Iemand te porren voor een project?

Gestart door 850Black-estate, 05-04-2012 12:36:36

Vorige topic - Volgende topic

850Black-estate

Goedendag,

Ik loop al geruime tijd rond met het volgende idee:
Ik heb hier een 855 20V benzine AT staan en een PV544 met een B18 MT, nou zie ik het helemaal voor me om het blok van de 855 inclusief de bak over te zetten in de PV544. Aangezien ik wel het onderhoud zelf doe aan beiden maar mijn technische kennis niet zover reikt om te kunnen zien of dit Uberhaupt kan is dat de eerste vraag.
Ten tweede zou ik graag willen weten of er iemand bereid is om hier eventueel bij te helpen?
Van de 1800cm 112PS 4 bak naar 2500ccm 170PK automaat in een PV544 lijkt me best leuk.

MVG.

Piere

Alles is doenbaar als je er maar voor gaat ;)

Ik wil het wel doen, maar dan moet je wel 350km ofzo rijden natuurlijk :P
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Turbobiker

Het aanschaffen van een handbak maakt het geheel al weer stukken makkelijker. Vooral een handbak die voor achterwielaandrijving geschikt is... .

(de standaard AT staat dwars, dat wordt heel wat verbouwen voor je daar je aandrijfas op krijgt. En dan moet de elektronica ook nog mee.)
De Tussenpaus

pwaes

blok in de lengterichting, m90 van een 960 erachter, aansturing via b.v. EMS...

ben je wel een tijdje zoet mee. Carrosserietechnisch zal er ook wel e.e.a. aangepakt moeten worden ivm te kleine tunnel...

kijk eens op enkele zweedse sites, daar doen ze vaker motoren ombouwen in PV's en Amazones.

V70 classic

Van At naar MT zijn hier goede voorbeelden te vinden op dit forum.
Van MT naar AT is zeldzamer.
Heeft zoals Turbo biker al aangeeft te maken met de electronica.
Dat is vaak het breekpunt, Als je echt alles dus heel de kabelboom ed. overzet zou het moeten werken.
Zit je nog met je hardware wat enigzinds opnieuw moet worden gerangschikt.

SK6
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Piere

Waarom zou hij van AT naar MT moeten gaan? De AT-bak van een 960 past er perfect achter ???

Sturing enzo is ook wel over te zetten. Bij dit soort projecten moet je niet beginnen zeveren over het feit dat een kabelboom overzetten veel werk is, want het project op zich is veel werk :P

Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/