SRS lamp brand:code 422 side airbag rechts?

Gestart door Volvo S70, 27-06-2012 23:08:35

Vorige topic - Volgende topic

Volvo S70

vandaag bij de bandenboer alle 4 banden laten vervangen, op de brug. heeft er misschien niets mee te maken, maar toen ik ermee wegreed zag ik de srs lampje branden. hij blijft maar branden !

wat kan dit zijn? we hebben niets anders gedaan dan de banden. het kan toevallig zijn, maar waar kan ik beginnen met kijken wat er  aan de hand is?

grijzev70tdi

ABS sensor geraakt? Lijkt me stug eigelijk maar oke.

`denk dat het puur toeval is
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Hengeveld

ABS heeft niets met SRS (airbags) te maken.
Ik zou eerst foutcodes uitlezen. Een relatie met bandenwissel kan ik zo niet bedenken.

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 27-06-2012 23:20:06
Oeps  :eusa_wall: Ik zat ABS te lezen  :-[

Je bent niet de enige, Jasper  :eusa_shhh:

Even langs de dealer, of iemand van het forum die je wagen kan uitlezen.

Volvo S70

wie kan dit in de buurt van a.dam / zaanstad.?

Sbv

Furness car Amsterdam bijv. Ton van Kuyk alkmaar/beverwijk

Volvo S70

ik bedoel iemand van de forum 

dit zijn dealers. dealer is de laatste keus  ;)

Sbv

Het is wel handig om aan te geven wat voor S70 het is. Is het een "moderne" (vanaf modeljaar 1999)dan wordt het uitlezen met Vida of duimen dat er een forumlid de spullen heeft. Een oudere(tot modeljaar 1999) kan je met Vol-Fcr wel uitlezen.

Als het een wat modernere is, dan is dealer een hele goede optie

Volvo S70

ik heb er éen uit 2000. hopen dat er iemand is !

Sbv

Citaat van: Volvo S70 op 28-06-2012 13:33:53
ik heb er éen uit 2000. hopen dat er iemand is !
Ik zou even bij dealer langsrijden, dan weet je het gelijk

Volvo S70

hoe kan ik verder zoeken of er iemand van de forum in de buurt is die kan uitlezen. de dealer wil ik pas als laatst doen, mocht ik niemand kunnen vinden. maar bedankt voor de tip !

Sbv

Doe een duidelijke oproep zou ik dan zeggen, maar denk dat er niet zoveel zijn

Ik zou zelf bij dealer langsrijden en dan maar een paar euro kwijt voor uitlezen etc. dan weet je gelijk wat er is ipv een tijd te wachten in de hoop dat

henry classic v70

Citaat van: Sbv op 29-06-2012 11:59:13
Doe een duidelijke oproep zou ik dan zeggen, maar denk dat er niet zoveel zijn

Ik zou zelf bij dealer langsrijden en dan maar een paar euro kwijt voor uitlezen etc. dan weet je gelijk wat er is ipv een tijd te wachten in de hoop dat

Dat zou ik dus ook doen.. meteen alle foutcodes die erin staan resetten én weet je ook meteen of de kmstand klopt.
ik krijg eigenlijk wel het idee dat het er super goedkoop moet allemaal.. is niet erg hoor maar als je ergens te lang mee wacht kost het vaak vele malen meer!

Waarom ga je niet zelf op onderzoek uit voordat je eerst alleen maar vragen stelt?
Het lijkt erop dat je nergens antwoorden op kan bedenken en werkelijk alles vraagt :eusa_eh:
Er staat enorm veel beschreven in verschillende topics dus je zou misschien ook eerst de moeite kunnen nemen om je in te lezen of de "zoekfunctie" te gebruiken...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Volvo S70

ik ga deze week langs bij een garage die hem kan uitlezen.
wat kan er eigenlijk aan de hand zijn? kan bv de computer van de airbags stuk zijn? of is het meestal foutcode eruit en tis weer goed? werkt de airbags nu niet dan met deze lampje die brandt?