Interesse in een groupbuy BC-racing BR coilovers?

Gestart door ruubje, 13-04-2012 10:55:14

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Montagedag as. zaterdag;

Ik wil om 8.30 beginnen, mocht er iets tegen zitten dan hebben we iig de tijd.

Locatie is Serva Nijkerk, Watergoorweg 57a.

Rovanvel

is goed! ;D
dat gaat wel lukken

trouwens hoe zit het met de standaard hoogte na het installeren van de BC coilovers? wordt deze veel lager?
ik heb nu 18" pegs 225 40 18 eronder liggen en dat kan een probleem worden met 40mm+ verlaging.

gaat dat lukken of toch voor de zekerheid de 16" velgen meenemen?

Emiel

Ik zou het niet weeten...neem die 16 gewoon mee, dan zien we het wel

Johann

In de theorie moet het passen met minimale aanpassing aan de camber.

-D©©©L-

Citaat van: Johann op 13-07-2012 15:18:43
In de theorie moet het passen met minimale aanpassing aan de camber.

In de praktijk past het prima bij montage en sta je op zaterdag middag om 17:30 op de vluchtstrook van de A27 met een paar weggevroten wangen aan de binnenzijde. Dan is het best handig om 2 reservewielen te hebben.
ergo: 16" meenemen.  ;D

Johann

Och jong maak je niet druk. Je kun nog wel een Duitse of Belgische vluchtstrook halen.  ;)

Rovanvel

heb de 16" achterin liggen dus we zullen zien :P
tot morgen!..

Emiel

Toch nog 2 setjes kunnen monteren. Ruben kon onverwacht niet, Lars met enig schuif/trek/duw en leenauto-werk wel.
Voor is te makkelijk om te monteren, wijst zichzelf de weg. Achter is wel kút te noemen. Jullie moeten maar met een groepje die achterveren gaan bestellen. Bij beide sets de schokdemper helemaal ingedraaid en de schotel omhoog.
Wij waren gelukkig met 2 man dus we konden de veerschotel in de gaten houden. De truc met de kunststof ring is dat je die deels van de schotel afhaalt en bij de veer ertussen stopt, zo kan ie niet kapot gaan bij het laten zakken van de auto.

Het rijd wel erg lekker moet ik zeggen. Helemaal niet oncomfortabel. Heb de hoogte voor redelijk netjes gehouden. Beetje camber maar niet Ted-laag. Dat ga ik aan de klant zelf overlaten.. :eusa_boohoo:
Mijn set zit er nog steeds niet onder dus ik ben benieuwd.

Zowaar 1 foto gemaakt;

Rovanvel

zeker niet oncomfortabel :)
rijd erg goed en zal alleen nog beter worden na het uitlijnen ..
225 40 18 past kantje boord.. zoals emiel aangaf is het wel noodzakelijk om naar 215 te gaan..

erg bedankt emiel was erg leerzaam en gezellig :P
Voor was inderdaad piece of cake... achter is simpelweg bagger met die kleine veren.. laagste stand achter gaat net maar dan ook net goed.

BenB

Ik ben al bezig met die veren. Willen jullie ook die langere veren? Er was daar iemand op vakantie, dus ik hoor het deze week precies. Maar waarschijnlijk wordt het een 230mm lange veer ipv 215mm. Ik weet van het t5d5 forum dat er ook 250mm lange veren te krijgen. Weet niet wat het beste is.

Jullie horen het nog!

Rovanvel

het is aan te raden voor ieder met een 850/x70 de langere veer te nemen... 215 is inderdaad kantje boord op de kleinste stand (zit er maar half op wanneer de wielen van de grond komen).
230 zal inderdaad goed passen op de kleinste stand..
maar welke beter is geen idee ligt eraan wat men wilt kwa hoogte..

Teddy81

Met een langere veer kan je auto minder laag. Het probleem met de veer die uit zijn schotel komt kun je daarmee niet oplossen. Wil je dat oplossen, dan moet je voor een kortere schokbreker gaan, niet voor een langere veer. Het probleem van loskomen kun je dan nu ook oplossen door je auto gewoon omhoog te schroeven.
Ik denk ook nogsteeds dat de "daiko bussen" (dus nivomaatr verlaag units) wel als oplossing kunnen dienen voor het probleem.
Ik hoef dus geen langere veer. Maar als er besteld gaat worden, ik heb wel interesse in 2 kunstof ringen waar de veer in ligt. Want die zijn bij mij al kapot. ;D

Rovanvel

met de 230 veer kan je nog steeds naar de "laagste stand" je komt met de 215 zoiezo 1 cm te kort om er goed op te passen. dus de 230 zal heel mooi passen op de laagste stand (schokbreker naar de kleinste stand gebracht).
Tenzij je inderdaad nog lager wilt, dan is 215 goed.
Ik weet niet hoe we dit het beste aan moeten pakken en wat het verstandigst is maar:
ik ben juist gister bij de hoorn meeting achtergekomen dat de organisator bij mij in de straat woont en zelf bij een tuning zaak werkt die BC coilovers verkoopt.
we hebben een goed gesprek gehad en (natuurlijk ;D) bereid is extra veren of wat dan ook te bestellen met een speciale korting.

V70geRwin

Vind BC zelf wel dat de set goed past?
Kan me dit eigenlijk niet voorstellen zo.
Ik zou gaan voor een collectieve omruil actie.
BC stuurt nieuwe veren op en na ontvangst komen de originele naar BC.

peteRRR

Ik wou het niet zeggen maar wat is dat voor flutverlagingsset die je niet omlaag kan schroeven zonder dat er langere veren of bussen bij gekocht moet worden,kan toch niet dit. :eusa_snooty:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla