De Witte Vlek

Gestart door antraciet, 21-04-2012 21:59:25

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

Citaat van: Dirk342 op 24-04-2012 22:04:41
Citaat van: antraciet op 24-04-2012 21:47:11
Binnen een uurtje. En ik heb de dynamo niet eens losgehad, zal wel meer geluk dan wijsheid zijn  :eusa_whistle: :eusa_whistle: ;D
Snap niet dat die ring er zo verfromfraaid erin heeft gezeten ??? ???  Zou zekerheidshalve de dynamo nog wel even loshalen en opnieuw spannen.  De fan en poelie van de waterpomp zitten nu op spanning gemonteerd, bevorderd de levensduur van het asje niet echt.  Wel super dat je het zo snel gevonden hebt  :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik heb ook geen idee Dirk, maakt ook niet uit. Het is opgelost en het lekken bij de krukaskeerring lijkt ook minder te worden  ;D ;)

UserID6342

Citaat van: antraciet op 24-04-2012 22:11:22
Binnen een uurtje. En ik heb de dynamo niet eens losgehad, zal wel meer geluk dan wijsheid zijn  :eusa_whistle: :eusa_whistle: ;D
Snap niet dat die ring er zo verfromfraaid erin heeft gezeten ??? ???  Zou zekerheidshalve de dynamo nog wel even loshalen en opnieuw spannen.  De fan en poelie van de waterpomp zitten nu op spanning gemonteerd, bevorderd de levensduur van het asje niet echt.  Wel super dat je het zo snel gevonden hebt  :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik heb ook geen idee Dirk, maakt ook niet uit. Het is opgelost en het lekken bij de krukaskeerring lijkt ook minder te worden  ;D ;)
Dat laatste had ik wel verwacht, die keerring moet eerst weer even goed doorweekt worden net zoals de rest.  Blokje heeft een behoorlijk rusttijd gehad voordat hij weer bij jou inging.

antraciet

Citaat van: Dirk342 op 24-04-2012 22:19:46
Binnen een uurtje. En ik heb de dynamo niet eens losgehad, zal wel meer geluk dan wijsheid zijn  :eusa_whistle: :eusa_whistle: ;D
Snap niet dat die ring er zo verfromfraaid erin heeft gezeten ??? ???  Zou zekerheidshalve de dynamo nog wel even loshalen en opnieuw spannen.  De fan en poelie van de waterpomp zitten nu op spanning gemonteerd, bevorderd de levensduur van het asje niet echt.  Wel super dat je het zo snel gevonden hebt  :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik heb ook geen idee Dirk, maakt ook niet uit. Het is opgelost en het lekken bij de krukaskeerring lijkt ook minder te worden  ;D ;)
Dat laatste had ik wel verwacht, die keerring moet eerst weer even goed doorweekt worden net zoals de rest.  Blokje heeft een behoorlijk rusttijd gehad voordat hij weer bij jou inging.

En zo komt alles toch nog goed. Nu het blokkie nog even fijn afstellen en klaar is klara  ;D

Sbv

Goed bezig geweest zo. Mooi dat de lekkage verholpen is

UserID6342

Citaat van: antraciet op 24-04-2012 22:20:54
Citaat van: Dirk342 op 24-04-2012 22:19:46
Snap niet dat die ring er zo verfromfraaid erin heeft gezeten ??? ???  Zou zekerheidshalve de dynamo nog wel even loshalen en opnieuw spannen.  De fan en poelie van de waterpomp zitten nu op spanning gemonteerd, bevorderd de levensduur van het asje niet echt.  Wel super dat je het zo snel gevonden hebt  :eusa_clap: :eusa_clap:

Ik heb ook geen idee Dirk, maakt ook niet uit. Het is opgelost en het lekken bij de krukaskeerring lijkt ook minder te worden  ;D ;)
Dat laatste had ik wel verwacht, die keerring moet eerst weer even goed doorweekt worden net zoals de rest.  Blokje heeft een behoorlijk rusttijd gehad voordat hij weer bij jou inging.

En zo komt alles toch nog goed. Nu het blokkie nog even fijn afstellen en klaar is klara  ;D
Let hier even heel goed mee op aub !!  De motor is qua ontsteking afgesteld op 7 graden voor BDP met losgetrokken vacuümslang van de vervroeging en met de originele krukaspoelie erop.  Het kan zijn dat de krukaspoelie die er nu op zit qua merkteken niet overeenkomt met de oude, er zit namelijk verschil in de poelies. Zoals je weet heb ik van 3 poelies 1 goede moeten maken die past ivm de stuurpomp.

Controleer dus eerst met een lamp en losgetrokken vacuüm of het merkteken stationair lopend ook op de 7 graden staat.  Nog beter is het om de distributiekap eraf te pakken, deze op tijd te zetten op het vliegwiel en nokkenas en dan zelf een merkteken voor het BDP aan te brengen op de huidige poelie en hierop het blok af te stellen.  Contactpunten staan op 0.40 mm.

Iets vroeger zal je iets meer vermogen opleveren, iets later verbrande kleppen ;D

antraciet

Bedoelde ook meer co afstellen, dat was nog niet gedaan  ;)

antraciet

Ook nog een radio meegenomen van het werk. Voor niks  ;D een radio casette speler. Moet wel oud blijven he die witte  :eusa_whistle:

MVeldhuis

Wel even geschakelde plus trekken vanaf het contactslot dan, die ligt nu niet bij de radio en als je hem nu aansluit dus met beide draden op constant plus dan trek je je accu leeg.

antraciet

Citaat van: MVeldhuis op 25-04-2012 20:23:47
Wel even geschakelde plus trekken vanaf het contactslot dan, die ligt nu niet bij de radio en als je hem nu aansluit dus met beide draden op constant plus dan trek je je accu leeg.

Heb gewoon de din stekkers aangesloten en er zit een zekering tussen. Als ik m niet aan laat staan loopt  de accu dan nog leeg?

MVeldhuis

stefanhuijser

Tikt ie nog steeds zo Arjen of begint ie ook mooier en stiller te lopen?
Hij deed het wel lekker dat rondje Nijmegen.. ;D

Heeft ie ook al wat meer vermogen?

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

grijzev70tdi

Citaat van: stefanhuijser op 25-04-2012 23:07:47
Tikt ie nog steeds zo Arjen of begint ie ook mooier en stiller te lopen?
Hij deed het wel lekker dat rondje Nijmegen.. ;D

Heeft ie ook al wat meer vermogen?

Gr. Stefan

Moest aardig trappen met de CY om bij hem te komen soms ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

stefanhuijser

Die CY is ook een opgevoerde brommer ;D
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

grijzev70tdi

Citaat van: stefanhuijser op 25-04-2012 23:17:11
Die CY is ook een opgevoerde brommer ;D

:eusa_shifty: Wel met een flippers aan het stuur en het is een sportuitvoering  >:( kan ook nie helpen dat ie 75 pk heeft en 1300 kg weegt...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

antraciet

de radio trekt inderdaad de accu leeg. Weer een klusje  ;D. @ Stefan ik heb een beetje gedraaid aan de gastoevoer en het  lijkt alsof hij iets meer vermogen heeft. In vergelijking met mijn daily nog steeds een slak maar ja  :eusa_shifty: