Interesse in een groupbuy BC-racing BR coilovers?

Gestart door ruubje, 13-04-2012 10:55:14

Vorige topic - Volgende topic

Rovanvel

Citaat van: peteRRR op 16-07-2012 12:51:41
Ik wou het niet zeggen maar wat is dat voor flutverlagingsset die je niet omlaag kan schroeven zonder dat er langere veren of bussen bij gekocht moet worden,kan toch niet dit. :eusa_snooty:

Groet.

Je moet hem juist in zijn laagste stand zetten om de veer te laten passen, en dan nog net.

Citaat van: spekkie99 op 16-07-2012 12:37:29
Vind BC zelf wel dat de set goed past?
Kan me dit eigenlijk niet voorstellen zo.
Ik zou gaan voor een collectieve omruil actie.
BC stuurt nieuwe veren op en na ontvangst komen de originele naar BC.
Emiel zei al dat ze het al wisten dat de veer te kort was (dat T5D5 forum had het er al over) waarschijnlijk hebben ze nog veel oude (te kleine) veren liggen en proberen ze het toch nog op deze manier te slijten.
Maar inderdaad .. er moet een omruil actie komen omdat de set achter niet naar behoren functioneert.

BenB

Ik stuur vanavond nog even een mailtje naar Dan. Zal daarin ook direkt aangeven dat het eigenlijk voor iedereen geregeld moet worden. Dit is immers een bekend probleem, wat met een 230mm veer grotendeels opgelost wordt!

Teddy81

Hoho, ik wil echt geen langere veer hoor!!
Kortere schokbreker, ja! Maar geen langere veer.
Nogmaals, als je hoger wilt los je het probleem op door hogere veren te monteren. Wil je laag dan moet je kortere schokbrekers hebben...

Rovanvel

we moeten eerst weten voor hoeveel personen we langere veren willen..
Ik, Ben en Ruub (neem ik aan?) willen een langere veer.

Ted kortere schokbreker ( weet niet of ze die hebben)
Emiel set zal waarschijnlijk goed zijn (veel beter ontwerp op de S60, maar dat kan hij zelf wel beslissen :P)

Emiel

Ik wil graag een setje extenders erbij hebben als jullie wat gaan bestellen bij BC.

Regel wel de betaling centraal deze keer... :eusa_boohoo: :evil:

Ik hoop dat ik deze vrijdag wel tijd heb/krijg voor montage.

Teddy81

Ja ik wil sowieso 2 kunstof ringen waar de achterveer op rust. En ik wil wel weten wat kortere schokbrekers eventueel kosten! Liefst gratis omruilen natuurlijk. Blijf Nederlander! ;D
Die ringen betaal ik gewoon want die heb ik zelf gesloopt.
Schokbrekers mogen tot 30mm korter zijn denk ik.

BenB

Citaat van: Emiel op 16-07-2012 20:40:23
Ik wil graag een setje extenders erbij hebben als jullie wat gaan bestellen bij BC.

Regel wel de betaling centraal deze keer... :eusa_boohoo: :evil:

Ik hoop dat ik deze vrijdag wel tijd heb/krijg voor montage.

Emiel,

Ik heb nog wel een setje extenders liggen? Ik heb ze toch niet nodig, heb gewoon een gaatje in mn vloer gezaagd! Passen die voor de V70 ook op die van jou?

Gr. Ben

Johann

Citaat van: Teddy81 op 16-07-2012 21:03:15
Schokbrekers mogen tot 30mm korter zijn denk ik.

Daiko Max bussen met pillow ball??

Deze zijn ~70 mm "korter" i.c.m. met een 200 mm lange veer.

Teddy81

Emiel

Citaat van: BenB op 16-07-2012 21:06:18
Emiel,

Ik heb nog wel een setje extenders liggen? Ik heb ze toch niet nodig, heb gewoon een gaatje in mn vloer gezaagd! Passen die voor de V70 ook op die van jou?

Gr. Ben

Dat past best, desnoods met een aanloop.  8)

Rovanvel

Turbobiker heeft ook aangegeven langere veer (230mm) te willen dus dat zijn er 4.

Ben had jij nog wat gehoord van hun / contact gehad?

BenB

Citaat van: Rovanvel op 17-07-2012 10:52:26
Turbobiker heeft ook aangegeven langere veer (230mm) te willen dus dat zijn er 4.

Ben had jij nog wat gehoord van hun / contact gehad?

Ik heb inderdaad mailcontact met Dan hierover. Heb alleen nog niet echt vorderingen.

BenB

Hi Ben,

Kev is still on holiday, so I am still not able to find out which type he suggested on your forum, but the options are:

4.5kg 250mm long but this is a linear spring, not a barrel spring.

OR 4kg 230mm long.

If you know which you would like then we can sort them out for you.

Kind regards,

Dan

Rovanvel

ik denk dat ik dan voor de 230mm ga ... veel hoger / lager wil ik niet achter, ik mis net die 10mm om perfect te passen.

BenB

Citaat van: Rovanvel op 20-07-2012 09:32:42
ik denk dat ik dan voor de 230mm ga ... veel hoger / lager wil ik niet achter, ik mis net die 10mm om perfect te passen.

Ik zit nog te twijfelen. Namelijk, mijn veerschotel staat nog op zijn hoogst. Met 15mm meer komt die veer net wat beter te liggen. Voor dezelfde hoogte als ik nu heb zal ik met een 230mm veer de veerschotel hooguit 10mm moeten laten zakken. Met die 250mm heb ik wat meer speelruimte. Dezelfde hoogte als nu zal ook met een 250mm veer makkelijk te halen zijn. Enkel is het enige probleem dat ik nu zie dat de 250mm veer geen 'barrel' is. Dus minder progressief??