VooR mij een nieuwe

Gestart door Henk855, 12-04-2012 20:35:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

maruska

#75
Behalve de vraag over de "oudheid" van het blok :)
edit : en bak
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

hanss850

Het is het originele blok met meer dan 430000 km op de teller maar dan altijd netjes  en goed onderhouden tot ca. 360000 km door Broekhuis (van klepstoters, keerringen, ABS module, ruitenwissermotoren lampjes), je kunt het zo gek niet noemen.

Indien ander blok, had dit zeker in de onderhouds documentatie gestaan.

Hanss850 (die langzaam aan de XC begint te wennen)
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

maruska

Hans, daar ben ik niet zo zeker van.. Er is in ieder geval een modificatie aan gepleegd. Aan de bak zit een voorbereiding voor AWD koppel stuk. Dus ofwel bak is niet origineel, ofwel blok in geheel is niet meer origineel. Wissel waarschijnlijk in de missende 30.000 km van de documentatie. En voor zover ik heb kunnen terugvinden, is de R nooit met voorbereiding voor AWD geleverd geweest, en zeker niet een R die niet als laatste van de band is gekomen..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

hanss850

Lijkt mij sterk de man van wie ik hem heb gekocht, heeft hem van broekhuis gekocht, en ook hij had nog echt van alles vervangen maar zeker niet blok of bak.

Zou nog kunnen kijken naar bak nr M59 Is R bak en M58 (L) is AWD bak dacht ik
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Henk855

Gezien de enorme onderhoud geschiedenis / facturen van Broekhuis en de tijd dat HAns hem heeft gehad mist er een stukje van ongeveer 30.000K Ik ga er niet van uit dat er in die tijd een ander blok in is gelepeld. Nu duidelijk geworden is dat bij de M59 bak inderdaad een bus uit de bak komt die 3 X dikker is dan de aandrijfas en dat dit te maken heeft met de sper en alleen maar voorkomt bij een handgeschakelde R ga ik er van uit dat het allemaal nog origineel is. Het blijkt dus dat dikke deel niets met een AWD te maken heeft zoals me in eerste instantie werd verteld.

Dus 433400 op de klok en nu op naar de 500000 en meer ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

hanss850

Sjors, ik heb de vraag net even aan de vorige eigenaar gesteld, dud vandaag of morgen weet je alles zeker
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Henk855

Citaat van: hanss850 op 16-05-2012 16:01:52
Sjors, ik heb de vraag net even aan de vorige eigenaar gesteld, dud vandaag of morgen weet je alles zeker

OK Hans, maar ik ga er van uit dat dit blok echt ruim 4 ton ervaring heeft.

En zelfs met deze stand kurkdroog en rijden als een nieuwe :eusa_clap:
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Henk855

#82
Zit hier ook even de  geschiedenis / facturen door te bladeren en bij 327.097 is de complete koppeling met drukgroep vervangen, ook de krukas kering is toen gedaan.
Verder ook de ABS regel unit vervangen.
Over de factuurprijs hebben we het maar niet, je kan er leuk vakantie van vieren ;)

Zie bij deze factuur ook 70 euro en de omschrijving: Beschikking Justitie  ;D ;D ;D ;D
Even te snel gereden met de leenauto.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Henk855

Vandaag weer eens een paar foto's van de R gemaakt, ze staan op de site onder Foto's van mijn wagen.

Het weer werkte mee dus we zijn even wezen ,,polderen,, met de R, met dit weer is het heerlijk om door de polder de fortenroute te rijden, de boeren zijn druk aan het maaien dus de geur van vers gemaaid gras was door de hele polder te ruiken, echt een heerlijke rit gemaakt.

Volgende week wordt er een beetje gesleuteld aan de wagen, voor 302 schijven en uiteraard nieuwe blokken en achter ook nieuwe blokken, dan is ie vakantie klaar  ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

maruska

brackets toch gevonden of uiteindelijk besteld ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Henk855

Citaat van: maruska op 19-05-2012 15:25:42
brackets toch gevonden of uiteindelijk besteld ?

Gewoon nieuw Mark, gebruikt niet te krijgen. En gewoon alles origineel Volvo.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Henk855

#86
Optisch weer wat veranderingen: Blokjesgrill waar we vandaag de slash met het nieuwe logo op gaan monteren en verder nieuwe naafkapjes, langzaam maar zeker gaat ie er uit zien zoals we willen.

Het zit er op!





855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Superskunkie

De neus is weer compleeeet  :eusa_dance:  :eusa_dance:
Tonnie

grijzev70tdi

Dat ziet er een stuk beter uit! Nog even nieuwe kenteken plaat halen en je bent er bijna ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Henk855

Citaat van: grijzev70tdi op 24-05-2012 23:14:56
Dat ziet er een stuk beter uit! Nog even nieuwe kenteken plaat halen en je bent er bijna ;D

Ben het met je eens dat er andere platen op moeten maar eerst de remmen upgrade, dat heeft prio één voor mij. Na de remmen de andere Volans ophalen bij de poedercoater en dan de nieuwe banden er om. Daarna gaat ie naar de poetser en dan gaan we de platen doen met opgelegde cijfers en letters.

Maar je hebt gelijk andere platen maakt het nog mooier  ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com