Wat te verwachten van Rica?

Gestart door Boom, 16-08-2004 14:57:51

Vorige topic - Volgende topic

Boom

Citaat van: Entuscan op 16-08-2004 23:59:25
euhm van 775 ex btw (waar dus 147,25 btw bijkomt en een totaal van 922,45 euro ) -> 375 ex btw oftewel 446,25 incl btw.
Zelfs als is het zonder bonnetje dan bespaar je nog 328,75 euro. (Max.excl - max. incl)
Die paar euro meer of minder zal het dan ook wel niet meer maken

Jawel... want dan nog over 446,25 euro niet 52% belasting over hoeven te betalen ;D Scheelt wel degelijk ;)

Maargoed, daar is dan wel een bonnetje voor nodig.
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

JCviggen

Citaat van: TTT242 op 17-08-2004 00:14:46
Btw, toch een beetje voorzichtig want je zou die verhoogde pk's en Kw's eigenlijk aan de verzekering moeten aangeven, wat een hogere premie tot gevolg heeft.

Inderdaad een interessant gegeven, iemand hier die dat heeft doorgegeven aan z'n verzekering?  :D
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

s©ub@

bij het taxeren van mijn wagen wel...

inclusief alle andere modificaties zoals remmen, vering en demping...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

BartT5R

Citaat van: Ludo op 17-08-2004 09:16:03
Citaat van: JCviggen op 17-08-2004 00:34:24
Citaat van: TTT242 op 17-08-2004 00:14:46
Btw, toch een beetje voorzichtig want je zou die verhoogde pk's en Kw's eigenlijk aan de verzekering moeten aangeven, wat een hogere premie tot gevolg heeft.

Inderdaad een interessant gegeven, iemand hier die dat heeft doorgegeven aan z'n verzekering?  :D

voor ons Belgen heeft dat geen zin.
ook al betaal je meer premie, je valt altijd "vuil" in geval van dodelijk ongeval waarbij het parket je auto in beslag neemt.
wettelijk mag je niks aan je auto veranderen wat niet op het pvg staat en de fabrikant dus niet toelaat.

ja klopt Ludo, maar vergeet niet dat er altijd een causaal verband moet bestaan tussen de oorzaak van het ongeval en de tuning van de wagen, als je een dodelijk ongeval veroorzaakt waarbij aangetoond is dat je bv 50km per uur reed, heeft de verzekering geen poot om op te staan, men kan enkel je nog een extra rekening geven omdat je te weinig betaalde.

Maar in principe zou je na de tuning moeten gaan voor een nieuwe typegoedkeuring en een nieuw gelijkvomrigheidsattest voor 1 wagen, maar dat kost je wel wat centen denk ik.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Rudi

Citaat van: Boom op 16-08-2004 22:14:31
Citaat van: Ludo op 16-08-2004 22:09:19
Citaat van: Boom op 16-08-2004 22:06:45

... Rica heeft zich al helemaal bewezen.  

is dat echt zo?.
nochtans niet veel standaard T5's gezien op de rollenbank dagen die boven de 300pk gingen met alleen een chip.  :-X

Nee dat is (van horen zeggen) inderdaad waar. Maar voor elke chip is het noodzakelijk om een 3" DP te hebben om er het maximale uit te halen toch? Wat Rica niet kan, kunnen anderen ook niet... toch?

Maar ik ben het wel met je eens dat het, op zijn zachts gezegd, misleidend is dat Rica claimt dat je 310 pk zou krijgen na een chipupgrade. :-\

leuk dat oude tuning forum

::)
Dr.Go-Fast...