haperend schakelen volvol 850

Gestart door elro, 11-05-2012 14:59:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

als ik mij niet vergis heeft de 850 gewoon een gesynchoniseerde achteruit dus dat moet net zo makkelijk als alle andere versnellingen...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Citaat van: dennis850estate op 12-05-2012 16:51:20
Citaat van: elro op 11-05-2012 15:36:08
oke, maar geeft dit dan ook deze haperingen, bv het kost enig geduld en moeite om hem in zijn achteruit te zetten, en vanaf stilstand de eerste versnelling. Hij pakt niet gelijk.

Ik denk dat je koppeling gewoon op is.

Lijkt me eerder op versleten synchromesh ringen. ?

MVeldhuis

Plakkende koppeling kan ook nog.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MVeldhuis


R.Bijl

Citaat van: Ludo op 13-05-2012 10:46:25
Citaat van: dennis850estate op 12-05-2012 16:51:20
Citaat van: elro op 11-05-2012 15:36:08
oke, maar geeft dit dan ook deze haperingen, bv het kost enig geduld en moeite om hem in zijn achteruit te zetten, en vanaf stilstand de eerste versnelling. Hij pakt niet gelijk.

Ik denk dat je koppeling gewoon op is.

Lijkt me eerder op versleten synchromesh ringen. ?

dit vermoeden heb ik ook...
alleen de klank is zijn geld al dubbel en dwars waard.....

UserID6342

Citaat van: Ludo op 13-05-2012 10:46:25
Citaat van: dennis850estate op 12-05-2012 16:51:20
Citaat van: elro op 11-05-2012 15:36:08
oke, maar geeft dit dan ook deze haperingen, bv het kost enig geduld en moeite om hem in zijn achteruit te zetten, en vanaf stilstand de eerste versnelling. Hij pakt niet gelijk.

Ik denk dat je koppeling gewoon op is.

Lijkt me eerder op versleten synchromesh ringen. ?
Mee eens en dan kun je beter kijken of je een bakje kunt vinden die goed is voor niet teveel geld.

thuur

Moeilijk in 1 en R duidt meestal op een versleten koppeling.


Gr :D

Ludo

Citaat van: thuur op 18-05-2012 18:33:42
Moeilijk in 1 en R duidt meestal op een versleten koppeling.


Gr :D

Hier kan ik het alleen mee eens zijn, als dit probleem zich voor doet bij niet stilstaande auto.
Staat de auto stil, en er is totaal geen kracht op de aandrijving, ga er dan maar 100% vanuit dat het gebroken synchromesh ringen zijn.

thuur


Ludo

Het is informatie van 2 revisiebedrijven.
Bij mijn auto is de koppeling 3x vervangen binnen 266.000km, telkens alles nieuw en toch nog dit probleem.
We zullen binnenkort de bak eens opengooien en zien wat we tegenkomen.  ;)

NinaPaul

Versleten synchromesh ringen is meestal een gevolg van versleten koppeling en/of het niet voldoende intrappen van het pedaal.

De synchromesh ringen die het meeste verslijten zijn meestal de 2e en 3e versnelling.
De synchromesh ring van de achteruit zal het minst snel slijten (in theorie) aangezien men vooruit rijdt.

Ik ga GEEN DIAGNOSE stellen op deze afstand, ik denk dat beide mogelijk zijn!
Zowel de versleten koppeling als versleten synchromesh ringen (ten gevolge van versleten koppeling?).

Een vrij simpele test is om de auto op bokken te zetten (onder de draagarmen) en de auto stationair te laten lopen,
hierbij de koppeling een keer volledig in te trappen en de pook tegen de synchromesh ring(en) aan te duwen en het zonder de koppeling in te trappen.

Mocht je er niet uit komen, raadpleeg een professional (die de auto kan testen, want op afstand blijft het giswerk)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

CeesvanGils

Nine paul leg je nader uit wil je hem een bak verkopen ofzo wat gaat dat nou uithalen wat jij zegt "de bak nog verder kapot maken" ga eens ff de boeken in en studeren aub.
De Plasti Dip Specialist op het gebied van al uw dip projecten zoals: Auto's, velgen en kunststof delen. Voor info email naar: plastidipspecialist@live.nl.

UserID6342

Kort of lang door de bocht, vervang je bak en dan zie je meteen de staat van de koppeling....

Een goed bakje heb ik wel liggen voor je en kan voor absoluut niet te veel geld weg.

Henk855

Citaat van: NinaPaul op 18-05-2012 19:24:04

Een vrij simpele test is om de auto op bokken te zetten (onder de draagarmen) en de auto stationair te laten lopen,
hierbij de koppeling een keer volledig in te trappen en de pook tegen de synchromesh ring(en) aan te duwen en het zonder de koppeling in te trappen.

Mocht je er niet uit komen, raadpleeg een professional (die de auto kan testen, want op afstand blijft het giswerk)

Ik snap niet wat je hiermee wil testen en ik denk eerlijk gezegd dat je het zelf ook niet weet want anders had je er wel uitleg bij gegeven. Ik denk dat TS dan beter zoals je al aangeeft een professional kan raadplegen.

Of verstandig zijn en Dirk even raadplegen.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com