850 CrossCountry maar dan anders....

Gestart door 850Patrick, 28-05-2012 22:47:26

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Citaat van: ulkeman op 21-06-2012 18:52:31
Citaat van: NinaPaul op 21-06-2012 18:51:36
Citaat van: -D©©©L- op 21-06-2012 18:42:43
Stilstaand word de inlaatlucht stevig opgewarmd door de radiateur.  warmte afgeven doet ie in dat geval zeker niet.

Waarom wil je hem zo graag bij een hittebron plaatsen dan? Die logica ontgaat me.

Gewoon in de auto plaatsen met een fan, paar buizen en klaar.

waar zit hij normaal.......
zucht.

Ik zeg toch naar binnen plaatsen, doe je ook met de koelvloeistof radiateur.
Idd, diepe zucht zo moeilijk is het niet om te lezen :P
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ulkeman

Citaat van: NinaPaul op 21-06-2012 18:57:40
Stilstaand word de inlaatlucht stevig opgewarmd door de radiateur.  warmte afgeven doet ie in dat geval zeker niet.

Waarom wil je hem zo graag bij een hittebron plaatsen dan? Die logica ontgaat me.

zucht.

Ik zeg toch naar binnen plaatsen, doe je ook met de koelvloeistof radiateur.
Idd, diepe zucht zo moeilijk is het niet om te lezen :P

reactie van marco gezien?  ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

NinaPaul

Ik zeg ook niet achterin de auto. Maar ik heb al door dat denken in oplossingen niet jullie sterkste kant is.

Gewoon in de auto monteren dus (voor de probleemzoekers hierboven, voeteneind bijrijder) met een fan.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ulkeman

Citaat van: NinaPaul op 21-06-2012 19:01:30
Ik zeg ook niet achterin de auto. Maar ik heb al door dat denken in oplossingen niet jullie sterkste kant is.

Gewoon in de auto monteren dus (voor de probleemzoekers hierboven, voeteneind bijrijder) met een fan.

nee natuurlijk zijn we niet goed in denken van oplossingen ;)

Citaat van: -D©©©L- op 21-06-2012 18:56:11

Ja, goed warme lucht door een paar lange buizen.  Is goed voor de flow.  Wat stel je voor... 100 mm of 180 mm pijpen ? Wel een beetje turbogat, maar ach.

opruimen die intercooler, in dit geval heb je veel meer aan het kortere traject en mechanisch stabielere opbouw.

nogmaals doel waar de auto voor gebruikt word.
is de korte weg het beste.

afdeling dalfsen

-D©©©L-

Citaat van: NinaPaul op 21-06-2012 19:01:30

ok, ik hoor graag hoe het traject van de buizen dan "gewoon" moet lopen. let op dat de flow goed is, anders moet de turbo nog harder persen en maakt ie meer warmte dan je "gewone" oplossing kan koelen.  Vergeet de flex delen niet.

eenvoudige schets is voldoende.

Turbobiker

Stilstaand word de inlaatlucht stevig opgewarmd door de radiateur.  warmte afgeven doet ie in dat geval zeker niet.

zucht.

Driewerf zucht...

Die radiateur ging naar achteren in dit project.
De Tussenpaus

ulkeman

Citaat van: Turbobiker op 21-06-2012 19:09:26
Stilstaand word de inlaatlucht stevig opgewarmd door de radiateur.  warmte afgeven doet ie in dat geval zeker niet.

zucht.

Driewerf zucht...

Die radiateur ging naar achteren in dit project.

dat ging mij nog om orgineel. ;)

afdeling dalfsen

NinaPaul

Andersom kan ik dat ook vragen he, waar en hoe heb je dit omslagpunt gemeten?
En zeggen hoe het moet lopen, op de best mogelijke manier natuurlijk.

Heeft verder geen nut om hier over te blijven discussiëren, net zoals ik kan jij geen concrete data gaven en/of bewijzen.
Uit ervaring weet ik (niet met een volvo) dat het aansluiten van een intercooler langs binnen (c20let) wel degelijk nut had,
al was dit voor autocross waarbij je langer aan het rijden bent.

Zonder het te testen zullen we het nooit weten.
-Gottfried Leibniz

V70 classic

En dan nog een detail.
De turbo warmt de lucht niet op.
Het comprimeren warmt de lucht op.
En indeed traject lucht korthouden.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

-D©©©L-

Citaat van: NinaPaul op 21-06-2012 19:14:10
Andersom kan ik dat ook vragen he, waar en hoe heb je dit omslagpunt gemeten?
En zeggen hoe het moet lopen, op de best mogelijke manier natuurlijk.

Heeft verder geen nut om hier over te blijven discussiëren, net zoals ik kan jij geen concrete data gaven en/of bewijzen.
Uit ervaring weet ik (niet met een volvo) dat het aansluiten van een intercooler langs binnen (c20let) wel degelijk nut had,
al was dit voor autocross waarbij je langer aan het rijden bent.

Zonder het te testen zullen we het nooit weten.

Nou niet gaan lopen ouwehoeren, jij zou het "gewoon" even doen. Schreef je net zelf in volle overtuiging.
Kom maar met een tekening i.p.v. woorden en pseudo wetenschap kutsmoezen.

Johann

Kijken of je ergens een alu koeler kunt vinden. Eventueel fan er op zetten en dan kun je 'm eventueel wel kwijt achter aan de motorkap. Beetje schuin zetten zodat de rijwind nog een beetje voor het schutbord langs naar beneden weg kan.
Doet altijd iets. beter dan die 120 graden lucht die bij vol pompen op de baan de motor in gaat.

-D©©©L-

Citaat van: Johann op 21-06-2012 19:16:50
Kijken of je ergens een alu koeler kunt vinden. Eventueel fan er op zetten en dan kun je 'm eventueel wel kwijt achter aan de motorkap. Beetje schuin zetten zodat de rijwind nog een beetje voor het schutbord langs naar beneden weg kan.
Doet altijd iets. beter dan die 120 graden lucht die bij vol pompen op de baan de motor in gaat.

Die "baan" is een badje...

Wout309t

Ik zeg ook: intercooler met fan...
2011 V70 2.0T R-Design MT

Johann

Turbobiker

Citaat van: ulkeman op 21-06-2012 19:11:00
dat ging mij nog om orgineel. ;)

Ja, leuk, maar de rest heeft het hier gewoon over dit project.

Dus ga hier nu niet mensen voor dom zitten uit te maken, dat komt wat dom over.
De Tussenpaus