knoksgeluiden

Gestart door stotteraar, 11-04-2012 22:50:33

Vorige topic - Volgende topic

stotteraar

Jorn, als je dit leest, heb jij wel eens een verrot lager gehoord en lijkt dat op mijn geluid?

Ik krijg, al lezende, het idee dat een lager met speling anders klinkt, of is speling iets anders dan dat het lager verrot is?

Hengeveld

Lijkt me sterk dat het je het wiellager hoort klapperen. Denk eerder aan stuurkogels of fusee.

stotteraar

OK, dank je Hengeveld.

Wie die er iets van weet zit er in de buurt van de Achterhoek die eens wil kijken?
Hoeft niet voor niks, ik word hier een beetje een BMW-fan van.  ;D ;D

henry classic v70

Citaat van: stotteraar op 30-04-2012 01:59:34
OK, dank je Hengeveld.

Wie die er iets van weet zit er in de buurt van de Achterhoek die eens wil kijken?
Hoeft niet voor niks, ik word hier een beetje een BMW-fan van;D ;D

:eusa_think: ...leg deze eens uit :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

stotteraar

BMW rijd je, volgens een manager die ik kende, als je niet weet wie je bent. Kwam er een vertegenwoordiger ofzo in een BMW, dan had hij al bedenkingen: hij weet niet wie hij is!  ;D

Ik weet het ook bijna niet meer, dus......  ;D

T-5R Jorn

Citaat van: stotteraar op 29-04-2012 21:27:56
Jorn, als je dit leest, heb jij wel eens een verrot lager gehoord en lijkt dat op mijn geluid?

Ik krijg, al lezende, het idee dat een lager met speling anders klinkt, of is speling iets anders dan dat het lager verrot is?

Ik lees dit ;D en nee, ik kan me heel moeilijk voorstellen dat een lager zo'n geluid kan maken, een lager zou meer een zingend geluid maken en zou ook meer of minder geluid maken afhankelijk van snelheid.

Het stuurstangentje blijft een verdachte, qua kosten is het ook goed te doen; een nieuwe bij de dealer kost dacht ik iets meer als 30.-( tel wel de slagen bij verwijderen zodat je niet opnieuw hoeft uit te lijnen).
Maar Bert, kan jij terug kijken in de historie v/d auto(hij was toch van je zwager/familie geweest?) want ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de leeftijd v/d draagarmen? De rammel lijkt toch vanuit die richting te komen :eusa_think:

je woont dan wel in de Achterhoek maar zo'n BoerenMeidenWagen moet je niet aan beginnen joh :P
MY RIDE 855 DOP T-5R

stotteraar

Thanks, Jorn.
Ik zal voor het comazuipen even in de papieren kijken, hoewel ik bijna zeker weet dat die draagarmen nog origineel zijn.

stotteraar

Ik zie niks over draagarmen, dus dat zijn oude.

T-5R Jorn

Hoeveel km heeft je v70 nu gelopen?

Als het de originele zijn, waarmee hij uit de fabriek is komen rollen dan zou ikzelf ze vervangen voor nieuwe/frisse exemplaren.
Ze zijn niet goedkoop(er zijn wel imi's te krijgen maar de kwaliteit is nogal wisselvallig) en je zult na de tijd moeten uitlijnen.
MY RIDE 855 DOP T-5R

stotteraar

Bijna 290.000.
Edit: dan moet je er altijd bijzeggen dat hij dus net is ingereden, of niet?  ;D

T-5R Jorn

Citaat van: stotteraar op 30-04-2012 14:54:37
Bijna 290.000.
Edit: dan moet je er altijd bijzeggen dat hij dus net is ingereden, of niet?  ;D
Haha, ja net ingereden. :P

Als ze er al 290dkm en +/-15jaar onder zitten dan is de kans wel heel groot dat ze niet meer in echt goede staat zullen zijn. Mijn advies zou zo wie zo zijn vervangen(helaas niet goedkoop zie vorige post) en het zou i.d.d heel goed de oorzaak van de rammel kunnen zijn(fusse is al door meerdere andere leden geopperd).
Als je ze zelf gaat vervangen zorg dan ff dat je ze op de juiste wijze monteer(aan draaien terwijl ze onder druk staan-> brug/grond/krik onder het wiel), hier op het forum staat ongetwijfeld een how to ;)
MY RIDE 855 DOP T-5R

stotteraar

Ik heb bij m'n 850 al eens de draagarm vervangen, dus ik weet hoe het moet.
Die dingen zijn toch ook weer niet zo duur?

Ik zal eerst eens een dop 36 op de kop zien te tikken en die centrale asmoer goed aantrekken (ik heb het met een tang geprobeerd en hij lijkt vast te zitten, maar goed). Als het wiel dan weer vastzit inderdaad die arm vervangen.

T-5R Jorn

Citaat van: stotteraar op 30-04-2012 15:13:32
Ik heb bij m'n 850 al eens de draagarm vervangen, dus ik weet hoe het moet.
Die dingen zijn toch ook weer niet zo duur?

Ik zal eerst eens een dop 36 op de kop zien te tikken en die centrale asmoer goed aantrekken (ik heb het met een tang geprobeerd en hij lijkt vast te zitten, maar goed). Als het wiel dan weer vastzit inderdaad die arm vervangen.
dop 36 heb ik hier liggen, je mag hem wel even lenen.
Ik heb vorig jaar 120.- p/s voor originele Volvo draagarmen met korting betaald. Ik weet ff niet meer hoeveel % korting ik heb gekregen maar normaal zal de prijs boven de 140.- p/s liggen? 
MY RIDE 855 DOP T-5R

Hengeveld

Ga nu eerst eens de oorzaak vinden voor je alles gaat vervangen. Natuurlijk is het goed om onderdelen, al dan niet preventief, te vervangen. Maar strikt genomen staat dat dan los van het oplossen van dit probleem.

Je mag ook wel even bij mij langskomen, in Velp. Stuur dan maar even een PB.

stotteraar

Ik heb contact gehad met Ilja, ik ga hem waarschijnlijk donderdag met een bezoek lastigvallen.

Weer bedankt, allemaal.

(Zouden ze op een BMW-forum ook zo aardig zijn?  ::) ;D)