Onze weervolf... en andere parasieten

Gestart door Tiago, 18-06-2012 20:00:52

Vorige topic - Volgende topic

Tiago

Sorry, hoor! Moest gisterenavond een buurvrouw uit de brand helpen, een weduwe...
Het apparaat dat stuk was, heb ik niet kunnen repareren, maar... buurvrouw was tevreden!
Ik zeg maar zo: Een goede bef... eh, buuf is beter dan een verre vriendin.

viking_in_shorts

Doe je echt erg netjes. Ik heb ooit olie direkt bij de dealer gekocht en was alleen voor de olie al meer kwijt dan jij voor je hele beurt. En dan kwamen er nog filtertjes en alles bij.

Walter

Citaat van: Tiago op 28-08-2013 11:45:38
Sorry, hoor! Moest gisterenavond een buurvrouw uit de brand helpen, een weduwe...
Het apparaat dat stuk was, heb ik niet kunnen repareren, maar... buurvrouw was tevreden!

;D

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Citaat van: volvobug op 28-08-2013 16:22:44
http://www.velosterturbo.org/forum/images/smilies/this_thread_is_worthless_without_pics.gif
Het natuurlijk een open deur, ik bedoel niet die buurvrouw, daar mogen anderen over oordelen, maar erg leuk en ik bedoel weer niet die buurvrouw.

Walter

Citaat van: razorx op 28-08-2013 23:54:41
Citaat van: volvobug op 28-08-2013 16:22:44
http://www.velosterturbo.org/forum/images/smilies/this_thread_is_worthless_without_pics.gif
Het natuurlijk een open deur, ik bedoel niet die buurvrouw, daar mogen anderen over oordelen, maar erg leuk en ik bedoel weer niet die buurvrouw.

jij bent wel heel erg voorzichtig met je uitspraken haha

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Tiago

Geweldige oudejaarsavond in het buurthuis. Ossie heeft voor de gelegenheid een kostuum aangetrokken en een breedgerande witte hoed opgezet, en ziet eruit als de acteur die in de laatste scène van Silence of the lambs zegt: I'm having someone for dinner.
Mijn kostuums hangen alle aan de wilgen in Holland, dus ik kom als... ik.
Op een onwaarschijnlijk grote barbecue wordt het vlees bereid, dat we 's avonds, gezeten aan lange tafels, met smaak verorberen. Op straat is 's middags een grote brandstapel opgericht die na de maaltijd wordt ontstoken. De wijn vloeit rijkelijk.
Het echtpaar dat een prachtig huis in het dorp bewoont en dat enkele dagen geleden is weergekeerd uit die Heimat, is ook van de partij. Hij is het prototype van een Duitser, op zijn achterwerk zou men met gemak de breedbeeldversie van Ben Hur kunnen projecteren en op zijn buik kan een gezin-met-gróte-kinderen picknicken. Zij is één en al glimlach.
Iedereen ziet overigens dat er tussen haar en een plaatselijke vrijgezel iets smeult, zo niet dan toch broeit, behalve de echtgenoot en ...ik-zei-de-gek – de eerste vermoedelijk vanwege hardnekkige selectieve perceptie, de tweede wegens gebrek aan belangstelling.
Zie je dat dan niet, doet Frans geërgerd.
Nou, nee, maar ik zal er eens op letten, als ik je daar een plezier mee doe, antwoord ik toegeeflijk.
Maar ik heb er eerlijk gezegd veel meer schik in om de plaatselijke bevolking te zien plezier maken. Ver na middernacht verschijnt ook Marble Man in het feestgedruis. Marble Man is de Dagobert Duck van Pomarão die zijn fortuin gemaakt heeft in de marmer en bovenop de berg een gigantische villa heeft gebouwd met als logisch gevolg dat hij geen deel uitmaakt van de dorpsgemeenschap. Hij heeft een macht aan rijkeluisspeeltjes, uiteenlopend van een speedboat tot een omnivore terreinwagen. En hij snapt maar niet waarom de mensen beneden in het dorp, die het zonder die franje stellen, van het leven lijken te genieten, terwijl hijzelf er maar niet in slaagt dat geheim te ontsluieren – althans, dat is mijn observatie. Uit rancune probeert de vetzak nu het geluk van anderen zoveel mogelijk te versjteren...
Enkele dagen terug heeft hij bijvoorbeeld – zonder succes overigens – geprobeerd om Ossie en mij van onze aanlegplaats weg te bluffen. Nadat Ossie me had uitgelegd dat de man in de marmer zat, heb ik hem gedoopt tot Marble Man, tot algemene hilariteit. Nadat iemand me verteld heeft dat hij in het dorp doorgaat onder de bijnaam Dopoog vanwege zijn uitpuilende kijkers, ben ik bereid hem om te doppen...ehhh dopen tot... Popeye, the Marble Man.
Welnu, Popeye heeft zich achteraf tegen een muur opgesteld en kijkt misprijzend neer op het feestende gepeupel. Niemand die hem de hand schudt om hem een gelukkig nieuwjaar te wensen. In één mijner schaarse opwellingen van ruimhartigheid stap ik op hem af, grijp zijn hand en wens hem Feliz ano novo. Wat zegt de onverlaat?
Obrigado (dankjewel), in plaats van de goede wens te reciproceren.
Kijk, dát onthoud ik.
Een paar dagen later scheurt Popeye verveeld een stukje de rivier op en neer met zijn scheurboot. Ik zit aandachtig in een boek te lezen, wanneer hij uitgescheurd tegenover mij afmeert aan de ponton. Ik negeer hem zonder inspanning. Dit zint hem maar matig, want plotseling klinkt het uitdagend: Bom dia (goedemorgen)!
Verstoord kijk ik op van mijn boek. Dan knik ik hem koninklijk toe.
Obrigado!

Overigens zijn de hete blikken tussen de vrijgezel en de Duitse nog niets, vergeleken bij het volgende verhaal....
Anne heeft het afgelopen jaar een knipperlichtrelatie gehad met Bill, zo doet Ossie me uit de doeken. Fernando woont in Mértola, doch heeft een pied-à-terre in Pomarão. Dit stulpje werd afgestaan aan Anne, toen ze Bill weer eens voorgoed verlaten had. Fernando kon bovendien wel wat troost gebruiken wegens erg trieste familieomstandigheden. Wat dies ook zij, Fernando vond troost in de armen van Anne. Quid pro quo, nietwaar!?
Geen wijze beslissing overigens volgens insiders die een diepere inkijk menen te hebben in Annes karakter. Mij heeft ze tot nu toe alleen een diepere inkijk toegestaan in haar... nu ja, dat doet er nu even niet toe. Ik kan me in ieder geval goed verplaatsen in de reactie van Fernando (ook al ken ik hem niet persoonlijk): een femme fatale is tenslotte ook een vrouw. Nietwaar?
Toen echter Anne Fernando in de steek liet, teneinde voorgoed terug te keren naar Bill, ontving deze haar met open armen en schopte subiet de Finse die hij inmiddels via het Internet aan de haak geslagen had, de deur uit.
Tevredengesteld door deze hartelijke ontvangst door haar kennelijk ruimdenkende ex keerde Anne vervolgens voorgoed terug in de armen van Fernando.
Toen Bill na een korte afwezigheid terugkwam uit Ierland waar hij ene Jane bereid gevonden had om huis en haard te verlaten teneinde voorgoed bij hem in te trekken, vond hij Anne op de stoep. Ze was terug, en... ditmaal voorgoed, zoals men zal begrijpen.
Effe telefoontje doen naar Ierland, zei Bill.
Ondanks het feit dat ik de meest onsmakelijke details heb weggelaten, moge het duidelijk zijn dat deze twee mensen elkaar verdienen.
Jane schijnt binnenkort een paar weken bij Ossie te logeren, buiten medeweten van Bill.
This is the continuing story of... Sodom en Formoa...

Tiago

Kijk, daar word ik nou bloedlink van...

[lees verder op www.janblogger.eu]

Marc O.

Citaat van: Tiago
Kijken of ook niet-Volvorijders zo merkwaardig zijn

En bedankt... ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Tiago

Tiago

Ongelooflijk veel geluk gehad vandaag...
Gisteren had ik hard mijn kop gestoten, tegen de punt van de laadklep van onze Volf. Dus toen ik vanochtend mijn fietshelm opzette, deed ik dat héél voorzichtig.

Lees verder op www.janblogger.eu

viking_in_shorts

Citeerdát noem ik nog eens geluk hebben!

:eusa_clap:

volvobug

;D ;D ; Hoe verzin je het, het zal toch niet echt gebeurd zijn hè?

Tiago

Heb ik ooit tegen je gelogen?

Oprechte groet,
Tiago "Eenhoorn" Talho

volvobug

Ik heb je er niet op kunnen betrappen  :eusa_shifty:

Hartelijke groet,
Ruud "zonder bijnaam" Leenen