Korte presentatie uit Zweden!

Gestart door Volvo855T-5R, 04-04-2012 10:47:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Volvo855T-5R

Citaat van: Walter op 04-04-2012 12:31:16
Leuk Robert! En de Duett van Ilse, staat die nog in Nederland? Mooi wagenpark heb je zo en leuk dat de 142Gt een tweede leven krijgt

Hee Walter,

nee die Duett is er niet meer heb ik onlangs te horen gekregen. Degene die hem gekocht heeft mailde me een week of 3 geleden dat hij er al die tijd vrolijk in rond heeft gereden (vanaf het moment 5-6 jaar geleden dat we hem verkochten), en dat vorig jaar of twee jaar geleden van achteren werd aangereden, en dat de (on)herstelbare schade icm. roest op wat punten hem deed besluiten de auto te slopen. Jammer maar waar....

Groet, Robert
PV445 1958
PV544 Sport 1962
142GT 1969
855 T-5R CY 1995
V70XC 1999
V70R AWD Laserblue 1999

Marc O.

Leuke intro, welkom! Wat mij persoonlijk altijd interesseert is: Waarom heb je de keuze gemaakt om naar Zweden te gaan, was het makkelijk om een baan te vinden en hoe is het tot op heden bevallen?
...The Nile isn't just a river in Africa...

dielie850

Hoi Robert :D
Jij zal mij wel niet meer kennen maar ik heb mijn allereerste auto bij jou gekocht die blauwe 144 21-BF-61 via Ab :D
Ik herkende de GT op de foto dat was toen al een plaatje ;)
Groetjes Jeroen Dieleman.

Volvo855T-5R

Citaat van: Marc O. op 04-04-2012 19:11:25
Leuke intro, welkom! Wat mij persoonlijk altijd interesseert is: Waarom heb je de keuze gemaakt om naar Zweden te gaan, was het makkelijk om een baan te vinden en hoe is het tot op heden bevallen?

Zweden is niet zo'n overbevolkt land. Die overbevolking komt op alle fronten naar voren; denk alleen eens aan huizenprijzen. We hebben nu een boerderij met schuren, werkplaats, gastenverblijf, bos en weide voor een prikkie gekocht. Daar kun je doen en laten wat je wil zonder dat iemand klaagt; en dat was wel anders in NL; neem dat van me aan.
Baan vinden was geen probleem en ik heb een klein beetje het idee dat je als NL-er niet gediscrimineerd wordt; integendeel! De NL instelling wordt hier in grote bedrijven gewaardeerd, doorbuffelen, zaken snel regelen, enz. Daar zijn Zweden in de regel niet goed in. Alles bij elkaar bevalt het errug goed, ook het vrienden/kennissen makengaat prima, en dat is iets wat we niet verwacht hadden.
We wilden het gewoon proberen toen we de kans hadden (geen baan, net klaar met school, geen huis, geen kinderen) en dat heeft goed uitgepakt.

Citaat van: dielie850 op 04-04-2012 19:55:52
Hoi Robert :D
Jij zal mij wel niet meer kennen maar ik heb mijn allereerste auto bij jou gekocht die blauwe 144 21-BF-61 via Ab :D
Ik herkende de GT op de foto dat was toen al een plaatje ;)
Groetjes Jeroen Dieleman.

Hoi Jeroen,

dat was toch die 144GL uit 74 met grote bumpers? Ja dat weet ik nog wel! Moest even nadenken; is al weer wat jaartjes terug. Ja de naam Ab komt me ook bekend voor! Heb je die auto nog?
Je hebt nu een grote stap vooruit genomen naar de 850 zie ik, en een CY 850 in bezit. Helemaal niet vervelend!

Groet, Robert
PV445 1958
PV544 Sport 1962
142GT 1969
855 T-5R CY 1995
V70XC 1999
V70R AWD Laserblue 1999

Marc O.

Citaat van: Volvo855T-5R op 04-04-2012 22:05:51
Citaat van: Marc O. op 04-04-2012 19:11:25
Leuke intro, welkom! Wat mij persoonlijk altijd interesseert is: Waarom heb je de keuze gemaakt om naar Zweden te gaan, was het makkelijk om een baan te vinden en hoe is het tot op heden bevallen?

Zweden is niet zo'n overbevolkt land. Die overbevolking komt op alle fronten naar voren; denk alleen eens aan huizenprijzen. We hebben nu een boerderij met schuren, werkplaats, gastenverblijf, bos en weide voor een prikkie gekocht. Daar kun je doen en laten wat je wil zonder dat iemand klaagt; en dat was wel anders in NL; neem dat van me aan.
Baan vinden was geen probleem en ik heb een klein beetje het idee dat je als NL-er niet gediscrimineerd wordt; integendeel! De NL instelling wordt hier in grote bedrijven gewaardeerd, doorbuffelen, zaken snel regelen, enz. Daar zijn Zweden in de regel niet goed in. Alles bij elkaar bevalt het errug goed, ook het vrienden/kennissen makengaat prima, en dat is iets wat we niet verwacht hadden.
We wilden het gewoon proberen toen we de kans hadden (geen baan, net klaar met school, geen huis, geen kinderen) en dat heeft goed uitgepakt.


Klinkt goed hoor. En zoals ik al vaker heb gezegd tegen mensen die die stap hebben gemaakt: Stiekum ben ik best een beetje jaloers :eusa_shifty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Volvo855T-5R

Citaat van: Marc O. op 04-04-2012 22:11:45
Citaat van: Volvo855T-5R op 04-04-2012 22:05:51
Citaat van: Marc O. op 04-04-2012 19:11:25
Leuke intro, welkom! Wat mij persoonlijk altijd interesseert is: Waarom heb je de keuze gemaakt om naar Zweden te gaan, was het makkelijk om een baan te vinden en hoe is het tot op heden bevallen?

Zweden is niet zo'n overbevolkt land. Die overbevolking komt op alle fronten naar voren; denk alleen eens aan huizenprijzen. We hebben nu een boerderij met schuren, werkplaats, gastenverblijf, bos en weide voor een prikkie gekocht. Daar kun je doen en laten wat je wil zonder dat iemand klaagt; en dat was wel anders in NL; neem dat van me aan.
Baan vinden was geen probleem en ik heb een klein beetje het idee dat je als NL-er niet gediscrimineerd wordt; integendeel! De NL instelling wordt hier in grote bedrijven gewaardeerd, doorbuffelen, zaken snel regelen, enz. Daar zijn Zweden in de regel niet goed in. Alles bij elkaar bevalt het errug goed, ook het vrienden/kennissen makengaat prima, en dat is iets wat we niet verwacht hadden.
We wilden het gewoon proberen toen we de kans hadden (geen baan, net klaar met school, geen huis, geen kinderen) en dat heeft goed uitgepakt.


Klinkt goed hoor. En zoals ik al vaker heb gezegd tegen mensen die die stap hebben gemaakt: Stiekum ben ik best een beetje jaloers :eusa_shifty:

We dachten: beter spijt hebben van iets wat je hebt gedaan, dan spijt hebben van dat wat je niet hebt gedaan. Geldt niet in alle gevallen, maar in dit geval wel. En wat dat nog als we het niet naar ons zin hadden gehad? Een ritje terug naar NL is zo gedaan...
PV445 1958
PV544 Sport 1962
142GT 1969
855 T-5R CY 1995
V70XC 1999
V70R AWD Laserblue 1999

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 04-04-2012 22:11:45
Klinkt goed hoor. En zoals ik al vaker heb gezegd tegen mensen die die stap hebben gemaakt: Stiekum ben ik best een beetje jaloers :eusa_shifty:
Absoluut mee eens. Kan er ook vreselijk van genieten van die verhalen allemaal.  Helaas zelf nooit de ballen gehad om het gewoon te doen.

Marc O.

Citaat van: Dirk342 op 04-04-2012 22:16:57
Citaat van: Marc O. op 04-04-2012 22:11:45
Klinkt goed hoor. En zoals ik al vaker heb gezegd tegen mensen die die stap hebben gemaakt: Stiekum ben ik best een beetje jaloers :eusa_shifty:
Absoluut mee eens. Kan er ook vreselijk van genieten van die verhalen allemaal.  Helaas zelf nooit de ballen gehad om het gewoon te doen.

Wij ook niet. Wel vaak over gesproken, dat wel. Maar nooit de stap gemaakt. En inderdaad, daar heb ik soms wel eens spijt van.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Volvo855T-5R

Ik zeg: het is nooit te laat. Ik ken jullie persoonlijke situatie niet, maar overal is een mouw aan te passen. En waar een wil is is een weg...ook wat werk enz. betreft.
PV445 1958
PV544 Sport 1962
142GT 1969
855 T-5R CY 1995
V70XC 1999
V70R AWD Laserblue 1999

UserID6342

Zonder het topic te willen vervuilen, hier was de situatie heel anders.  Ik was vrij jong (veels te vroeg ook) vader geworden en het meiske (Italiaanse) kon hier niet wennen / aarden.  Ik zag het niet zitten om naar Italië te verkassen voor vast.  Vond het hier allemaal veels te leuk en had een leven als een luis in een pels. Tsja... en wat doe je dan ?  Ik bleef dus.....  Maar oh, wat zou mijn leven er totaal anders uit hebben gezien als ik meegegaan was.....

Volvo855T-5R

Citaat van: Dirk342 op 04-04-2012 22:21:26
Zonder het topic te willen vervuilen, hier was de situatie heel anders.  Ik was vrij jong (veels te vroeg ook) vader geworden en het meiske (Italiaanse) kon hier niet wennen / aarden.  Ik zag het niet zitten om naar Italië te verkassen voor vast.  Vond het hier allemaal veels te leuk en had een leven als een luis in een pels. Tsja... en wat doe je dan ?  Ik bleef dus.....  Maar oh, wat zou mijn leven er totaal anders uit hebben gezien als ik meegegaan was.....

Ook geen verkeerde ervaring, Italie! Heel anders dan Zweden en Nederland. Maar als ik erop terugkijk na 5 jaar is Nederland echt zo verkeerd niet hoor. Een hoop gemopper maar eigenlijk hebben we het daar heel goed. Ook hier in Zweden is er een hoop te zaniken, en zo zal het in andere landen ook zijn.
PV445 1958
PV544 Sport 1962
142GT 1969
855 T-5R CY 1995
V70XC 1999
V70R AWD Laserblue 1999


dielie850

Citaat van: Volvo855T-5R op 04-04-2012 22:05:51
Citaat van: Marc O. op 04-04-2012 19:11:25
Leuke intro, welkom! Wat mij persoonlijk altijd interesseert is: Waarom heb je de keuze gemaakt om naar Zweden te gaan, was het makkelijk om een baan te vinden en hoe is het tot op heden bevallen?

Zweden is niet zo'n overbevolkt land. Die overbevolking komt op alle fronten naar voren; denk alleen eens aan huizenprijzen. We hebben nu een boerderij met schuren, werkplaats, gastenverblijf, bos en weide voor een prikkie gekocht. Daar kun je doen en laten wat je wil zonder dat iemand klaagt; en dat was wel anders in NL; neem dat van me aan.
Baan vinden was geen probleem en ik heb een klein beetje het idee dat je als NL-er niet gediscrimineerd wordt; integendeel! De NL instelling wordt hier in grote bedrijven gewaardeerd, doorbuffelen, zaken snel regelen, enz. Daar zijn Zweden in de regel niet goed in. Alles bij elkaar bevalt het errug goed, ook het vrienden/kennissen makengaat prima, en dat is iets wat we niet verwacht hadden.
We wilden het gewoon proberen toen we de kans hadden (geen baan, net klaar met school, geen huis, geen kinderen) en dat heeft goed uitgepakt.

Citaat van: dielie850 op 04-04-2012 19:55:52
Hoi Robert :D
Jij zal mij wel niet meer kennen maar ik heb mijn allereerste auto bij jou gekocht die blauwe 144 21-BF-61 via Ab :D
Ik herkende de GT op de foto dat was toen al een plaatje ;)
Groetjes Jeroen Dieleman.

Hoi Jeroen,

dat was toch die 144GL uit 74 met grote bumpers? Ja dat weet ik nog wel! Moest even nadenken; is al weer wat jaartjes terug. Ja de naam Ab komt me ook bekend voor! Heb je die auto nog?
Je hebt nu een grote stap vooruit genomen naar de 850 zie ik, en een CY 850 in bezit. Helemaal niet vervelend!

Groet, Robert
Hoi Robert.
Yep die ja toen was ik 16 dus dat is nu 7 tot 8 jaar geleden :D
Nee die heb ik helaas niet meer had er wel grootse plannen mee maar kon 1 dag voor mijn rijbewijs een 745 tic amerikaanse uitvoering overnemen en dat heb ik dus gedaan ;D
De 144 heb ik wel nog een ander blok ingelegd want op de terugweg van jou naar huis ging er een drijfstanglager stuk en van het revisieblok ook bij dezelfde drijfstang ook het lager stuk :(
Hahawas het maar een CY maar het is een witte en de andere is een zwarte :D
Jij hebt trouwens ook een super wagenpark in een super land :eusa_clap:
Groetjes Jeroen.

grijzev70tdi

Woow, mooi volvo's heb je daar staan!
Waar woon je in Zweden? Wij hebben een vakantie huis in Zweden (Eksharad, Varmland). Ben benieuwd!

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Volvo855T-5R

We wonen in Tjällmo, en gat wat noordelijk van Linköping. Tsja, Värmland, mooi gebied, maar vol met Nederlanders....
PV445 1958
PV544 Sport 1962
142GT 1969
855 T-5R CY 1995
V70XC 1999
V70R AWD Laserblue 1999