(AT) Automaatbak probleem in duitsland

Gestart door BrianTDI, 21-05-2012 11:39:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BrianTDI

Beste mede Volvo rijders,

Gister (zondag) had ik pech met mijn V70 tdi automaat, in duitsland. Natuurlijk geen europa denking enz enz...
Uit eindelijk toch thuis gekomen maar de volvo staat nog daar.

Ik reed op de autobahn, niet bijzonders. Tot dat de toeren ineens snel van 1000 naar 5000 rpm sprongen en daar tussen.
De automaat leek ook te schakelen/blokkeren, zo snel mogelijk de auto stil gezet. De auto, (Vermoedelijk) de automaat heeft olie verloren.

Na 30 minuten de auto proberen te starten, maar alleen de startmotor draait rond. Uiteindelijk is de auto weg gesleept en aangekomen bij de garage,
starte de wagen gewoon! Klein proefrondje gemaakt en weer precies het zelfde, de garagist kon de auto uitlezen. Omdat volgens hem vermoeidelijk een elektrisch probleem is. Bij uitlezen kwam diefstal preventie met een fout naar voren en kon daardoor niet verder het systeem uitlezen, dus waarschijnlijk 2 problemen!

Nu heeft de dealer mij al eerder laten weten dat de de (stationair?)toerental sensor defect was.


Nu kan ik de auto naar Nederland laten verslepen voor 580 euro of wellicht de auto in Duitsland laten maken voor een onbekend bedrag en dan de auto zelf terug halen.

Wat is jullie advies en wat denken jullie van het probleem (klinkt het bekend), ik ben benieuwd.

(we hadden een huur auto genomen op thuis te komen nieuwe Renault twingo 1.2, nou dat rijd die "oude" volvo toch echt stukken beter)

UserID6342

Is het geen betere optie om een offerte te vragen uit Duitsland wat het nu gaat kosten bij 'm ?  Als dat hoger is als die 580 euro zou ik 'm naar Nederland laten brengen en bij Pul in Urk af laten leveren.  Dan weet je zeker dat het goed komt als het puur de motor is en de bak niet suf is.

Als de bak suf is, een kijken of een handige kennis / forumlid je wilt helpen om er een goed gebruikt bakje onder te zetten.  Bak heb ik wel liggen.

BrianTDI

Ik ga proberen of er in Duitsland wat te regelen valt, aangezien ik vermoed dat het elektronisch is (de auto reed in alle versnellingen nog goed), het is gissen maar ik denk dat het niet mechanische/de bak zelf is

zelf dacht ik om de auto naar volvo berkouwer te slepen, nog geen ervaring mee, maar die zit bij mij in de buurt.

Het gaat zowiezo geld kosten, ik hoop alleen niet dat ik straks verkeerd bezuinig  :eusa_pray:

Ik hou jullie op de hoogte

Broabander

Laat iig het oliepeil van de automaat checken. Als je zegt van: 'er kwam olie uit' dan is het knap löllig als je hem voor x honderd € laat repareren en je automaatbak draait in de soep op de terugweg.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

BrianTDI

Dat laat ik zeker doen, ik heb de olie zelf een keer bijgevuld en het pijl is te hoog (eigen fout),

wellicht interessant volgens de dealer is de olie alleen te pijlen als de motor draait in z'n neutraal.

Rob850turbo


BrianTDI

Hohenwarsleben
Irxleber Straße 6

vlak bij magdeburg, zo'n 350 km van de Nederlandse grens,
Duitse garage was niet echt behulpzaam en verwees me door naar volvo action service, daar heb ik de juiste contact persoon nog niet van gevonden...

NinaPaul

Citaat van: BrianTDI op 21-05-2012 14:14:01
Dat laat ik zeker doen, ik heb de olie zelf een keer bijgevuld en het pijl is te hoog (eigen fout),

wellicht interessant volgens de dealer is de olie alleen te pijlen als de motor draait in z'n neutraal.

Het is zelfs nog iets gecompliceerder dan dat!

In het kort: temperatuur, versnellingen doorlopen, 1 minuut in N met draaiende motor, dan pas pijlen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Demon

Citaat van: BrianTDI op 21-05-2012 14:14:01
Dat laat ik zeker doen, ik heb de olie zelf een keer bijgevuld en het pijl is te hoog (eigen fout),

wellicht interessant volgens de dealer is de olie alleen te pijlen als de motor draait in z'n neutraal.
Als er teveel in gezeten heeft is het niet zo raar dat hij het er op een gegeven moment uitgooit lijkt mij, iets met een keering, lek en dan stuk?

Groet,
The Demon.

V70geRwin

Citaat van: The Demon op 21-05-2012 17:53:03
Citaat van: BrianTDI op 21-05-2012 14:14:01
Dat laat ik zeker doen, ik heb de olie zelf een keer bijgevuld en het pijl is te hoog (eigen fout),

wellicht interessant volgens de dealer is de olie alleen te pijlen als de motor draait in z'n neutraal.
Als er teveel in gezeten heeft is het niet zo raar dat hij het er op een gegeven moment uitgooit lijkt mij, iets met een keering, lek en dan stuk?

Groet,
The Demon.

hopelijk het overdrukventiel van de bak....

Ludo

Citaat van: BrianTDI op 21-05-2012 14:14:01
, ik heb de olie zelf een keer bijgevuld en het pijl is te hoog (eigen fout),

Dat is wellicht de oorzaak, heb ik ook een keer gehad na een oliewissel, ±3l aflaten en 7.5l bijvullen.  :eusa_doh:  ;D
De druk in de bak word te hoog, en de olie komt langs het overdrukventiel naar buiten.
De olie was wel verbrand.

BrianTDI

Gezien het olie pijl nog te hoog stond heb ik inderdaad het gevoel dat door de hoge temperatuur er wat olie uit gegooid is, ik gok het er op om de auto zelf op te halen met een trailer-auto als dat te regelen is en anders maar betalen.

Ik krijg het gevoel dat ze in Duitsland liever geen Nederlands auto repareren of geen Volvo's haha, ik waag morgen nog een poging bij de ADAC waar de auto nu staat of iets willen/kunnen betekenen

@ demon de keering is idd lek, deze lekt minimaal, dat is gelijk ook de reden dat ik het niet vreemd vond dat ik er meer in deed dan er uit kwam, ach jah spelende wijs leert men

The Demon

#12
Dure speledingetjes hoor die bakken, kan je beter hamertje tik kopen  ;D
Maar serieus, een lekke keering en teveel olie  :eusa_think: ik denk dat de keering het eerder begeven heeft dan dat het overdrukventiel open ging.

Groet,
The Demon.

BrianTDI

#13
Gelukkig hebben we de foto's nog,



Ik gok dat er een liter olie uit is, verbrand of niet durf ik niet te zeggen daarna heeft de auto niet door gelekt  :eusa_pray:

BrianTDI

Als het goed is doet de foto het nu wel.

Ik dacht zelf op de plug uit de bak te draaien.

Advies van de dealer was om de olie sowieso te verversen, ik schat dat er zo nog 2.5 liter uit kan ... om weer met de auto te kunnen rijden vermoed ik dat ik allereerst de toeren sensor moet (laten )vervangen