Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

Broabander

Moah, ik zag laatst hier nog een plaatje van een of andere handige harry die een liter koelvloeistof in het olievulgat van de motor had geflikkerd waardoor er bruine chocolade uit het carter kwam. Dus wat dat betreft kan het altijd erger ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Sbv

Citaat van: Tiago op 03-07-2012 15:01:26
Waarde Sbv,
Ik heb mezelf dunkt me al voldoende geafficheerd als nitwit. Dat jij er nog een schepje bovenop wil doen, vind ik derhalve een beetje overdone...
Wat zeg ik? Deze jongen is inmiddels een meester in het juiste gaatje vinden en het peilstokje gaat daar in en uit als deed ik nooit anders.
Broabander is me net voor

Hopelijk is je bak nog te redden

KIM

Hoe moeten we jou nu gaan noemen? Op het forum is al een lijnoliekoning; deze heer drinkt lijnolie als bier.
Met jouw ATF gebruik ga ik voor de ATF fetisjist  ;D

Taranis

Overigens respect voor de zelfspot die je nog steeds weet op te brengen, ik zou eerder onwijs de P in hebben :)

Marc O.

Citaat van: Taranis op 03-07-2012 16:55:42
Overigens respect voor de zelfspot die je nog steeds weet op te brengen, ik zou eerder onwijs de P in hebben :)

Dan bereik je niks ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Marc O. op 03-07-2012 18:02:08

Dan bereik je niks ;)

Bedankt voor deze wijs les opa!

Citaat van: Claudia op 03-07-2012 18:37:20
ik vind dit draadje inmiddels zo leuk om te lezen, dat ik het stiekem niet eens zo erg vind als je nog even door stuntelt leert! ;D

;D ;D

Jij bent echt gemeen!

dbs1

Beste Tiago,

Hier kun je wat lezen over gedoe met de 5-traps geartronic en wat er wellicht aan te doen is behalve een nieuwe laten monteren.

Het is al eerder gezegd, maar de juiste specificatie ATF is heel belangrijk, deze staat er ook in (voor de 5-traps geartronic uit 2001 in ieder geval). Een dealer moet met het chassisnr kunnen achterhalen wat voor bak je hebt en wat voor olie daar precies in moet.

Succes.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Tiago

Waarde dbs1,
Zeer bedankt voor deze erg bruikbare informatie! Was zelf inderdaad als de wiedeweerga met mijn probleem naar dat forum gestoven, nadat iemand mij in zeer diplomatieke bewoordingen en met uitermate zachte hand erop had gewezen dat mijn V70 op dit forum "uit den boze" was. Maar dát stuk had ik nog niet gelezen. Komt ook een beetje omdat het 850Forum nog mijn favoriete hangplek is omdat hier de responsie (gek genoeg?) mij een steilere leercurve bezorgt dan de antwoorden op het andere forum. Ben ik nog in beeld?
Overigens is mijn kenteken afgegeven op 3 januari 2001. Toegegeven... in theorie is het mogelijk dat mijn V70 op 2 januari van dat jaar in België van de band is gerold (hetgeen ik niet hoop gezien het inneemgedrag van onze zuiderburen rond de jaarwisseling), maar ik denk dat het veilig is om aan te nemen dat mijn wagen van het bouwjaar 2000 is. Een bijna-classic, haha! Ook is mijn geartronic niet 5-traps maar 4-traps. Of zeg ik nu weer iets doms? Ik bedoel dat ik de P heb, de R van Racen, de N en de D. En daarnaast natuurlijk de drie handmatige versnellingen. Maar misschien is dit redundant geneuzel.

Afijn...
Ik ben in mijn knollentuin, Claudia, dat er tenminste iemand is die zich amuseert. Denk overigens niet dat ik dezer dagen dijenkletsend van het lachen door het leven ga. Verre van...
Maar ik weer dat niets zo vervelend is als mensen die voortdurend in de slachtofferrol kruipen en ik ben er niet bij gebaat dat jullie me massaal de rug toekeren. Integendeel, ik ben dankbaar voor de welwillendheid waarmee jullie deze vreemde eend in de bijt tot dusver bejegenen.

Voorts...
Im Süden nichts neues.
De sleepwagen kwam eerst om halfnegen des avonds aanzetten (This is Portugal, man!). Heb vriend Gilberto (= de sleper en was tevens - en wordt dat nu weer, vrees ik - onze vaste taxicheuffeur). Heb hem aarzelend mijn enige sleutel (zie mijn andere item op dit forum) ter hand gesteld met het klemmende verzoek er zuinig op te zijn en heb vandaag de ganse dag nagelbijtend doorgebracht, wachtend op een telefonema van de garagist... welke overigens niet kwam.
Heb nog niet de moed bijeengesprokkeld om zelf te bellen.... (wordt vervolgd)

Thijs T5

Mag ik even inhaken op dit topic door te zeggen dat je een hele mooie wagen hebt,

Jah hij doet het even niet maar ik heb ook een t-5 in deze kleur gehad :) echt super!

Succes met de bak problemen.... ben toch wel bang voor een groter lek ergens...

Gr Thijs

Marc O.

Citaat van: Taranis op 04-07-2012 08:15:47
Citaat van: Marc O. op 03-07-2012 18:02:08

Dan bereik je niks ;)

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTW063I8qaXOMQB2clXE7tt8epSE6cx9TXQB4ReX2DyF4vE6Obh3quHxa0j

Bedankt voor deze wijs les opa!

Graag gedaan jungske  :azn: :P ;D

Sbv

Er zit onder de V70 een 5-traps automaat. Bij mijn weten is er op een V70n nooit een 4-bak automaat geweest. Vanaf modeljaar 2006 wel een 6-bak

grijzev70tdi

volgens mij gewoon een 5 bak. Waren er in 2000 al geartronics dan? Klant van ons heeft ook T5 en dat is geen geartronic. Ook van 2000
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 04-07-2012 23:09:08
volgens mij gewoon een 5 bak. Waren er in 2000 al geartronics dan? Klant van ons heeft ook T5 en dat is geen geartronic. Ook van 2000
Volgens de prijslijst wel

http://www.volvocars.com/nl/Documents/Prijslijsten%20bouwjaar%202000/Download%20de%20Volvo%20V70%20prijslijst%2015%20maart%202000%20bj%202001.pdf

Marc O.

Citaat van: grijzev70tdi op 04-07-2012 23:09:08
Waren er in 2000 al geartronics dan?

Die waren er in '98 al (S80 T6 weliswaar).

Turbobiker

Citaat van: Tiago op 04-07-2012 21:41:04
Ook is mijn geartronic niet 5-traps maar 4-traps. Of zeg ik nu weer iets doms? Ik bedoel dat ik de P heb, de R van Racen, de N en de D. En daarnaast natuurlijk de drie handmatige versnellingen. Maar misschien is dit redundant geneuzel.

Ah, onder de D zitten vijf voorwaartse verzetten, dat wordt bedoeld met 5-traps. En daarom is het een automaat: hij beslist voor jou welke verzet het beste is en daarom hoef jij helemaal niet te weten hoeveel trappen je hebt! ;)
De Tussenpaus