Waltie's C70 coupé '99 (koplampen update)

Gestart door Waltie, 26-09-2010 11:35:48

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Felipe even een PB sturen en vragen naar zijn prijs.... scheelt aanzienlijk
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

fust850

Zie hem nu voor het eerst, schitterende auto !
Julius Seizure:  I came, I saw, I had a fit.

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

rammstein01

Citaat van: StefanCJ op 05-11-2010 20:14:51
Mooi die koplampen! (Misschien nog een blokjesgrill  :eusa_whistle:)

Jij was toch helemaal into deze grill? Of is dit alleen voor Team Utrecht members weggelegd? Ik zou wel voor de blokjesgrill gaan (Heb'm zelf ook!!)

Waltie

De blokjesgrill is inderdaad ook mooi, maar als ik jouw quote onder je avatar even mag gebruiken:
"Waarom geld uitgeven als er niets aan mankeert!"  ;D

rammstein01

Citaat van: Waltie op 04-11-2011 18:39:46
De blokjesgrill is inderdaad ook mooi, maar als ik jouw quote onder je avatar even mag gebruiken:
"Waarom geld uitgeven als er niets aan mankeert!"  ;D

You've got me!! Inderdaad denk ik er zo over. Vindt mijn S70 ook mooi zo. Kan me natuurlijk wel voorstellen dat forumleden helemaal los gaan om het inner- en uiterlijk te verfraaien.

Jouw C is ook zo'n exemplaar, prachtig in eenvoud.

Grtzz,

Rob

Waltie

Het is maar weer eens tijd voor een update...

In de afgelopen maanden is er (gelukkig) weinig gebeurt. Op het technisch vlak zijn mijn draagarmen vervangen. Ook kreeg ik net voor kerst last van het oranje lampje met dat motortje erin dat ging branden.  :(  Na het laten uitlezen bleek het de nokkenas versteller te zijn.

Die toch twee redelijk grote uitgaveposten te boven zijn gekomen, was het tijd voor de leukere aanpassingen.
Ik heb twee dingen aangepast die op mijn originele lijstje stonden. Het stuurwiel en de houtinleg van het dashboard vervangen. En voordat ik er meer woorden aan vuil ga maken, gelijk maar de foto's:

Origineel:

Naar:

Ik heb uiteindelijk gekozen om de houtinleg te beplakken met 3D-folie van 3M. De kleur/ type is brushed titanium. Het is dus een stukje donkerder / warmer dan aluminium. Het is goed spul om mee te werken, alleen enig geduld is wel vereist. Met name voor het demonteren van de verschillende onderdelen.

Het stuurwiel heb ik vervangen voor een exemplaar met licht leer en zonder houtinleg. Bijkomend voordeel is dat het stuur gelijk iets dikker is en beter in de hand ligt.

En vooruit, nog een foto van het geheel:

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Sander850T5

Hansdonky

Hoi Wouter,

welkom op het forum.
ik heb sinds kort een zelfde kleur C70 maar dan een T5 met handbak. Een geweldig fijne auto.

M.vr.gr. Hansdonky

Aqualocos

Mooie c70heb je daar!
interieur mooi gedaan, hoe kom je aan dat stuur laten bekleden?
Wat zijn je plannen allemaal?

Greetz een c70 bestuurder

Waltie

Citaat van: Aqualocos op 15-04-2012 23:50:22
Mooie c70heb je daar!
interieur mooi gedaan, hoe kom je aan dat stuur laten bekleden?
Wat zijn je plannen allemaal?

Greetz een c70 bestuurder

Het stuur is gewoon origineel Volvo... gevonden op Marktplaats.
Voor de rest heb ik weinig plannen meer als ik mijn originele lijstje op de eerste pagina zie. Alleen nog het leer behandelen / verven en eventueel de achterlichten van de cabrio (2003 ->).

Martijnc70t5