasmiddel => dat ontvet goed en is niet agressief.

Wel ff de injector opensturen met een 9v batterij => iedere keer ff kortstondig de plus aantikken, dan word de zitting van de injector ook lekker schoon.
Daarna de injector inwendig goed door spoelen met remmenreiniger of WD40 dat het water er uit is.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Gompiev70xc

ha MrCain;

das het soort antwoord waar ik naar op zoek was! Dank!