onderste motorsteun los?

Gestart door H_Rovers, 30-06-2012 23:24:12

Vorige topic - Volgende topic

H_Rovers

Deze motorsteun:

Ik heb deze vandaag gecontroleerd ivm een bonk bij accelereren. Op het oog zag hij er goed uit, maar als ik het blok wat lichtte, zag ik dat het rubber van de onderste bodemplaat losliet. Steunt het rubber hier alleen los op deze plaat, of hoort dit vast te zitten?

peteRRR

Dat is de motorsteun aan de passagiers kant en die hoort alleen te kantelen van voor naar achteren en vast te zitten aan de bodemplaat mijns inzien.
Kijk ook de rest van je motorrubbers eens na of die nog goed zijn,zo niet gelijk mee pakken anders sloop je de nieuwe motorsteun ook in korte tijd.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

H_Rovers

Oke, dan zou deze dus kapot zijn? Bovenste motorsteun heb ik vandaag vervangen, de steun bij de automaatbak heb ik bekeken, maar zie daar niks geks. Ik weet ook eigenlijk niet zo goed waaraan ik bij die steun zou kunnen zien dat er iets stuk is?

Ludo

Citaat van: H_Rovers op 01-07-2012 00:19:40
Oke, dan zou deze dus kapot zijn?

Daar lijkt het wel op.

Citaat van: H_Rovers op 30-06-2012 23:24:12
Op het oog zag hij er goed uit, maar als ik het blok wat lichtte, zag ik dat het rubber van de onderste bodemplaat losliet. Steunt het rubber hier alleen los op deze plaat, of hoort dit vast te zitten?

Deze rubber zit vast op het subframe.

peteRRR

Ik weet niet of het rubber van de automaat hetzelfde is als deze,..http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1675_1720&product_id=5300
zo ja is dit een goede vervanger hiervoor.

Als dit dezelfde baksteun is met de originele rubbers dan wel kan je die controleren door de steun vast te pakken en heen en weer te bewegen,hoort met een goede weerstand te gaan,
gaat tie te makkelijk heen en weer zijn de rubbers versleten.

Groet.

V70geRwin

Alleen beetje verticale beweging van het rubber zelf, de rest moet alles vast zitten

H_Rovers

Even voor de duidelijkheid; de bodemplaat zit met 2 bouten vast op het subframe, de driehoekige plaat met twee gaten zit op het motorblok vast. Die driehoekige plaat steekt in het rubberen blok. Dit rubberen blok hoort aan de onderkant vast (gelijmd?) te zitten op de bodemplaat. Dit is nu dus los. Die verticale beweging die jij noemt, bedoel je rek in het rubber?

V70geRwin

Citaat van: H_Rovers op 01-07-2012 08:17:55
Even voor de duidelijkheid; de bodemplaat zit met 2 bouten vast op het subframe, de driehoekige plaat met twee gaten zit op het motorblok vast. Die driehoekige plaat steekt in het rubberen blok. Dit rubberen blok hoort aan de onderkant vast (gelijmd?) te zitten op de bodemplaat. Dit is nu dus los. Die verticale beweging die jij noemt, bedoel je rek in het rubber?

Ja, helemaal goed. Dat is precies de plek waar ze kapot gaan. Checkt wel ff op carrosserie nummer welke je nodig hebt. Er zijn verschillende versies.

De baksteun zou ik gelijk meenemen, kost iets van 3 tientjes.

Kali-Integrali

Goed kijken welke je bestelt, er zijn veel verschillende versies en stugheden. Zonde om een verkeerde te bestellen en er tijdens het monteren achter te komen ;)

peteRRR

Neem dan gelijk een stugge want het originele is maar een slap ding,.....maar dat kan wel eens een persoonlijke mening zijn. ;D

Groet.

de Boeing

he Hans, heb die van mij ook vervangen (vanwege toegenomen herrie in de auto, bleek achteraf een defect wiellager te zijn). Mijn was ook losgekomen (rubber los van bodemplaat) maar dit wel maar aan 1 zijde:

Andere zijde zat nog wel vast (zit hier ook nog met lipje vast + gelijmd)

heb er een nieuwe ingezet maar merkte ervoor of erna geen bonk bij (normaal) accelereren
(enkel als ik tot de toerenbegrenzer doorhaal voel je het wel als ie schakelt...)

Chris

Ik had met de S60 ook bonken met schakelen en gasgeven. Begonnen met de bovenste steun en de baksteun, maar dat mocht niet baten. Toen besloten alle overige steunen, dus distristeun (die jij hier laat zien) en de bussen op het subframe, te vervangen. Nu is het weg.

Het geheel is zo sterk als de zwakste schakel kreeg ik van iemand hier te horen, en dat is eigenlijk ook wel logisch. Dus mijn advies zou zijn om te kijken of het bonken echt alleen uit de steunen kan komen. Als je denkt dat er geen andere oorzaak is lekker de hele zwik vervangen, zeker als ze er al behoorlijk wat kilometers onder zitten.

Overigens zal die distristeun voor het kantelen waarschijnlijk niet echt veel verschil maken als die bussen ral zijn. Met een beetje pech kan je na korte tijd de bovenste- en de baksteun ook weer voortijdig vervangen omdat die dan alle kantelingen moeten opvangen.

H_Rovers

Citaat van: de Boeing op 02-07-2012 12:52:18
he Hans, heb die van mij ook vervangen (vanwege toegenomen herrie in de auto, bleek achteraf een defect wiellager te zijn). Mijn was ook losgekomen (rubber los van bodemplaat) maar dit wel maar aan 1 zijde:

http://home.scarlet.be/~spb15610/volvo/motorrubber2.jpg

Andere zijde zat nog wel vast (zit hier ook nog met lipje vast + gelijmd)

http://home.scarlet.be/~spb15610/volvo/motorrubber1.jpg

heb er een nieuwe ingezet maar merkte ervoor of erna geen bonk bij (normaal) accelereren
(enkel als ik tot de toerenbegrenzer doorhaal voel je het wel als ie schakelt...)
Hey Raf, jij hier, ik vroeg me al af onder welk pseudoniem jij hier rond zou hangen :) die van mij ziet er soortgelijk uit als die van jou, op het oog lijkt ie nog netjes (bovenaan), maar als je eraan gaat trekken, zie je dat ie los zit. Ik weet niet of dit het probleem veroorzaakt, maar anderzijds hoort het niet zo lijkt me.

@Chris: ik lees horrorverhalen over de automaat, die kan ik toch niet helemaal uitsluiten, maar aangezien deze steun dus toch stuk is, zal ik hem dan maar vervangen. Wellicht dat het helpt. Overigens, ging het in jouw geval om een automaat? Bonkte die altijd bij gasgeven, of alleen bij accelereren na afremmen? Bij mij het laatste, en wel alleen bij lage snelheden (30-40km/h).

de Boeing

:)

Kan me niet voorstellen dat deze de kanteling van de motor moet opvangen door alleen dat stuk rubber wat gelijmd zit op die bodemplaat ervan. Maar goed als die van u aan de 2 zijde los is misschien toch maar vervangen

Ben je zeker dat het de motor is die bonkt?

(Ik heb trouwens ook wel mijn bovenste motorsteun vervangen door een originele)

H_Rovers

Niet helemaal zeker, maar ik lees hier dat dit nogal eens deze klachten kan geven. Bovenste motorsteun heb ik al vervangen, leek wel iets te doen maar dat is altijd lastig te bepalen. De baksteun zou het ook nog kunnen zijn, maar daar zag ik niet zoveel aan.