Afmetingen 850 T5 motor-bak

Gestart door Vijfcilinder, 07-05-2012 03:06:43

Vorige topic - Volgende topic

Vijfcilinder

Hallo allemaal! Ik ben nieuw op dit board en kom binnenvallen met een waarschijnlijk ongewone vraag. Ik ben op zoek naar de afmetingen van een 850 T5 motorblok met (handgeschakelde) bak er aan vast. Dus niet de boring, slag, etc van de motor maar hoe groot het blok aan de buitenkant is incl. de spruitstukken en de bak. HxBxL: de buitenmaten dus. Ook welkom zijn de afstanden (posities) van de motorsteunen onderzijde en het gewicht van een complete motor.

Dit in verband met het geplande aanschaffen van een vijfcilinder turboblok (of complete 850 met bijv. achterschade) met als doel het inbouwen in een ander voertuig dan een 850. Zoek me suf op internet en in boeken maar kan de maten nergens vinden (waarschijnlijk logisch omdat het niet echt relevant is tenzij je rare dingen ermee van plan bent).

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen. Mocht het niet al te ver weg zijn ben ik ook bereid om in regio 072 zelf te komen meten als iemand toevallig een blok los heeft staan. Heb al geprobeerd bij een 850 te meten met het blok waar het hoort maar dat werkt niet echt omdat er van alles omheen gebouwd zit.

Mijn dank is alvast groot!

NinaPaul

Waar wil je het in lepelen?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Vijfcilinder

Niemand weet het dus? Dan ga ik maar eens een 850 T5 uit elkaar trekken om e.e.a. op te meten...  

Piere

Citaat van: Vijfcilinder op 26-05-2012 06:54:48
Niemand weet het dus? Dan ga ik maar eens een 850 T5 uit elkaar trekken om e.e.a. op te meten...  

Tsja, ik zou het opmeten, maar ik heb geen turboblok staan. Zelf meten gaat wellicht het betrouwbaarste zijn ;)
Wat ga je ermee doen? Voel je vrij om een blogje op te richten hier, dan kunnen we meevolgen. Is misschien handiger ook om vragen te stellen :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Luc

Blok en bak zijn toch even groot als een non-turbo?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

ulkeman

Citaat van: Luc op 26-05-2012 14:52:04

klopt ja.

zal straks is wat meten.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

ulkeman

motorblok met bak is een meter breed 65 cm hoog en 80 cm diep.

waar moet hij inkomen?

afdeling dalfsen

Piere

Citaat van: Luc op 26-05-2012 14:52:04

Uitlaatkant is anders en bovenop het blok heb je nog je turbobuis, dus hij komt iets hoger, toch?

Of moet het niet zó precies zijn?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

ulkeman

afdeling dalfsen

Henk855

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

wietseschuiling

:)
Denk dat ie met zijn duimstok vast zit tussen het subframe  :) ;D
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

Henk855

TS heeft het al over ,,Dan ga ik maar eens een 850 T5 uit elkaar trekken om e.e.a. op te meten,,
Denk persoonlijk dat dit echt een maandagmorgen persoon is: Geplaatst op 07-05-2012 03:06:43
Dit is nou wat ik zo jammer vind men start een topic en komt er gewoon niet meer op terug, is dit dan wel serieus. Er is TS ook gevraagd waar hij de motor in wilde ,,lepelen,, maar ook daar is geen antwoord op gegeven, alleen dat hij dan maar een 850 uit elkaar ging trekken. Wat moeten we hiermee, komt TS nog terug om te vertellen wat de bedoeling is?

Ik heb er een hard hoofd in!
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

ulkeman

Citaat van: sjors855 op 13-06-2012 17:59:41
TS heeft het al over ,,Dan ga ik maar eens een 850 T5 uit elkaar trekken om e.e.a. op te meten,,
Denk persoonlijk dat dit echt een maandagmorgen persoon is: Geplaatst op 07-05-2012 03:06:43
Dit is nou wat ik zo jammer vind men start een topic en komt er gewoon niet meer op terug, is dit dan wel serieus. Er is TS ook gevraagd waar hij de motor in wilde ,,lepelen,, maar ook daar is geen antwoord op gegeven, alleen dat hij dan maar een 850 uit elkaar ging trekken. Wat moeten we hiermee, komt TS nog terug om te vertellen wat de bedoeling is?

Ik heb er een hard hoofd in!

en zo gebeurt het steeds vaker.
en dan gaan ze het gek vinden dat je kort af reageert......

afdeling dalfsen

NinaPaul

Of het één (wegblijven van nieuwe leden) is een gevolg van het andere (kortaf reageren, respectloos, geen welkom gevoel, etc.)  :eusa_think:

En wat maakt het eigenlijk uit? Waarom is het zo belangrijk voor jou/jullie?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Citaat van: NinaPaul op 13-06-2012 20:22:01
Of het één (wegblijven van nieuwe leden) is een gevolg van het andere (kortaf reageren, respectloos, geen welkom gevoel, etc.)  :eusa_think:

En wat maakt het eigenlijk uit? Waarom is het zo belangrijk voor jou/jullie?

Jammer he en mensen waar je vanaf probeert te geraken willen maar niet weg  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!