VooR mij een nieuwe

Gestart door Henk855, 12-04-2012 20:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

hanss850

Velgen zien er erg netjes uit, maar nu wel heel snel een andere maat er om he. Motorkap ziet er ook goed uit
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Henk855

Hans ik hoef hier maar anderhalve week mee te rijden, het ging me er om dat ik de winterbanden er onderuit wilde hebben. De 215-45-17 banden zijn besteld en dat duurt max 2 weken voor ze binnen zijn. Tis even wachten maar scheelt me veel munten ten opzichte van de reguliere banden boeren.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

hanss850

215 voor? dat gaat meestal net nie goed volgens mij. Daarom had ik voor 205 en achter 215
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Superskunkie

Ziet er netjes uit :D kleur breekt mooi op de auto ;)
Tonnie

elianmars

Citaat van: hanss850 op 07-05-2012 22:20:10
215 voor? dat gaat meestal net nie goed volgens mij. Daarom had ik voor 205 en achter 215

Ik had op de 850 (verlaagd) ook 215/45 liggen. Ging zonder problemen.

maruska

ik krijg 215 voor er echt niet onder zonder schade. sterker nog, met 205 heb ik er zelfs last van ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: maruska op 08-05-2012 13:25:09
ik krijg 215 voor er echt niet onder zonder schade. sterker nog, met 205 heb ik er zelfs last van ;D

Ja, die van jou ligt op de grond  ;D

mehn

Citaat van: maruska op 08-05-2012 13:25:09
ik krijg 215 voor er echt niet onder zonder schade. sterker nog, met 205 heb ik er zelfs last van ;D

Dat is ook de reden dat ik van 205 R16 naar 205 R17 ben gegaan ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Henk855

#68
Vandaag het bovenste rubber vervangen en wat een verschil tijdens gas loslaten en optrekken. Het oude rubber had boven en onder een scheur, het scheelde niet veel of hij was onder zelfs helemaal los gescheurd. Maar met twee plankjes hardhout en een draadeind zat het er binnen 10 minuten in.

Het is een origineel Volvo rubber en als glijmiddel heb ik Glijmiddel 2000 gebruikt, een geweldig middel wat normaal gebruikt wordt voor waterleidingen. Werkt echt super, wat is dat ,,glijerig,,  :eusa_dance:

http://www.aquador.nl/RunScript.asp?page=33&p=ASP\Pg33.asp

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

maruska

blijft een verhaal apart met jouw blok..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Henk855

Citaat van: maruska op 14-05-2012 14:00:05
blijft een verhaal apart met jouw blok..

Eerder de bus die uit de bak komt, motor nummer hoort bij de auto en de bak M59 ook alleen die enorm dikke bus tussen de bak en aandrijfas is ,,vreemd,,
Het kan nog zijn dat deze bak ooit onder een V70R AWD heeft gezeten en nu onder de R en dan heb je deze tussen bus nodig?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

maruska

mja, dat bedoelde ik ook Sjors.. geen idee of een AWD van de classic op de M59 past. Blijft wel een aparte dan.. dan is de bak dus ooit kapot gegaan, en heeft iemand het idee gehad om er een ander soort bak op te gooien.. Dat kan bijna alleen maar de eigenaar voor Hans zijn geweest..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Henk855

OPGELOST:

Dit bericht kreeg ik per PB.

Als het die enorm dikke aandrijf as is die twee of drie maal zo dik is als bij de andere aan de rechterzijde dan is het origineel en alleen op de R handbak geleverd, en niet op de automaat en T5-R . Als deze het is is het je SPER.

Weer iets uit de wereld geholpen.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Blackfox

Citaat van: sjors855 op 14-05-2012 13:56:19
Vandaag het bovenste rubber vervangen en wat een verschil tijdens gas loslaten en optrekken. Het oude rubber had boven en onder een scheur, het scheelde niet veel of hij was onder zelfs helemaal los gescheurd. Maar met twee plankjes hardhout en een draadeind zat het er binnen 10 minuten in.

Het is een origineel Volvo rubber.

Vanmiddag ook toevallig gedaan  ;D
ik heb PU genomen want ja heb een dikke 140 pk nu  ;D

Henk855

Vandaag even het slot van de benzineklep er uitgehaald er zat vies wit vet in wat werkelijk kei hard was geworden, de boel intern met wasbenzine schoongemaakt en met perslucht droog geblazen en daarna een lik nieuw vet er in. Stekker er op en testen maar en jawel hoor werkt weer als een nieuwe. Boel weer ingebouwd en bekleding weer terug geplaatst, alles gelukkig rammelvrij gebleven.

D'r is eigenlijk niet veel te doen aan de wagen, Hanss850 heeft hem al zo grondig onder handen genomen dat ik er even geen omkijken naar heb ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com