Wat te verwachten van Rica?

Gestart door Boom, 16-08-2004 14:57:51

Vorige topic - Volgende topic

BartT5R

Ik heb een dikke maand terug ff gebeld wat me een chippie zou kosten, "nou meneer 375 exclusief BTW", gewoon ff gezegd dat ik clublid ben.

Toch ga ik voor European Tuning, niet voor Rica.

Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Boom

waarom dan als ik vragen mag?
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

martijn.

Citaat van: BartT5R op 16-08-2004 21:50:08
Ik heb een dikke maand terug ff gebeld wat me een chippie zou kosten, "nou meneer 375 exclusief BTW", gewoon ff gezegd dat ik clublid ben.

Toch ga ik voor European Tuning, niet voor Rica.

Die actie loopt nu ook al hoor als je het lief vraagt.
Toch ga ik naar marc gaan, al was het maar voor de clubbinding.

Hmm, het is nu wel duidelijk dat je naar Marc gaat ;D.

Geef dan wel even een goede reden aan, want voor sommige mensen is de prijs heel belangrijk ???.

En willen niet extra betalen voor de clubbinding.

Denk dat je bij Marc danwel Rica bijna dezelfde standaard software krijgt.

Rica past wel speciaal de software aan voor je, wanneer je meer hebt gedaan aan je auto.
Hoe dat bij Marc gaat weet ik niet.

Boom

Citaat van: martijn. op 16-08-2004 22:02:06

Geef dan wel even een goede reden aan, want voor sommige mensen is de prijs heel belangrijk ???.
En niet de clubbinding.

Maar er moet toch ook een reden zijn dat er zoveel mensen op het forum een Ricachip hebben? Rica heeft zich al helemaal bewezen. En ik denk niet dat het iets met clubbinding heeft te maken dat mensen naar Rica gaan ipv naar Marc.
Wie remt, verliest...

martijn.

Citaat van: Ludo op 16-08-2004 22:09:19
Citaat van: Boom op 16-08-2004 22:06:45

... Rica heeft zich al helemaal bewezen.  

is dat echt zo?.
nochtans niet veel standaard T5's gezien op de rollenbank dagen die boven de 300pk gingen met alleen een chip.  :-X

Gaap, nee dat verhaal kennen we al.
Kunnen wel weer beginnen met  de discussie, maar we hebben een mooie zoek functie waar dit waarschijnlijk staat beschreven ::).

Boom

is dat echt zo?.
nochtans niet veel standaard T5's gezien op de rollenbank dagen die boven de 300pk gingen met alleen een chip.  :-X

Nee dat is (van horen zeggen) inderdaad waar. Maar voor elke chip is het noodzakelijk om een 3" DP te hebben om er het maximale uit te halen toch? Wat Rica niet kan, kunnen anderen ook niet... toch?

Maar ik ben het wel met je eens dat het, op zijn zachts gezegd, misleidend is dat Rica claimt dat je 310 pk zou krijgen na een chipupgrade. :-\
Wie remt, verliest...

Roi

is dat echt zo?.

Even tussendoor, wat zijn de resultaten die gehaald zijn met alleen een chip?

Boom

Citaat van: Roi op 16-08-2004 22:15:41

Goede vraag misschien, misschien ook niet... Dat omdat de meesten die een chipupgrade hebben gehad, niet een rollerbankmeting hebben gedaan voordat ze hun nieuwe chip hadden. Dus dan weet je het verschil niet.

Je weet zo in ieder geval wel in hoeverre Rica in de buurt van de beloofde pk's komt, of ervan verwijderd blijft ;)
Wie remt, verliest...

martijn.

Citaat van: Roi op 16-08-2004 22:15:41
is dat echt zo?.

Dat hangt ook een beetje van de staat van de auto af.
Zo gemiddeld tussen de 270-280 pk.
En koppel ronde de 400nm, meen ik me te herinneren.

Mijn deed met dp zonder kat en chip 286 pk en 421 nm koppel.
Op een warme dag op de rollenbank bij Rica, want dit maakt heel wat uit waar en wanneer er gerold word.

BartT5R

Citaat van: Boom op 16-08-2004 22:14:31

is dat echt zo?.

Nee dat is (van horen zeggen) inderdaad waar. Maar voor elke chip is het noodzakelijk om een 3" DP te hebben om er het maximale uit te halen toch? Wat Rica niet kan, kunnen anderen ook niet... toch?

Maar ik ben het wel met je eens dat het, op zijn zachts gezegd, misleidend is dat Rica claimt dat je 310 pk zou krijgen na een chipupgrade. :-\

Dat laatste is een van de redenen, andere reden is onder andere dat ik nog wat meer ga laten doen, zoals in een andere draad ook al eens gezegd, en ik heb niet de tijd of de intentie op 7 verschillende plaatsen te gaan, dan ben je uiteindelijk toch duurder uit, verschil tussen 375ex en ET is trouwens niet veel als je de benzine bij moet rekenen om overal naartoe te rijden.

Plus, ik zie iedereen hier al naar Rica gaan, ik probeer wat tegengewicht te brengen.

En Martijn, er wordt hier genoeg reclame gemaakt voor Rica, ik wil wel wat anders. ;)

Ook van belang is dat ik een mooi factuurtje krijg waar de belastingdienst ook een stukkie van mag betalen. ;D
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

JCviggen

Ik ben nu naar Rica geweest omdat ik de prijs goed vond, en als ik wat verander aan m'n auto gewoon ff afspraak maken en gratis re-map...en ik hoor erg goede dingen over hun software anyway :)

Ik ben iig van plan om voor remmen en uitlaat upgrades naar Mark te gaan. Ik heb niet bepaald een Rica voorkeur, in deze situatie was het gewoon de beste en meest relevante keuze.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Entuscan

Chip A vs Chip B enz heb ik ook geen goesting in om over te beginnen. 1 ding staat vast, moesten ALLE tuners eens WHP (voor en na de chip bv) vermelden zou het al een veeel beter beeld geven. Dat is tenminste beter te vergelijken.
want 200whp is bij de een 240pk aan de motor, bij een ander 225pk enz.

Een chip van een gerespecteerd bedrijf is normaalgezien altijd GOED, er is wel voor elk wat wils. De ene wil absolute performance, de ander liever een soepele wagen. De ene gaat for most bang for the buck, de ander gaat op gevoel.

Voor de rest gaan we het toch nooit echt weten, Tenzij er eens in één en dezelfde wagen verschillende chips achter mekaar (onafhankelijk of in ieder geval onbevooroordeeld) getest worden. Op dezelfde rollenbank keiharde cijfers, op hetzelfde stukje weg keiharde cijfers, en dan een subjectievere bevinding over het karakter van de wagen.

maarja zo'n test kost hopen geld want de 4 hier makkelijk te verkrijgen chips kosten bij mekaar toch al om en bij de 3500-4000 euro
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Boom

Citaat van: JCviggen op 16-08-2004 22:38:42
Ik ben nu naar Rica geweest omdat ik de prijs goed vond, en als ik wat verander aan m'n auto gewoon ff afspraak maken en gratis re-map...en ik hoor erg goede dingen over hun software anyway :)

Heb je voor die 'vriendenprijs' wel een bonnetje gekregen? Dat is nl. wel belangrijk voor belastingaftrek ;D
Wie remt, verliest...

Entuscan

euhm van 775 ex btw (waar dus 147,25 btw bijkomt en een totaal van 922,45 euro ) -> 375 ex btw oftewel 446,25 incl btw.
Zelfs als is het zonder bonnetje dan bespaar je nog 328,75 euro. (Max.excl - max. incl)
Die paar euro meer of minder zal het dan ook wel niet meer maken
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

TTT242

Iedereen zit hier wel te praten over belastingsaftrek, maar dat zie ik niet zo goed zitten hoor.  De BTW die sommigen misschien kunnen aftrekken.
Btw, toch een beetje voorzichtig want je zou die verhoogde pk's en Kw's eigenlijk aan de verzekering moeten aangeven, wat een hogere premie tot gevolg heeft.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire