Project Koelsysteem compleet vervangen

Gestart door timj, 20-04-2012 18:41:33

Vorige topic - Volgende topic

Jasper Boven

Mag ik vragen hoe jij jouw radiator hebt los gekregen met die rotte ophanging. Bij mij hebben beide moeren ook los gelaten, terwijl de bouten er nog in zitten, ondanks een WD40 therapie. De moeren hebben geen profiel. Slijpen?

ulkeman

Citaat van: Jasper Boven op 24-04-2012 22:53:50
Mag ik vragen hoe jij jouw radiator hebt los gekregen met die rotte ophanging. Bij mij hebben beide moeren ook los gelaten, terwijl de bouten er nog in zitten, ondanks een WD40 therapie. De moeren hebben geen profiel. Slijpen?

inderdaad die slijp je.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

CharlieFox

Goed bezig, Tim! Ik zie hier enkele malen het beruchte plastic verbindingstukje voorbij komen. Ik weet er alles van! http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,55084.msg1171122.html#msg1171122

Vindingrijke oplossing zeg, van die koperen buis (kan ook cv buis zijn). Ga ik ook doen. Ik heb er nu weer 2 nieuwe plastic stukjes in zitten, maar heb er toch 'n beetje 'n trauma van gekregen ...

Nog even 'n vraagje over de 2 slangen op de foto. Hoe maak je die nu los en (de nieuwe) weer vast? Ik wil het ook gaan doen, maar ben er nog steeds niet achter hoe die verbinding werkt.

Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

timj

Hallo.

merci..... ja dat koperen pijpje ertussen was een goed idee ;) dus die zal niet snel voor problemen zorgen

en die 2x koppelingen die druk je in en trek je naar je toe die slangen zoals de meeste heb ik bij de dealer besteld

kwam er gisteren alleen achter dat de monteur die de reparatie gedaan heeft vergeten is om de temp.sensor aan te sluiten waardoor ik geen koelwatersensor meer heb

ik moet dus van de week terug hij mag dit gaan aansluiten >:( zo zie je maar je kan het beter zelf doen met hulp en de haynes manual ben gewoon lui geweest

Jack v

is gewoon de stekker weer in elkaar drukken hoor ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jeroen74

Ben je niet bang dat de slang eraf schiet met zo'n koperen buisje zonder van die randjes?

timj

even tussendoor hieronder zijn de rekeningen van de onderdelen v.h koelsysteem die ik bij de dealers,brezan en bij carpartsdirect heb gekocht:

prijzen

expansievat
radiatorslang
koelslang
flensbout
koelsysteemreiniger
kachelslang
Radiator

want de meeste slangen die het koelsysteem bevatten zijn standaart slangen die je bij de berzan kan kopen in verschillende diameters diegene die wij gebruikt hebben zijn: 15 en 17 mm

timj

nee tot nu toe werkt dat ieg prima ik heb er al weer zo'n 1500 km op zitten..

alleen heb ik de laatste dagen wel last dat er steeds een beetje koelvloeistof eruit verdwijnt en

ik kan nergens lekkages vinden..? ???

het systeem is ook al uitgebreid ontlucht maar als de auto een paar uur stilgestaan heeft staat het nivo in de tank op laag en als ik de dop losdraai dan gaat de druk eraf en stijgt het koelvloeistof nivo weer terug..?  ???

iemand..? :eusa_pray:

snix

jeroen74

Waarom heb je #18 niet vervangen eigenlijk? De ontluchtingsslang naar het expansievaatje?

Een tijdje geleden toen ik de thermostaat en KVS had vervangen was ik vergeten het klemmetje van die slang aan te draaien waardoor ik ook KVS verloor...

Maar moet je bijvullen?

timj

je ontlucht door de auto stationair te laten draaien met dop eraf als alle lucht eruit is dan draai je de dop v.h expansievat erop dan kan er nog wat lucht inzitten dat merk je als de vloeistof overloopt uit het expansievat > dan draai je de dop eraf en ontlucht je hem weer..

timj

Citaat van: jeroen74 op 03-05-2012 11:37:25
Waarom heb je #18 niet vervangen eigenlijk? De ontluchtingsslang naar het expansievaatje?

Een tijdje geleden toen ik de thermostaat en KVS had vervangen was ik vergeten het klemmetje van die slang aan te draaien waardoor ik ook KVS verloor...

Maar moet je bijvullen?

ik moet idd bijvullen het zal misschine idd dat kunne zijn ik ga binnenkort terug naar je garage > ik houdt jullie o.d hoogte

ulkeman

Citaat van: timj op 03-05-2012 22:10:30
je ontlucht door de auto stationair te laten draaien met dop eraf als alle lucht eruit is dan draai je de dop v.h expansievat erop dan kan er nog wat lucht inzitten dat merk je als de vloeistof overloopt uit het expansievat > dan draai je de dop eraf en ontlucht je hem weer..

hmm ontluchten doe ik toch echt anders.......

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

UserID6342

Citaat van: ulkeman op 03-05-2012 22:17:06
hmm ontluchten doe ik toch echt anders.......
Ik ook en ik denk, met alle respect, dat de eerder vermelde 'oplossing' niet een daadwerkelijke goede is.

CharlieFox

Wellicht voor overige forumleden en gastlezers interessant om dan te vermelden:

Hoe doen jullie dat ontluchten dan precies? En waarom is het gebruik van 'n koperen / metalen verbindingspijpje af te raden?
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...