Een Zweedse Maîtresse...Ze heet T-5R en ze is nog maar 17..

Gestart door stefanvanderweele, 01-04-2012 21:21:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

stefanvanderweele

Mijn naam is Stefan van der Weele
en heb sinds vandaag een 1995 850 2.0 T-5R.

Mijn auto verleden begon in een 740 Turbo Intercooler (van mijn ouders) waarin ik heb leren rijden. Was een fantastische auto maar is inmiddels niet meer in ons bezit.



Uiteindelijk kocht ik een eigen auto. Een 1994 Saab 900i aero.


Daarna had ik een 1993 Saab 900 turbo.


Toen nog een 900 turbo maar dit keer uit 1985.


Maar in de tussentijd ben ik ook twee kinderen rijker en werd een saabie gewoon te klein..
Dus toen kwam mijn oude liefde weer in beeld... de t-5r. Zodoende... vandaag bekeken, dinsdag ophalen.




1984 SAAB 900 TURBO
1999 VOLVO V70R AWD

Bigjelmo

Gefeliciteerd mooie aanwinst  :eusa_clap: , al mochten die andere zweden er ook wel zijn.

marrrcel

Mooie T5! Die afbeelding van jouw '85 900 komt me bekend voor van het Saabforum. Ik ben ook een overloper van Saab naar Volvo.

Piere

Oewww die ziet er strak uit vanbuiten! :o

Binnen enkele gebruikssporen zo te zien, maar over het algemeen een net ding, nee?



Proficiat en welkom hier!
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

stefanvanderweele

Klopt inderdaad, strak van buiten, van binnen wat gebruikssporen..

3 punten van aandacht:

- nieuwe stuurwiel nodig
- nieuwe binnentemperatuursensor nodig (ivm airco)
- kilometerteller & dagteller lopen niet meer.....

Iemand nog wat liggen?
1984 SAAB 900 TURBO
1999 VOLVO V70R AWD

nsdnayz


Martijn_B

Nieuw stuurwiel ga je nIet snel vinden. Beste tip die ik heb is voor €175 bij lederlenkrad.de je stuur opnieuw laten bekleden. Heb ik destijds ook gedaan bij een andere auto en zag er werkelijk fantastisch uit.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

marcoz84

Citaat van: stefanvanderweele op 01-04-2012 22:01:13
Klopt inderdaad, strak van buiten, van binnen wat gebruikssporen..

3 punten van aandacht:

- nieuwe stuurwiel nodig
- nieuwe binnentemperatuursensor nodig (ivm airco)
- kilometerteller & dagteller lopen niet meer.....

Iemand nog wat liggen?

Mooie bak! Welkom!

Tandwieltje:
Neem even contact op met Frans Erich, hij heeft deze tandwieltjes in messing laten gieten waardoor deze niet meer zo snel stuk gaat, t kostte voor mijn T5 €80 euro en hij vervangt dan gelijk alle dashboardlampjes mee. Hij is in een uurtje klaar.
Link: http://www.ets1.nl/home.html

Stoelen:
Je stoelen kunnen ook wel een verfbeurtje gebruiken: http://www.leerlooier.nl hier mengen ze de verf exact op kleur.


elianmars

Citaat van: marcoz84 op 02-04-2012 07:54:50
Citaat van: stefanvanderweele op 01-04-2012 22:01:13
Klopt inderdaad, strak van buiten, van binnen wat gebruikssporen..

3 punten van aandacht:

- nieuwe stuurwiel nodig
- nieuwe binnentemperatuursensor nodig (ivm airco)
- kilometerteller & dagteller lopen niet meer.....

Iemand nog wat liggen?

Mooie bak! Welkom!

Tandwieltje:
Neem even contact op met Frans Erich, hij heeft deze tandwieltjes in messing laten gieten waardoor deze niet meer zo snel stuk gaat, t kostte voor mijn T5 €80 euro en hij vervangt dan gelijk alle dashboardlampjes mee. Hij is in een uurtje klaar.
Link: http://www.ets1.nl/home.html

Stoelen:
Je stoelen kunnen ook wel een verfbeurtje gebruiken: http://www.leerlooier.nl hier mengen ze de verf exact op kleur.




Ik dacht dat het beter was om opnieuw een kunststof tandwieltje te monteren, omdat het messing tandwieltje de andere tandwieltjes kan slopen (te hard).

@Stefan: Weet je zeker dat je nieuwe binnentemperatuursensoren nodig hebt? Misschien is alleen schoonmaken al voldoende (zitten achter de handgrepen in het dak. Eén aan de kant van de bestuurder en eentje aan de kant van de bijrijder.).

Marc O.

Ik zou idd geen metalen tandwieltje nemen. Bij vomd.nl hebben ze kunststof tandwieltjes voor 19 Euro.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Broabander

Ah, die komt uit Tilburg! Ik dacht gister nog toen ik er langs reed op de Ringbaan West, ik moet echt eens op het forum vragen van wie die zwarte 855 met Pegs is ;D

Tellertandwieltje zou ik even naar ET (European Tuning) mailen (ivm verzendkosten). Krijg je voor rond de €20 een kunststof tandwieltje, vreet itt messing niet door het andere kunststof wieltje heen in je teller. Vervangen is een uurtje werk en zeker niet moeilijk.

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

fust850

Citaat van: Broabander op 02-04-2012 09:56:05
Ah, die komt uit Tilburg! Ik dacht gister nog toen ik er langs reed op de Ringbaan West, ik moet echt eens op het forum vragen van wie die zwarte 855 met Pegs is ;D

Ik dacht ook al, straat komt me erg bekend voor...
Wordt steeds leuker in Tilburg met al die mooie roffels op straat!   :eusa_clap:

Welkom, bij de weg.
Julius Seizure:  I came, I saw, I had a fit.

henry classic v70

Citaat van: maruska op 02-04-2012 12:44:56
stuurwiel :
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/volvo-onderdelen/531419877-stuur-volvo-850-t-5-r.html
(bij mede forum gebruiker rob850turbo)

uitlaat lijkt iets te laag te hangen ?

Mooie auto !

Zal waarschijnlijk wel een verbogen beugel zijn (of is de beugel eraf...) voor de uitlaatrubbers 
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Chris

Welkom hier en veel plezier met je aanwinst! Ziet er zeker strak uit aan de buitenzijde. De 'verbeterpuntjes' binnen zijn niet onoverkomenlijk.

Maaruh, 1 kleine opmerking: even loeren naar het logo van Volvo en dan dus je topictitel even aanpassen in: Een Zweedse Minnaar... Hij heet T-5R en hij is nog maar 17..  :eusa_whistle: ;D.