vliegwielsensor?

Gestart door whachamacollit, 13-08-2004 06:09:32

Vorige topic - Volgende topic

whachamacollit

Lampje van lambdasonde bleef maar branden,foutcodes zijn:

1-3-1 en 2-1-4

Hebben beide te maken met de vliegwielsensor en ontstekingsregeleenheid zeggen de boekjes,moet ik die nu direct vervangen en zo ja is dat een makkie?

Alvast dank voor uw kennis! ;D

"Is het sap het knijpen waard"

Reitse

Je auto loopt nog wel? Ik meen me te herinneren dat vliegwielsensorsignaalproblemen over het algemeen leidde tot het direct afzetten van de motor omdat de ontstekingscompjoeter niet meer weet wanneer welke zuiger boven is.
Ik dacht trouwens dat die sensor niet heel lastig te vervangen is, kwestie van snoekduik maken onder je luchtfilter...

s©ub@

onderdeelnummer 3547699
recht boven je versnellingsbak onder het luchtfilter zoals reitse al zei. zie bijgevoegde tekening

schroefje 19 en de stekker los en hij kan er zo uit; de nieuwe kan er dan weer ingeschoven worden. ik geloof niet dat je dat ding schoon kunt maken dus zal wel een nieuwe worden?

ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

whachamacollit

Hartstikke goed,bedankt voor de hulp!zal er zo wel uitkomen,motor liep nog wel maar soms een beetje schokkerig.heb gereset en probleem lijkt nu weg te zijn maar weet nu wat te doen wanneer het terugkomt.

"Is het sap het knijpen waard"

Reitse

Whachamacollit: vanuit mijn nokkenassensorervaringen zo snel mogelijk vervangen, het ging bij mij ook nog een aantal keren goed totdat het niet meer ging, en als je dan ineens in the middle of nowhere zit is het niet heel erg grappig meer...