Crisis...??...........hoezo Crisis....??

Gestart door heutink, 24-05-2012 19:53:00

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Voor het milieu verwacht ik niet echt dat deze gekocht danwel in de lease genomen zou worden.
lijkt me best wel leuk, maar toch maar een t6

Robert855

Het is druk bij ons acquisitiebureau'tje, momenteel met vier man actief voor 10 opdrachtgevers uit veel verschillende branches. van transport, coaching en training tot ict en software applicaties voor het mkb. afgelopen jaar een moeilijke wissel gehad in het management, maar nog steeds volop werk, dus niets te klagen hier!!

Lampje

Leuke bak! Mijn collega's kijken er ook naar. Waarom gaat die volgend jaar naar 7% bijtelling? Is dat een geheel nieuwe categorie of zo?

Crisis? Ons bedrijf groeit ieder jaar met 40%. Ook dit jaar weer. Teller staat inmiddels op 148.000 HBO en universitair geschoolde medewerkers.

Ik ging een opleiding uitkiezen. Kwam er al snel achter dat er een hoop koren en kaf was. Kwam ik uiteindelijk met een opleiding aanzeilen van 45 mille. Nee, dat doen we hier niet, tenzij het heel goed is. Sorry, ik maakte een rekenfoutje, het moet 65K zijn voor 2.5 jaar. PZ: oh, dat is geen probleem hoor.

Werkelijk idioot, terwijl mensen om je heen in de dikke financiële ellende zitten, dat je baas een opleiding betaalt die voor menigeen 2 x hun jaarsalaris is. Overmorgen naar een kennismakingsavondje om te zien of het wat voor me is en of ik de studiedruk aankan.

Citaat van: rifwachter op 17-11-2012 15:50:57
Crisis   ??

in twee dagen gewoon 6 * volvo V60 plug-in hybrid verkocht hier.

lekker 0 % bijtelling voor deze auto.
Crisis   ??

Crisis   ??

heutink

;D
zo, het jaar 2012 afgesloten met maxonmotor benelux, en nieuwe records voor omzet en winst  :eusa_dance:
op naar 2013..........en tegen de zomer het nieuwe pand klaar  http://www.mobicam.nl/bouwcamera/maxon/
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Marc O.

Ik hoorde dat ASML de produktie alweer flink aan het inkrimpen is. Heeft dat voor jullie nog negatieve impact?
...The Nile isn't just a river in Africa...

heutink

:D
nou....het nieuwste startplan is voor wat betreft de high-end machines weer verhoogd.........maar ja, dat is elk jaar hetzelfde aan het eind van het boekjaar.....
dus maar afwachten

heutink

8)
zo, en ons nieuwe pand is bijna helemaal klaar, we werken er al wel een week of 3 of is het al weer 4 weken in............fijn hoor zo'n crisis, dan kun je nog eens investeren en een leuk pand bouwen
www.maxonmoves.nl
;D

Lampje

Ow, ik moet iets vreselijks bekennen. Ik loop het risico een eeuwige ban te krijgen hier ;D

Ik heb een Prius Plug-in besteld voor naast de Volvo; kan ik lekker repareren en zo!

Oh ja, en de teller; die staat inmiddels op 170.000 medewerkers. De groei zet dus door ;)

Taranis

Citaat van: Lampje op 12-08-2013 20:44:35
Ik heb een Prius Plug-in besteld voor naast de Volvo

* Taranis meldt dit bericht aan de moderator

Dat je een Prius Plug-in bestelt okee, maar zeg dan gewoon dat je geen bijtelling wil betalen ;D

ZC3rr0r

Crisis.
Vreemd woord eigenlijk.
Of beter: Vreemd gebruik als aanduiding voor een economische neergang.

Recessie, negatieve GDP ontwikkeling of krimp spreken allemaal stukken minder tot de verbeelding, maar pakken de essentie veel beter.
Crisis roept beelden op van massas vluchtelingen, brandende dorpen, natuurrampen, etc.

In dat licht bekeken is het zelfs wat pretentieus om een krimp van een paar procent in GDP een "Crisis" te noemen.

Nee, wij hebben geen crisis (hoogstens van persoonlijke aard bij verlies van inkomen) maar eigenlijk een goede wake-up call om te sleutelen aan ons businessmodel.
Kijk maar naar de bedrijven waar het goed gaat, of naar de landen met een sterke groei, dan zie je dat die zogenaamde crisis gewoon een normale verandering in de wereldmarkt is die niet werkende businessmodellen van het kapitalistische speelveld veegt en zo in essentie de zelfreinigende werking van het systeem benut.

Heb ik een crisis? Nee, wel veel geld verloren op mijn huis en een werkgever waar het minder florisant gaat, maar in beide gevallen is mijn gebrek aan actie of gebrek aan lange termijn perspectief de oorzaak (je huis verkopen na 4 jaar stagnatie op de woningmarkt is geen goed plan, pas na 9 maanden doorhebben dat het bedrijf waarvoor je werk al tijden negatieve omzet draait en er niks aan doen is niet slim).

Maar bekijk het positief: We zijn allemaal relatief vrij, hebben nog steeds grote luxe en genoeg kansen die veel andere mensen nooit van hun leven zullen hebben of krijgen.
Kop op :)

Door te doemdenken maak je van een recessie wel een crisis ja...

KIM

Dat doemdenken hebben de media en de regering een paar jaar geleden wel voor ons geregeld...

Marc O.

Citaat van: ZC3rr0r op 12-08-2013 21:16:37

Recessie / crisis....what's in a name. Maar ik denk dat je de realiteit te ver simplificeert door te veronderstellen dat dit alleen door doemdenken wordt veroorzaakt. Tuurlijk, in zekere zin is het een self fulfilling proficy, maar dan moet er wel een 'bodem' zijn die intrinsiek rot genoeg is om de crisis te laten groeien. Die rotte bodem is gedurende de laatste decennia gekweekt door onze Haagse bestuurders.

Taranis

Citaat van: KIM op 12-08-2013 21:18:52
Dat doemdenken hebben de media en de regering een paar jaar geleden wel voor ons geregeld...

Klopt. Neemt niet weg dat het een crisis economische neergang is die in eerste instantie veroorzaakt is door de banken, die vervolgens staatssteun nodig hadden, waarna hun top zichzelf miljoenenbonussen toebedeelt en massaal aan het aflossen zijn bij de ECB, maar ondertussen geen geld uit willen lenen aan (startende) bedrijven en op die manier de rem op de economie houden.

Naar mijn mening mag iemand met heel veel verantwoording ook heel veel verdienen, maar dan moet je die verantwoording wel nemen op het moment dat het er op aan komt. En niet graaien om het graaien, er zelf beter van te worden en fuck de maatschappij.

ZC3rr0r

Citaat van: Marc O. op 12-08-2013 21:28:23

Recessie / crisis....what's in a name. Maar ik denk dat je de realiteit te ver simplificeert door te veronderstellen dat dit alleen door doemdenken wordt veroorzaakt. Tuurlijk, in zekere zin is het een self fulfilling proficy, maar dan moet er wel een 'bodem' zijn die intrinsiek rot genoeg is om de crisis te laten groeien. Die rotte bodem is gedurende de laatste decennia gekweekt door onze Haagse bestuurders.

Als je denkt dat ik het bovenstaande zo bedoel dan heb je het verkeerd gelezen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat de economische neergang veroorzaakt is door verkeerd acties ofwel een gebrek aan actie van de betrokkenen.
Dit hebben we dus (collectief) zelf veroorzaakt door businessmodellen aan te hangen die niet werken of onszelf te laat aan te passen aan veranderende omstandigheden.

In dat licht bezien is deze crisis neergang dan ook intrinsiek onderdeel van het systeem, het zelfreinigende mechanisme dat in de economie, net als in de natuur (zie evolutie), alle niet fitte soorten laat afsterven.

En dat is geen crisis, maar een kans om wakker te worden en je huidige strategie in het (bedrijfs)leven opnieuw te bezien.
Een recessie is niet iets negatiefs, maar we doemdenken er iets negatief van.

Marc O.

Citaat van: ZC3rr0r op 12-08-2013 21:34:31
Citaat van: Marc O. op 12-08-2013 21:28:23

Als je denkt dat ik het bovenstaande zo bedoel dan heb je het verkeerd gelezen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat de economische neergang veroorzaakt is door verkeerd acties ofwel een gebrek aan actie van de betrokkenen.
Dit hebben we dus (collectief) zelf veroorzaakt door businessmodellen aan te hangen die niet werken of onszelf te laat aan te passen aan veranderende omstandigheden.

In dat licht bezien is deze crisis neergang dan ook intrinsiek onderdeel van het systeem, het zelfreinigende mechanisme dat in de economie, net als in de natuur (zie evolutie), alle niet fitte soorten laat afsterven.

En dat is geen crisis, maar een kans om wakker te worden en je huidige strategie in het (bedrijfs)leven opnieuw te bezien.
Een recessie is niet iets negatiefs, maar we doemdenken er iets negatief van.

Mee eens. Maar dan nog ben ik van mening dat deze crisis (ja, ik blijf het gemakshalve maar even zo noemen ;D) grotendeels is veroorzaakt - danwel kritischer is - door de wijze waarop de meeste West Europese plus Amerikaanse overheden acteren. Doordat overheden denken dat ze 'de oplossing zijn voor alle problemen' ontstaat een kind met een waterhoofd. In plaats daarvan moeten overheden zich realiseren dat ze zélf het probleem zijn en niet meer dan een noodzakelijk kwaad. Op die manier laat je de vrije markt zijn werk doen. Dan zullen er nog steeds situaties ontstaan waarin 'niet fitte soorten moeten afsterven', maar ik geloof oprecht dat dit minder ingrijpend zal zijn dan wat we nu meemaken.