Van gas'bom' naar gas'kanon'

Gestart door GeertG, 15-06-2012 16:10:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GeertG

#30
Even update van gisteren.

Toch enigzins gereserveerd naar Maastricht omdat ik bij aankoop van de V70R nu 2 weken geleden natuurlijk een aantal dingen zelf heb kunnen controleren. Toen geen gekke dingen gezien en de stapel rekeningen die erbij zat zegt natuurlijk wel dat op z'n minst wat is besteed aan de auto maar niet hoe die er nu werkelijk bij staat.

Ik had wat gebreken/ongemakken (deur RA ging niet open, rammel achterklep en deur LA, slot bestuurderskant niet met sleutel bedienbaar, achterbank links niet in slot, missend roostertje en schuifje) maar een grondige check (voornamelijk technisch) natuurlijk gewenst.

Even na aankomst:


Eerst maar de rammel in de achterklep grotendeels verholpen.
Onder de motorkap e.e.a. nagekeken (vloeistoffen, kabels, aansluitingen, enz.).
Vervolgens met pijn en moeite de deur RA gestript en open gekregen:



Bleek de motor niets meer te doen en mechanisch ook niet bedienbaar. Na veel smeermiddel en geklop en maar steeds open en dicht schakelen de moed bijna opgegeven. Een nieuw motortje blijkt ca €300 te kosten  :o dus wellicht op zoek naar een gebruikte. Maar toen kwam er opeens 'leven' en na nog meer smeren werd ie gangbaar  :D


Daarna de hoogte in:



Wat plaatjes van onder;

Koni FSD:



RVS remleidingen:



Beetje roest maar niets lek:



Beetje geknutselde pakking:



Beetje zweten:



Goede steun:



Geen speling op assen, remmen nog goed, banden goed (geen scheve slijtage), dus steeds meer vertrouwen en geruststelling.

Tot slot nog een bekend klusje:



En gelukt (en geen roest) !  :D



Alle credits weer naar Thuur voor de aangename en leerzame uurtjes  :eusa_clap:
Vervolgens even lekker doorgetrapt richting huis  ;D

Nu op zoek naar roostertje en schuifje (volgen nog in advertentie board)

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Vulk

Mooi zo dat het meevalt. Ga je iets doen aan die "geknutselde" pakkingen?

MrCain



Zo goeiedag zeg  :o hoeveel liter LPG gaat daar wel niet in....
Das een knoepert zeg!

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

GeertG

Citaat van: Vulk op 28-06-2012 15:37:23
Mooi zo dat het meevalt. Ga je iets doen aan die "geknutselde" pakkingen?

In de gaten blijven houden  ;)

Citaat van: MrCain op 28-06-2012 15:39:54
http://i1066.photobucket.com/albums/u410/GeertG/2012/V70R/achterklepopen.jpg

Zo goeiedag zeg  :o hoeveel liter LPG gaat daar wel niet in....
Das een knoepert zeg!



85l bruto.....

Gaat minder in dan in mijn oude rode waar ik 75l van 77l kon vullen.  ;)
Neemt nu veel plaats in en twijfel of er geen ringtank op de plek van reservewiel in moet, maar voorlopig kijken wanneer het echt gaat storen.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Gewoon een nieuw pijpje en pakkingen. Pakkingsetje kost een paar euro. Aan de turboflens een papieren, en onderin een ringetje (zonder kit :D).
Na de motorwissel zaten we ook te klooien met het pijpje en heb ik dus een nieuwe besteld. De hedendaagse retourpijpjes zijn ietsje korter waardoor je hem makkelijker tussen de turbo en de carterpan gedraaid krijgt.

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Marc O.

Mooie auto hoor, vind je ook niet )()()sT?!  :eusa_whistle: ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Vind er geen reet aan.


;D

Idd. een mooie kar 8)

rovelra

Citaat van: Miel850 op 28-06-2012 16:31:51
Citaat van: MrCain op 28-06-2012 15:39:54
http://i1066.photobucket.com/albums/u410/GeertG/2012/V70R/achterklepopen.jpg

Zo goeiedag zeg  :o hoeveel liter LPG gaat daar wel niet in....
Das een knoepert zeg!



Kan nog groter hoor  :eusa_whistle:

LOL , jij had 100 L in de 940 toch?

Marc O.

Citaat van: rovelra op 28-06-2012 19:40:12
Citaat van: Miel850 op 28-06-2012 16:31:51
Citaat van: MrCain op 28-06-2012 15:39:54
http://i1066.photobucket.com/albums/u410/GeertG/2012/V70R/achterklepopen.jpg

Zo goeiedag zeg  :o hoeveel liter LPG gaat daar wel niet in....
Das een knoepert zeg!



Kan nog groter hoor  :eusa_whistle:

LOL , jij had 100 L in de 940 toch?

In de S80 had ik ook 100L bruto. Wat een genot was dat ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Miel850

Citaat van: rovelra op 28-06-2012 19:40:12
Citaat van: Miel850 op 28-06-2012 16:31:51
Citaat van: MrCain op 28-06-2012 15:39:54
http://i1066.photobucket.com/albums/u410/GeertG/2012/V70R/achterklepopen.jpg

Zo goeiedag zeg  :o hoeveel liter LPG gaat daar wel niet in....
Das een knoepert zeg!



Kan nog groter hoor  :eusa_whistle:

LOL , jij had 100 L in de 940 toch?

Ja, nog steeds. En als ik goed m'n best doe rijd ik daar 800 km mee
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

elianmars

Citaat van: GeertG op 28-06-2012 15:24:10

Beetje geknutselde pakking:

http://i1066.photobucket.com/albums/u410/GeertG/2012/V70R/pakking.jpg





Ongelofelijk dat sommigen zo knutselen. Twee nieuwe pakkingen kosten een paar euro en in 10 minuten zijn ze vervangen  :eusa_doh:

Claudia

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

dielie850

Ik zou wel voor zon ringtank gaan.
Ik merk dat met die subwoofers van mij die kan ik er wel zo uithalen.
maar hoevaak sta je niet van oh dan gooi ik efe de bank plat dan gaat dat wel euhh NOT ligt die bom daar in de weg ;D

StefanCJ

Maar dan sta je weer twee keer zo vaak bij de pomp, het is eigenlijk allebei niet bijzonder praktisch, voordelig rijden daarentegen weer wel.

8)