OBD pinnetje is niet aangesloten

Gestart door solidnmgn, 16-04-2012 18:08:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

solidnmgn

Hoi allemaal.

Ik probeerde zojuist met de informatie op het forum mijn OBD (servicelampje/lambazondelampje) te resetten en kwam tot de conclusie dat het pinnetje waar over gesproken word, wel aanwezig is maar nergens op aan gesloten is. Hoort dit of moet ie ergens aan vast zitten. Het uiteinde van het zwarte draad is groen van oxidatie en zit dus nergens aan vast.

wie oh wie kan mij helpen.

Groet jacco
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

T5turbo

Ik vraag me ook af of dat draadje met pinnetje vervangen kan worden,want ook bij mij is het niet meer in al te beste staat.  ::)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

maruska

#2
hij hoort vast te zitten..

edit : en voor wat ik even zie, is dat deze pin (23/203) uitkomt op aarde 31/50. maar dat kan ik ff verkeerd hebben..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ludo

Als je het 'kastje' even los haalt, en open maakt, zie je waar je het kabeltje weer kan solderen.

solidnmgn

Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

haasje

Nee, dat gaat niet werken. Er zit onder je duim een uitsteekseltje waar de draad naar binnen hoort te gaan.

Ludo

Het deel waar de A op staat, is een soort dekseltje, dat kan je openmaken.
Pas wel even op, dat het veertje niet wegspringt.  :eusa_whistle:  :eusa_doh:

solidnmgn

Heb inderdaad via google kunnen achterhalen waar het draadje vast hoort te zitten. Dit in zijn geheel oxidatie vrij gemaakt en gesoldeerd echter geen reactie van leven van de OBD.. Kan het zijn dat het in zijn geheel stuk is.

volgens mij kan ik het beste naar de garage toe.. auto rijd wel een stuk lekkerder nu de andere LMM er zin. alleen jammer dat die 2 lampjes nu branden.

lampjes van service en lamba.. accupolen heb ik reeds los gehad. Zorgde er wel voor dat ik iets te zien kreeg op mijn dashboard iets wat leuk op een 3 de andere kant op met vervolgens 88 en daarachter een E van error geloof ik... ??????....

nogmaals bedankt voor jullie inzet.

Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

Ludo

Heb je de stekkers ook weer aangesloten?.

Hier zie je waar het kabeltje binnen gaat, en ook gesoldeerd moet worden.


solidnmgn

Daar zit ie inderdaad weer vast. Ga stekker 2 en 7 nog eens loshalen en oxidatie vrij maken.

laat van me horen.
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

solidnmgn

Yes yes...

Lamdazonde lampje is uit... echter het servicelampje krijg ik niet uit met de handleiding hier op het forum... Alles was zwaar geoxideerd. niet normaal... Maarja beestje heeft ook 2 jaar stil gestaan en heeft reed 420k gelopen.

Mocht iemand nog tips hebben omtrent het service lampje dan hoor ik het graag.

Groet Jacco
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

Ludo

Citaat van: solidnmgn op 16-04-2012 20:38:23
het servicelampje krijg ik niet uit met de handleiding hier op het forum...

Dan doe je iets verkeerd.  ;D

solidnmgn

Goedemorgen,

Servicelampje nog niet uit echter wat mij gisteren opviel is dat toen ik de foutcode afliep om het lamda lampje uit te krijgen er geen foutcode/meldingen op dashboard of mijn vrouw moet blind zijn geweest op dat moment. Het ledje ging meerdere malen knipperen na kort indrukken en pas 6x drukken en dan de 5 sec ingedrukt houden ging het Lamda lampje uit. Ik zou nu concluderen dat die 6x drukken zeker een paar foutcodes moest opleveren.

heeft iemand er ervaring mee dat het ledje wel knippert maar dat er geen foutmeldingen op het dashboard komen.

Groet Jacco
Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo

haasje

Uitlezen en wissen doe je met het kastje, je lampjes in de auto hebben daar niets mee te maken, die zijn er alleen om aan te geven dat er een actuele storing is.
Er kunnen dus diverse storingscodes opgeslagen zijn die zich ooit in het verleden voorgedaan hebben, maar al lang opgelost zijn.

Om te kunnen wissen moet je eerst alle storingscodes (van 1 positie) uitlezen, dan kun je ze pas wissen.

solidnmgn

Het wissen is ook prima gelukt alleen kwam de foutcodes niet op het dashboard display te staan. of is dat de locatie niet waar ze horen te komen zodra je op het knopje drukt.

Gekocht voor 350 euro echter nu al 50k op te teller zonder noemenswaardige kosten... Zelfs me vrouw roept.. de volgende word weer een Volvo