haperend schakelen volvol 850

Gestart door elro, 11-05-2012 14:59:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 18-05-2012 19:24:04
De synchromesh ringen die het meeste verslijten zijn meestal de 2e en 3e versnelling.
De synchromesh ring van de achteruit zal het minst snel slijten (in theorie) aangezien men vooruit rijdt.

Dan moet je eens binnenlopen in wat revisiebedrijven, die vertellen het tegendeel.
De meeste problemen zijn afkomstig van de synchromeshring van de 1é en achteruit.
Wellicht kunnen ze je allemaal een bak vol ringen laten zien.
Komt omdat men niet volledig stilstaat en tegelijkertijd omschakelt en weer wil rijden.
Politieauto's en auto's van beveiligingsfirma's zijn vaste klanten met dit euvel.

CeesvanGils

Daar sluit ik me bij aan ludo!

Maar ik heb ook dit probleem soms niet in achteruit te krijgen maar mijn koppeling is bijna aan zijn einde dus denk dat het goed is eerst de koppeling te doen en dan weer eens verder te kijken. :)
De Plasti Dip Specialist op het gebied van al uw dip projecten zoals: Auto's, velgen en kunststof delen. Voor info email naar: plastidipspecialist@live.nl.

jeroen74

Maar als je de koppeling aan het vervangen bent, is het volgens mij maar weinig extra werk de bak ook maar meteen te vervangen... de koppeling zelf vervangen is zo gebeurd, het is alleen zo vreselijk veel werk om er bij te komen ;)

CeesvanGils

Nou jeroen voel je geroepen om langs tekomen :eusa_dance:
Brug en gereedschap staan tot je beschikking  ;)
De Plasti Dip Specialist op het gebied van al uw dip projecten zoals: Auto's, velgen en kunststof delen. Voor info email naar: plastidipspecialist@live.nl.