Je zal er maar wonen

Gestart door Boeijke, 28-06-2012 09:22:21

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

Je zult maar in het centrum van Utrecht wonen als deze mensen hun zin krijgen.
Of je roffel verkopen of verhuizen.

http://www.nu.nl/binnenland/2846202/utrecht-weert-vervuilende-autos-centrum.html

H_Rovers

Het is natuurlijk wel vrij lachwekkend dat een v70n 2.4 van na 2001 dan nog wel welkom is, maar een lichtere v70 classic 2.4 van voor 2000 weer niet :)

kulk

Het is nog maar de vraag of dat allemaal doorgaat, ze hadden hetzelfde idee ook in Amsterdam maar dat is uiteindelijk ook niks geworden.

MrCain

Hhhmmm....zet je wel aan het nadenken : ze hebben het specifiek over diesel en benzine, wat als je nou LPG rijd?
Is toch 1 van de schoonste brandstoffen.....
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

StefanCJ

Ik woon zelf in Utrecht dus het baart me enerzijds wel zorgen. Anderzijds hebben ze een soortgelijk iets ook in Amsterdam in willen voeren en is dat uiteindelijk ook niet doorgegaan. Ik wacht even af, overigens rij ik zelf LPG, maar of ze daar een uitzondering voor willen maken is nog niet bekend (volgens www.rtvutrecht.nl wordt dat vandaag bekend gemaakt).

StefanCJ

NinaPaul

Citaat van: kulk op 28-06-2012 09:27:20
Het is nog maar de vraag of dat allemaal doorgaat, ze hadden hetzelfde idee ook in Amsterdam maar dat is uiteindelijk ook niks geworden.

Voor bedrijven (logistiek) zijn er toen wel maatregelen getroffen.

Gezondheid is voor iedereen, betere luchtkwaliteit draagt daar aan bij.
Afschaffen van roken was een soort gelijke discriminatie, maar ook deze werd ingevoerd.

Maar ook "gedwongen" zuinig/schoon rijden heeft zijn voordelen.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

NinaPaul

Citaat van: StefanCJ op 28-06-2012 09:56:24
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/823199/utrecht-wil-vieze-autos-uit-binnenstad-weren

Het artikel is natuurlijk voorzien van een foto van, jawel, een Volvo!  ;D

Zo te zien is dat een 940 op lpg, zo schadelijk zijn die niet :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Boeijke

Niet iedereen kan en/of wil een jongere auto rijden Paul.
En daarbij zijn de criteria weer erg krom natuurlijk.

Marc O.

Citaat van: NinaPaul op 28-06-2012 10:07:21

Afschaffen van roken was een soort gelijke discriminatie, maar ook deze werd ingevoerd.

Niet naar een kroeg kunnen gaan omdat er niet mag worden gerookt lijkt me van een andere orde dan niet meer met je auto je eigen woonplaats in kunnen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

NinaPaul

Citaat van: Marc O. op 28-06-2012 10:52:34
Citaat van: NinaPaul op 28-06-2012 10:07:21

Niet naar een kroeg kunnen gaan omdat er niet mag worden gerookt lijkt me van een andere orde dan niet meer met je auto je eigen woonplaats in kunnen.

Is maar hoe je het ziet, ik zie veel raakvlakken.

Je mag best met je eigen auto je woonplaats in, wanneer deze voldoet. Net zoals je best een kroeg in mag als roker, mits je binnen niet rookt.

Citaat van: Boeijke op 28-06-2012 10:09:49
Niet iedereen kan en/of wil een jongere auto rijden Paul.
En daarbij zijn de criteria weer erg krom natuurlijk.

Niet iedereen wil stoppen met roken, hoeft ook niet als je het maar niet doet op de verboden plaatsen.
Je hoeft ook geen andere auto aan te schaffen, als je maar niet in de verboden zones komt.

Je kan nu eenmaal geen regels maken die eenieder plezieren, krom wil ik ze niet noemen.

Niemand verplicht je natuurlijk in deze "vieze" stad te blijven wonen, met de daar geldende (of komende) regels.
Ik zou als inwoner juist blij zijn dat men wat doet aan de luchtkwaliteit.

-Gottfried Leibniz

peteRRR

De Utrechtse binnenstad is eigenlijk net zo groot als een klein dorp als je het met de rest van de wereld vergelijkt,....en over hoeveel auto,s hebben we het dan eigenlijk?
De stadsbussen zijn al 10 keer beter vergeleken met vroegere tijden waar je als kind de moord stikte als je er op je fietsje achter reedt.
En als je dan de oudere auto,s uit het centrum houdt dan is het toch gewoon het verschuiven van het probleem en de andere op hoge kosten jagen.
Naast de belachelijke hoge parkeer kosten is dit ook weer een plan wat vele euro,s moet gaan kosten,....er valt bijna niets meer op te lossen zonder onze zoete alles oplossende munt.

Ik ben in m,n leven 3 x door Parijs gereden naar zuid Frankrijk,...nou daar kan je wel even je raampje voor dicht houden maar in Utrecht gaat dat nog prima,vraag me ook af hoe
dat allemaal gemeten wordt,...als het windstil is heb je waarschijnlijk meer vervuiling dan als er een flinke wind staat.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Boeijke

Maar kan ook zijn dat je er dus al jaren woont/werkt en niet de finaciele middelen hebt om zomaar even een andere auto te kopen. Ik ken mensen die echt niet (financieel) in staat zijn om zomaar even een andere/jonger auto te kopen.

En om auto's te weren op bouwjaar en niet daadwerkelijk op uitstoot vind ik krom.

BBS

Citeer

Een prius met een caravan van 1500 kg?

Als ze nou eens beginnen met een import verbod op die oude duitse brikken...
Volvoloos....

peteRRR

Citaat van: Boeijke op 28-06-2012 11:32:16
Maar kan ook zijn dat je er dus al jaren woont/werkt en niet de finaciele middelen hebt om zomaar even een andere auto te kopen. Ik ken mensen die echt niet (financieel) in staat zijn om zomaar even een andere/jonger auto te kopen.

En om auto's te weren op bouwjaar en niet daadwerkelijk op uitstoot vind ik krom.

Juist Willem want het plan moet weer eens binnen de kortste tijd bewerkstellig worden omdat ze het handje van de Europese wet vast willen houden en dan is zogenaamd Utrecht de klos.
MiddenNederland wordt toch ook het groene hart van Nederland genoemd,....en als die anderhalve paardenkop naar het zuiverheid,s plan dan beter adem kan halen zijn er wel weer een paar honderd/duizend die het financieele verdriet moeten nemen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla