De Silversand Schicht

Gestart door Lammert, 30-05-2012 22:07:24

Vorige topic - Volgende topic

Lammert

Oke, ik heb dus nog een restant van één of andere Italiaanse autotelefoon antenne op mn dak zitten dat een beetje afbreuk doet aan het geheel:

Als ik dat kreng verwijder heb ik een gat in mn dak, en dat is nou ook bepaald niet waar ik naar op zoek ben. In een vlaag van verstandsverbijstering dacht ik dat een haaievinnetje (€8 incl verzenden op AliExpress) misschien minder slecht zou staan dan dat antenne restant. Oordeel vooral voor jezelf, maar ik denk niet dat ik hem ga plaatsen, ziet er veel te druk uit.

Ik laat het maar even zo (zonder vin dus), maar als iemand een goed idee heeft is dat welkom uiteraard!

UserID6342

Dat gekke ding in kleur spuiten en dan terug erop, valt hij al minder op...

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 01-06-2016 06:03:29
Dat gekke ding in kleur spuiten en dan terug erop, valt hij al minder op...

Eens.

Died850

Persoonlijk had ik de antenne laten zitten, valt in mijn ogen nog minder op dan die haaienvin. Mooiste is natuurlijk niks op het dak, maar dat is nu een beetje lastig inderdaad ;).

Sbv

Ik zou zelf de antenne lekker laten zitten zeker als het niet lek of roest daar

Lammert

Even in photoshop gekeken hoe die haaievin er in silversand uitziet, zo dus:

Wel een stuk beter alvast, maar ik neig er toch meer naar om gewoon die antenne puist te laten zitten... misschien nog ff de slijptol op het uitstekende stangetje zetten.

Lammert

Vandaag even de schicht wat voorbereiden op de vakantie in augustus. Poetsbeurtje, olie en kvs bijgevuld, en ruitenwissersproeierpomp vervangen. Later deze week nog 2 verse zomerbandjes er op en morgen bij Ruud langs voor de magneetkoppeling. Een beetje airco is wel lekker op vakantie straks.

Tevens naar aanleiding van recente ervaringen op t forum met uitlezen van km-standen mij daar ook maar eens aan gewaagd.

Huidige km-stand op de teller: 336.784
Huidige km-stand uitgelezen: 358.937

Een gat van 22k, dat waarschijnlijk het bekende teller-wieltje is geweest en geen kwade opzet. Aangezien het een Italiaanse import is viel dat me alleszins mee.

Meteen weer eens foutcodes uitgelezen, was alweer een hele tijd geleden:
A2: 1-1-1  :eusa_dance:
A3: 1-1-1  :eusa_dance:
A7: 1-2-2 en 1-1-3  :eusa_think:

1-2-2 sensortijd motortemp te lang: dit zal een brakke kvs sensor zijn. Jammer, want die zit er pas 2 jaar in (Gates geloof ik).
1-1-3 open verbinding brandstofmeter sensor: ik gok tevens een brakke sensor, maar daar moet ik nog even in duiken. Lijkt me niet heel dringend...

Drie weken terug zat ik voor mn werk in Leipzig, en ben ik van daaruit met de trein (:eusa_shhh:) verder naar de Dolomieten gereisd om met 4 vrienden te hiken in de bergen. Geen auto foto's dus deze keer, maar ik vond ze wel het delen waard.

Het doel, een kleine 3000m hoog met hier en daar lekker steile wanden ;D

Eén van de 'via ferrata' onderweg naar de top (ja, ik wordt kaal bovenop :P):

Mooi uitzichtje met tegenlicht:

En als beloning het uitzicht op de top ;D

arjen850

Sjonge,schitterende foto's zeg :eusa_clap:

elianmars

Schitterende foto's? Waar?  :eusa_shifty:

Lammert

Fotolinkjes zijn stukgegaan blijkbaar (grrr Google...), ik heb ze opnieuw geknipt en geplakt

En Ruud, nog bedankt voor de magneetkoppeling fix! Dat had flink wat ruimte ;D (1,4mm)

volvobug

You're welcome! Nu jij die fotolinkjes nog fixen  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lammert

Citaat van: volvobug op 28-07-2016 00:50:00
You're welcome! Nu jij die fotolinkjes nog fixen  ;D
Blijkbaar maakt Google Photos tijdelijke links ofzo, ik ben er klaar mee in ieder geval. Alles nu maar naar Flickr gekopieerd, en die spuugt ook nog eens direct BB code uit :)

Lammert

Even een korte update voor de record: afgelopen vrijdag bij 341k weer een jaartje apk goedgekeurd na vervanging ruitenwisservloeistofpomp

Lammert

Recent uitlijnrapportje. Sindsdien trekt hij heel iets naar rechts (stuur loslaten op de snelweg en 200 meter verder raak je de vangrails zeg maar). Service is verder prima, dus ik kan zo terug, maar volgens de uitlijner zelf kon hij niets veranderen aan de wielvlucht (camber), en de waarden zitten wel binnen de marges. Dit forum leert mij echter dat de camber wel degelijk aan te passen is op onze hokken (fijn zo'n forum!). In theorie klopt het dat als je camber links negatief is en rechts positief dat je hok dan naar rechts trekt (of zit ik er naast?), dus morgen maar eens even achteraan bellen

elianmars

Camber is af te stellen door de twee bouten op de veerpoot iets los te draaien. Er zit niet veel ruimte in, maar het is wel degelijk mogelijk.