854 T-5 1994

Gestart door Arjanestate, 21-04-2012 11:56:11

Vorige topic - Volgende topic

Arjanestate

Dat is wel jammer ja, maar ik wil ze best wel terugnemen hoor,  wie weet wil ik nog wel ns een keer in mini (305 mm) Alfa  BBK op mn volgende daily (en dat gaat zeker een V70 classic worden)  ;)
854 T-5 ROOD 1994

V70geRwin

Citaat van: Arjanestate op 17-06-2014 17:20:24
Dat is wel jammer ja, maar ik wil ze best wel terugnemen hoor,  wie weet wil ik nog wel ns een keer in mini (305 mm) Alfa  BBK op mn volgende daily (en dat gaat zeker een V70 classic worden)  ;)

Het was echt een grapje maar als je ze kan gebruiken stuur ik ze na het meten graag op naar je hoor!

Sbv

zijn de schijven nu versleten of lijkt dat maar zo ?

Arjanestate

Schijven zijn gebruikt maar nog niet versleten.  Zullen over niet al te lange tijd met de complete achterremmen wel vervangen worden voor mooie nieuwe, maar voorlopig vind ik het wel ff best zo qua uitgaven.

@ Gerwin, ik hoor wel wanneer je klaar bent ;)
854 T-5 ROOD 1994

c70

de remmen zien er prima uit.
veel succes

Arjanestate

Zo! ff geleden maar weinig bijzonders te melden, de rode staat in de staling en moet in maart nagekeken worden mbt inhouden met volgas en de achterremmen moet hoognodig vervangen worden, dat zal gelijk gaan gebeuren met de APK. Verdachte mbt het inhouden: benzinepomp, vacuumlekje of een lekke turboslang/intercooler, maar dat zien we tegen die tijd wel weer, hopen dat het mooi weer wordt in maart! En sinds de laatste oliebeurt tikt de motor redelijk door als hij koud is, dus ik ga weer terug naar 10W40 ipv 5W40.

De S70 staat nu op een km stand van 431000km en heeft een beurtje en APK gekregen bij 428K:

Olie en alle filters, bougies reeds bij ca 425K, achterremblokken, nwe bovenste motorsteun, nieuw aandrijfashoesje, stuurhuishoesje links. Niets schokkend dus  8)

Eindpijp van de uitlaat wordt slecht, kon nog wel voor de APK dus die gaat er ook aankomend jaar, winterbandjes zitten er weer onder en verder kachelt hij lekker door!
854 T-5 ROOD 1994

leons850

Hey Arjen,

Ik zat me laatst toevallig af te vragen of er nog wat bij jou gebeurde. ;)
Wel apart dat hij zo tikt als hij koud is, ik rij zelf ook met 5W40 en heb nergens last van.
Weer aanwezig op de kerstboommeet?
Ben wel benieuwd naar de recente upgrades, ging vorig jaar wel lekker onderweg naar huis. 8)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Arjanestate

Citaat van: leons850 op 24-11-2014 09:17:48
Hey Arjen,

Ik zat me laatst toevallig af te vragen of er nog wat bij jou gebeurde. ;)
Wel apart dat hij zo tikt als hij koud is, ik rij zelf ook met 5W40 en heb nergens last van.
Weer aanwezig op de kerstboommeet?
Ben wel benieuwd naar de recente upgrades, ging vorig jaar wel lekker onderweg naar huis. 8)

Hoi Leon,

dat tikken gebeurt sinds de oliewissel, de auto staat regelmatig dagen tot weken stil, rij ik er mee naar mn werk en ga na 8 uurtjes weer naar huis dan is er niks aan de hand, staat ie een week niks te doen dan tikt ie lekker door bij koudstart, het lijkt wel of de stoters makkelijker worden leeggedrukt door de dunnere olie. ik ga gewoon weer de 10W40 gebruiken en zie dan wel weer.

Helaas moet ik werken tijdens de KBM en kan er niet onderuit..

854 T-5 ROOD 1994

leons850

Citaat van: Arjanestate op 25-11-2014 11:24:22
Hoi Leon,

dat tikken gebeurt sinds de oliewissel, de auto staat regelmatig dagen tot weken stil, rij ik er mee naar mn werk en ga na 8 uurtjes weer naar huis dan is er niks aan de hand, staat ie een week niks te doen dan tikt ie lekker door bij koudstart, het lijkt wel of de stoters makkelijker worden leeggedrukt door de dunnere olie. ik ga gewoon weer de 10W40 gebruiken en zie dan wel weer.

Helaas moet ik werken tijdens de KBM en kan er niet onderuit..

Hmm apart verhaal maar zou zo maar kunnen.
Hoe verder met de motorische upgrades?
Toevallig nog een meeting in de planning staan waar je heen gaat?
Ben wel benieuwd.  :angel:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Arjanestate

Ik ga komend jaar in tegenstelling tot wat in  mijn beginpost staat niet investeren in upgrades maar voorL in stage 0 en een koophuis staat ook in de planning (iig met garage, dus dan is het onderhoud en upgraden betrr zelf te doen  :eusa_dance:).

ik hoop in 2015 wel naar een meeting te kunnen komen, het is altijd lastig te combineren met vijfploegendienst.
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Ik heb een ander stuur in de S70 geplaatst,  wel een ander kleur hout maar staat net ff beter dan dat oude versleten stuur, die gaf af als je natte handen had.

En een erg handige upgrade is het 99-relais, dus ik heb nu een regelbare interval, best wel fijn!

Voor de rest heb ik al nieuwe S60R schijven klaar liggen, ben ik met een mazzeltje zeer goedkoop aangekomen, deze gaan onder de T-5 komen en de rest van het remspul wordt vernieuwd of gereviseerd, en ik hoop ergens in april een bezoekje te mogen brengen bij ET voor een Ferrita catback! Vwb de T-5 dus later meer, deze staat tot eind maart in zn winterstalling.
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Kon ik niet laten liggen  ;D Nette, onbeschadigde bumper (behalve aan de onderkant dan maar dat gaat bij mij ook gebeuren met mn verlaagde onderstel) en in de juiste kleur! Mistlampen erbij. Opgehaald bij t5joost, gelijk kennis gemaakt met z'n broers, mooie klusruimte hebben jullie  :eusa_clap:

Net zoals een Walbro benzinepomp, gister binnen gekregen  :eusa_dance:

854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Sinds mei heb ik de S70 verruild voor voor een `98 V70R AT in de kleur Mystic Silver. Het is wel een rechtsgestuurde, maar daar ben ik al helemaal aan gewend  ;D

De auto heeft een LPi installatie van Vialle en heeft nu 172500 mijlen op de teller. Voor de rest is de auto origineel en voorzien van een origineel schuif/kanteldak. Er zit geen achterspoiler op, ik weet niet of die er normaal gesproken wel op hoort, maar tzt ga ik er naar eentje op zoek.

Auto hield een beetje in , de elektrische ramen deden het niet allemaal en er kwam een heel raar geluid onder de auto vandaan, aangezien de as naar achteren al was verwijderd gokte ik op een aandrijfas LV/ RV of een wiellager, maar in het ergste geval zat het in de automaat. Dus een klein gokje genomen en de auto gekocht.

Gelukkig bleek het op de brug een wiellager te zijn en is deze als eerste vervangen. Het inhouden is verholpen door rotor en verdelerkap te vervangen, daarna nog een setje OEM bougies er in en hij loopt weer helemaal super.

Van de week een andere raamschakelaar voor de bestuurder via het forum gescoord en nu doen alle ramen het weer normaal.

SC900 heb ik uitelkaar gehaald omdat ipv Stromae er 'Daddy cool' uit de speakers kwam, een 6CD-wisselaar zit er niet in dus dan moet er nog een cd in de 3CD wisselaar zitten, en inderdaad, er zaten nog drie cd's van de vorige eigenaren in de radio, dus niet in die cassette. Nu doet ie het weer goed. Omdat ik in S70 een aux-aansluiting op de radio heb zitten en veel muziek stream heb ik in de R een apparaatje van Yatour aangesloten en kan nu in Dolby Surround van mijn eigen muziek genieten, echt een top geluid! De achterspiegel trilt lekker mee  :P

Vandaag de distributieriem en waterpomp vervangen, de pomp zweette al een beetje, mooi op tijd. Olie en filter en koelvloeistof vernieuwd.

Te doen:

Uitlijnen
kijken waarom het SRS lampje brandt
Spanrol multiriem
Zwetende oliekoelerslangen vervangen
Wintersetje opsnorren

Verder lekker zo laten  8) motor draait erg mooi en het rijdt lekker strak zo`n standaard R!

De rode 850 gaat verhuizen van de opslag naar de garage van ons nieuwe huis, 3 augustus krijgen we de sleutel en gaan we een maandje klussen. Daarna krijgt de T-5 weer aandacht  :eusa_dance:

Enige foto tot nu toe:

854 T-5 ROOD 1994

C70Turbo

Staat deze V70R toevallig in Ermelo met dubbele uitlaten? zo ja, dan hebben wij elkaar al eens gesproken op de parkeerplaats ;) echt een mooie V70!  je rode 850 kwam me trouwens ook al bekend voor :azn: 

Gijsbert-5

Gefeliciteerd met jullie huis Arjan! Ermelo of toch in het mooie Harderwijk? ;)

Mooie R trouwens! Niet lastig zo'n rechtsgestuurde?